تعداد بازدید: 2960

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 3 شهريور 1395-0:38

نایب رئیس شورای شهر ساری :

باید قدردان خدمات دولت باشیم/ اگر خبرنگاری انتقاد کند، او را به مجموعه راه نمی دهند

مهدی احمدی: باید قدردان خدمات دولت باشیم و برای دولت آرزوی توفیق داریم/ به عینه دیده ام که مردم برای خبرنگاران، احترام قائل هستند/خدا نکند که خبرنگاری از یک مدیر انتقاد کند، بلافاصله دستور می دهند که از آن خبرنگار روزنامه نخرید و او را به مجموعه راه ندهید.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: سید مهدی احمدی در مراسم تجلیل از خبرنگاران اظهارداشت: در ادبیات دینی ما، حاکمان، خادم هستند و حکومت به معنای خدمتگزاری است، کسانی که در مسند حکومت قرار دارند باید شکرگزار این نعمت باشند، امام راحل هم خدمتگزاری را افتخاری برای خود می دانستند.

احمدی با اشاره به اینکه باید قدردان خدمات دولت باشیم، ادامه داد: برای دولت آرزوی توفیق داریم.

نایب رئیس شورای شهر ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خبر و خبرنگاری باید تجلی صفات انبیا باشد، خاطرنشان کرد: به عینه دیده ام که مردم برای خبرنگاران، احترام قائل هستند.

احمدی با اشاره به اینکه رسانه ها نقش بسیاری در پویایی جامعه دارند، اظهارداشت: رهبری فکری جامعه بر عهده رسانه و خبرنگاران است.

نایب رئیس شورای شهر ساری با بیان اینکه همه با مشکلات خبرنگاران آشناییم و کسی هم با گفتن من به این مشکلات توجه نمی کند، گفت: من هم نمی خواهم در اینجا سخنی بگویم و وعده ای بدهم که به آن عمل نشود.

احمدی با اشاره به اینکه نخستین اصل در خبرنگاری، اطلاع رسانی دوسویه است، تصریح کرد: خبرنگاران ضمن نقل خواسته های مردم، نقاط ضعف و قوت مسئولان را هم اطلاع رسانی کنند.
وی با بیان اینکه خدا نکند که خبرنگاری از یک مدیر انتقاد کند، ادامه داد: بلافاصله دستور می دهند که از آن خبرنگار روزنامه نخرید و او را به مجموعه راه ندهید. البته این مسائل دلیل نمی شود که خبرنگار رسالت خود را فراموش کرده و به آن عمل نکند.

احمدی با اشاره به اینکه احترام به افکار عمومی از اصول دیگر خبرنگاری است، خاطرنشان کرد: استفاده ابزاری نکردن از خبر و خبرنگاری، اصل دیگری است که در این عرصه باید رعایت شود، دیگران نباید از قلم خبرنگاران سوءاستفاده کنند اما برخی افراد در کشور ما هستند که استفاده ابزاری از رسانه دارند.

وی با بیان اینکه حفظ و صیانت از مسائل دینی و مصالح ملی از مواد دیگری است که در خبرنگاری باید رعایت شود، اظهارداشت: عده ای سر سفره انقلاب نشسته اند اما علیه انقلاب، مطلب می نویسند و این بر خلاف اصول خبرنگاری است. البته خبرنگارانی که ما با آنها سر و کار داریم نه تنها در این زمینه بی تفاوت نیستند بلکه با این قضیه مقابله می کنند.



    ©2013 APG.ir