تعداد بازدید: 2835

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 14 شهريور 1395-17:35

عبدالله رضیان در گفت گو با مازندنومه:

اگر توفان در تهران هم بود پیامدهایی داشت/حرکت علیه مطهری وجاهت قانونی ندارد

نماینده قائم شهر:حتی در تهران هم این توفان می توانست چنین پیامدهایی داشته باشد/هواشناسی اعلام کرده بود سرعت باد 60 کیلومتر در ساعت است اما دیدیم که سرعت به  130 کیلومتر رسید/در نامه نماینده ها به علی مطهری، بی اخلاقی صورت گرفت، چرا که قبل از امضای نامه گفته شد موضوع آن محکومیت جنایات منافقان است. با مطهری هم صحبت کردم و از طریق مجلس .پیگیر هستم. چنین حرکتی علیه آقای مطهری وجاهت قانونی ندارد + مدیرکل بنیاد مسکن مازندران: پیش بینی می کنیم 6 هزار واحد مسکونی در شهرستانهای سواکوه، آمل، بابل و قائم شهر دچار خسارت شده باشند که بیشتر این خسارت ها مربوط به قائم شهر و بابل است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضا شریعتی: سید عبدا... رضیان -نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ- در گفت وگو با مازندنومه با بیان اینکه در توفان اخیر بیشتر خسارت ها در بخش برق است، اظهار کرد: متاسفانه در همان ساعت اولیه شاهد قطع برق بودیم که با توجه به گستردگی آسیب به شبکه برق از استان های تهران، سمنان و... اکیپ هایی به مازندران اعزام شدند.

وی با بیان اینکه تندباد در تاریخ مازندران کم سابقه بود، خاطر نشان کرد: در شهرستان های دیگر هم توفان آسیب هایی وارد کرد که لازم است در این خصوص توجه لازم صورت گیرد.

نماینده مردم قائم شهر با تاکید بر آنکه شاهد تغییرات آب و هوایی هستیم، خاطر نشان کرد: در سال های گذشته در مرداد و شهریور شاهد بارندگی بودیم اما امسال در زمانی که کم ترین حجم بارندگی را داشتیم توفان رخ داد.

رضیان با بیان اینکه این حجم خسارت پیش بینی نشده بود، خاطر نشان کرد: برخی معتقدند که مازندران با درختانی نظیر بهارنارنج سازگارتر است اما من معتقدم حتی در تهران هم این توفان می توانست چنین پیامدهایی داشته باشد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر آنکه بنده معتقد هستیم به جای مقصر باید به دنبال حل مشکلات مردم بود، اظهار کرد: بیش ترین خسارت به خانواده هایی وارد شد که دست شان خالی است و در خانه های گلی زندگی می کردند.

نماینده مردم قائم شهر با بیان اینکه دولت باید کمک بلاعوض در اختیار خانوارها قرار دهد، افزود: در قائم شهر 2500 خانه و در سوادکوه شمالی 350 خانه دچار آسیب شدند و 750 خانه هم به طور کامل از بین رفت.

رضیان با بیان اینکه آسیب شناسی باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: هواشناسی اعلام کرده بود سرعت باد 60 کیلومتر در ساعت است اما دیدیم که سرعت به  130 کیلومتر رسید.

این نماینده مجلس با اشاره به سفر نماینده ویژه رئیس جمهوری به مازندران خاطر نشان کرد: فریدون از مناطقی که تحت پوشش کمیته امداد بود بازدید به عمل آورد و قول پیگیری در جلسه هیات دولت را داد.

*حرکت علیه مطهری وجاهت قانونی ندارد

رضیان هم چنین در خصوص نامه ای که علیه علی مطهری به امضای او و نماینده بابلسر رسید و آنگاه از سوی این نماینده تکذیب شد، اظهار کرد: در آن نامه بی اخلاقی صورت گرفت، چرا که قبل از امضای نامه گفته شد موضوع آن محکومیت جنایات منافقان است، اما در عمل متن نامه طور دیگری تنظیم شد.

این مسئول با بیان این که از آن جا که این موضوع  مسئله داخلی مجلس است، نامه ای به رئیس مجلس نوشتم که آقای نانواکناری هم آن را امضا کرد. با آقای مطهری هم صحبت کردم و از طریق مجلس پیگیر هستم.

  این نماینده مجلس افزود: چنین حرکتی علیه آقای مطهری وجاهت قانونی ندارد و موضوع داخلی مجلس است.

*6 هزار واحد مسکونی خسارت دیدند

سید مجید هاشمی -مدیر کل بنیاد مسکن استان مازندران- در گفت وگوی تلفنی با مازندنومه با بیان اینکه برای جبران خسارت ها کارشناسان این بنیاد مشغول کار کارشناسی هستند، اظهار کرد: مصالح ساختمانی نظیر ایرانیت در حال توزیع است و به دنبال آن هستیم که با ارائه گزارش، میزان خسارت ها را بر آورد کنیم تا بتوانیم در جلسه هیات دولت وام بانکی کم بهره و تسهیلات برای آسیب دیدگان دریافت کنیم.

این مسئول با بیان اینکه توزیع ایرانیت بر اساس حجم خسارت انجام می گیرد، خاطر نشان کرد: پیش بینی می کنیم 6 هزار واحد مسکونی در شهرستانهای سواکوه، آمل، بابل و قائم شهر دچار خسارت شده باشند که بیشتر این خسارت ها مربوط به قائم شهر و بابل است.

هاشمی با بیان اینکه تا روز شنبه ۸۷۰ واحد شهری و هزار و ۴۱۰ واحد روستایی آسیب دیده در قائم شهر شناسایی شد، اظهار کرد: در شهرستان بابل دو هزار و ۳۸۴ واحد روستایی و در آمل ۹۰۰ و در سوادکوه شمالی ۳۵۰ واحد آسیب دیده شناسایی شد.

مدیر کل بنیاد مسکن مازندران خاطر نشان کرد: پس از جمع آوری اطلاعات و آمار، گزارش نهایی در اختیار رسانه ها قرار می گیرد

گزارش های دریافتی مازندنومه از برخی روستاهای استان، از جمله روستاهای دهستان کوهساران قائمشهر حاکیست دهیاران تنها حواله هایی را به خسارت دیدگان تحویل می دهند و از اصل جنس یعنی ایرانیت خبری نیست!

این در حالیست که روزهای آینده به احتمال با باران همراه خواهد بود.

 


  • چهارشنبه 17 شهريور 1395-8:28

    یعنی از همون ابتدای شروع به کار مجلس شما هارو گول زدند.

    • برنجستانكيپاسخ به این دیدگاه 3 0
      سه شنبه 16 شهريور 1395-12:9

      آقاي رضيان ول كن اين حرف ها رو پيگير مطالبات مهمتر شهرستان باش به فكر اشتغال جوانهاي شهرمون باش

      • دوشنبه 15 شهريور 1395-8:28

        نماینده فقط مطهری. مثل مدرس شجاعه. یک مطهری برابر است با کل مجلس

        • دوشنبه 15 شهريور 1395-8:1

          اقای رضیان حرکت مطهری محکوم است..لطفا دفاع نکنید......

          • سوادکوهی پاسخ به این دیدگاه 1 1
            يکشنبه 14 شهريور 1395-20:51

            ((( نگار من به مکتب نرفت و مشق ننوشت ))
            متاسفانه از دیدگاه من بی سواد چنین برداشت می شود رضیان قبل از نوشتن متن کاغذ سفید امضا کرد وبعد متن را نوشتند کدام عقل سلیم این را قبول می کند


            ©2013 APG.ir