تعداد بازدید: 3157

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 23 شهريور 1395-13:31

مدیر کل دامپزشکی مازندران خبر داد:

بررسی مرحله به مرحله محصولات کاله پیش از دادن مجوز صادرات

سید حسین رضوانی: مجوز صادرات ده ها تن ماهی تازه و منجمد، جوجه یک روزه، خوراک دام، مرغ منجمد، پا و پنجه مرغ، شیر خشک و پنیر به روسیه صادر شد/ مرحله به مرحله تولیدات شرکت کاله بررسی و سپس مجوز صادرات داده می شود/ بازدید مستمر از کشتارگاه ها در دستور کار قرار دارد/ میزان گوشت گوسفندی و بز غیر قابل مصرف که در پنج ماه نخست در واحدهای کشتارگاهی ضبط شد 12 تن و میزان گوشت گاو و گوساله هم 35 تن بود/28 مرکز پرورش ماهی زینتی در استان فعال است.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، رضا شریعتی: دکتر سید حسین رضوانی -مدیر کل دامپزشکی مازندران- با بیان اینکه دامپزشکی هدفی جز سلامت مردم ندارد، گفت: این سازمان نهاد نظارتی است و وظیفه ذاتی آن پیگیری بیماری ها است.  

وی با بیان اینکه در طول 5 ماه گذشته 400 هزار تن نهاده های دامی و 370 فقره مجوز وارداتی صادر شد، اظهار کرد: در برخی موارد 8 تا 9 کشتی همزمان لنگر می گرفتند و بازرسی از آن ها انجام می شد.

مدیر کل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: در بخش صادرات مازندران حرف برای گفتن دارد و مجوز صادرات 400 تن ماهی تازه، 75 تن ماهی منجمد، یک میلیون و 200 هزار قطعه جوجه یک روزه، بیش از 330 تن خوراک دام، 230 تن مرغ منجمد، 70 تن پا و پنجه مرغ، 75 تن شیر خشک و 40 تن پنیر به روسیه صادر شد.

  رضوانی با بیان اینکه بنا به گفته مسئولان، شرکت کاله ظرفیت 2 هزار تن صادرات را دارد، اظهار کرد: مرحله به مرحله کالاهای این شرکت بررسی و سپس مجوز داده می شود.

مدیر کل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه بازدید مستمر از کشتارگاه ها در دستور کار قرار دارد، خاطر نشان کرد: 170 بازدید شبانه از کشتار گاه های طیور، 270 بازدید از کشتارگاه های دام و 450 بازدید از سردخانه ها انجام گرفت و 80 تن فراورده های دامی ضبط و 70 تن هم معدوم شد.

وی با بیان اینکه 1150 تن گوشت گاوی و گوسفندی وارد کردیم، اظهار کرد: میزان گوشت گوسفندی و بز غیر قابل مصرف که در پنج ماه نخست در واحدهای کشتارگاهی ضبط شد 12 تن و میزان گوشت گاو و گوساله هم 35 تن بوده است.

 رضوانی با بیان اینکه 190 تن گوشت گوسفندی منجمد وارد شد، خاطر نشان کرد: 180 پرونده در خصوص تخلفات برخی از این میزان ورودی ها تشکیل و 800 واحد تولیدی پلمپ شد.

مدیر کل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه 2800 واحد پرورش آبزیان گرمابی در استان داریم، اظهار کرد: در این واحد ها بیش از 50 هزار تن محصول تولید می شود و به دنبال افزایش کیفیت آن ها هستیم.

 رضوانی با بیان اینکه 250 مزرعه سردآبی داریم، خاطر نشان کرد: 20 هزار تن قزل آلا در این مزارع تولید می شود و 6 مرکز پرورش ماهیان خاویاری داریم که ظرفیت تولید آن ها 250 هزار تن است.

مدیر کل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه از بالغ بر 30 مجوز پرورش ماهی در قفس صادر شد که 6 مورد به بهره برداری رسید، خاطر نشان کرد: از این 6  مورد، 3 مورد به تولید رسیده است و 120 تن تولید ماهی در قفس انجام می گیرد.

  رضوانی با بیان اینکه 28 مرکز پرورش ماهی زینتی در استان فعال است، خاطر نشان کرد: 2 میلیون و پانصد قطعه ماهی زینتی در این مراکز پرورش داده می شوند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران با اشاره به ضرورت واکسیناسیون دام ها اظهار کرد: هزینه های واکسیناسیون برای دامداران روستایی و عشایری 3500 تومان و در واحدهای صنعتی 2200 تومان است و به دنبال آن هستیم تا این هزینه را برای دامداران روستایی و عشایری کاهش داده و به 2200 تومان برسانیم.

 دکتر رضوانی با بیان اینکه مازندران قطب پرورش طیور کشور است، خاطر نشان کرد: 2500 تن واحد گوشتی، 200 واحد طیور صنعتی، 40 واحد تخم گذار در استان فعال است و 36 میلیون تولید جوجه یک روزه در پنج ماه انجام گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران گفت: به منظور تامین سلامت عمومی جامعه و حفظ محیط زیست، ذبح دام در محل کشتارگاه وضعیت مناسب تری از لحاظ بهداشتی دارد  از این رو این خدمات رایگان خواهد بود.

 



    ©2013 APG.ir