تعداد بازدید: 2505

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 16 بهمن 1385-0:0

ساختمان دادگستري بابلسر بالاخره ثبت شده بود يا نه؟

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران در پاسخ به اظهارات معاون قضايي رييس دادگستري مازندران گفت: اين ساختمان در سال 1381 ثبت شده است.


رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران در پاسخ به اظهارات معاون قضايي رييس دادگستري مازندران مبني بر ثبت نشدن ساختمان دادگستري بابلسر در فهرست آثار ملي، تاكيد كرد: اين ساختمان در سال 1381 ثبت شده است و تمام مدارك آن همراه با نامه‌هايي كه به مسؤولان وقت درباره‌ي ثبت اثر فرستاده شده بودند، موجود هستند.

رحمت عباس‌نژاد بيان كرد: معمولا وقتي اثري ثبت مي‌شود، علاوه بر فرماندار و شهردار، يك نسخه نيز براي دادستان شهر فرستاده مي‌شود. ساختمان دادگستري نيز به شماره‌ي 6527 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

وي درباره‌ي تخريب اين ساختمان، توضيح داد: در ابتدا، زماني كه متوجه انجام ساخت و سازهايي در عرصه‌ي بنا شديم، مكاتبه‌هايي براي جلوگيري از آن انجام شدند و هنگامي كه مكاتبه‌ها درحال نتيجه دادن بودند، متوجه شديم كه كل ساختمان تخريب شده است.

عباس‌نژاد با اشاره به حضور يكي از افراد دفتر حقوقي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران در محل در هنگام تخريب، ادامه داد: در آن زمان، دستور توقف كار صادر شد؛ ولي روز بعد ساختمان را به‌طور كامل تخريب كردند.

او با بيان اين‌كه مساله از طريق دفتر حقوقي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري درحال پي‌گيري است، گفت: آنچه را كه يكي از مسؤولان دادگستري درباره‌ي فروريختن سقف بيان مي‌كند، تكذيب مي‌كنم؛ زيرا فروريختن سقف در حدي بود كه اصلا فروريختگي به‌شمار نمي‌رفت و اين بخش به‌دليل كمبود اعتبارات در اولويت‌هاي مرمتي سال 1386 قرار گرفته بود. همچنين مساله‌ي عذرخواهي همكاران را در ميراث فرهنگي بعيد مي‌دانم كه صحت داشته باشد؛ زيرا همه‌ي آنها به‌شدت از اين مساله ناراحت هستند.(isna)



    ©2013 APG.ir