تعداد بازدید: 3051

توصیه به دیگران 0

شنبه 17 مهر 1395-12:44

کنده کار پروژه کانال آب های سطحی دخانیات ساری ؛

مجری پروژه: با شهرداری و اداره گاز مشکل داریم

اهالی منطقه: امیدواریم شایعه غیرقابل پذیرش اتمام ساخت کانال تا ماه آینده حقیقت داشته باشد/ مجری پروژه: سه ماه برای هماهنگی با ادارات و شروع پروژه زمان برده و بیشتر با شهرداری و اداره گاز مشکل داریم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، فاطمه نوری: عوامل متعددی در ایجاد و تشدید مشکلات احتمالی سیستم هدایت آب های سطحی در داخل شهرها وجود دارد که سبب ایجاد خسارت به مناطق مسکونی شده، ناخرسندی مردم و ساکنان را به همراه دارد. تا جایی که تجمع آب در سطح معابر، با هجوم سیلاب باعث ایجاد وقفه در رفت و آمد ساکنان می شود.

عواملی مانند نبود یک سیستم کارآمد در هدایت آب های سطحی، بی توجهی به مسائل دفع آب های سطحی در گذشته و حال، استفاده چند منظوره از سیستم دفع آب های سطحی در حال حاضر از جمله تخلیه فاضلاب شهری و ناکافی بودن ظرفیت عبور جریان آب در کانال های موجود هنگام رخداد ریزش های جوی سبب خسارت هایی می شود.

در همین زمینه به سراغ اهالی منطقه دخانیات ساری واقع در کوچه شهید نوذری رفتیم تا در مورد بالاآمدگی سطح آب در این خیابان گفتگویی داشته باشیم.

*کفگیر به ته دیگ خورده است

یکی از اهالی ساکن کوی شهید نوذری به ما گفت: از اسفند ماه سال گذشته پیمانکار شروع به کنده کاری این خیابان کرده و تقریبا همه روزها کارگران مشغول فعالیت هستند. تا جایی که اطلاع دارم شهرداری با پیمانکار و کارگران قرار دادی نبسته و بدون دستمزد مشغول فعالیت هستند و پیمانکار پول و بودجه زیادی هزینه این پروژه کرده. الان هم کفگیر به ته دیگ خورده است.

وی افزود: قبل از ساماندهی و ساخت این کانال منزلم بیش از ده بار زیر آب رفت، ولی با وجود بارندگی شدید در هفته گذشته آب داخل کانال بیشتر از یک سوم بالا نیامد.

این شهروند ادامه داد: امیدواریم شایعه غیرقابل پذیرش اتمام ساخت کانال تا ماه آینده حقیقت داشته باشد.



*پروژه کند پیش می رود

یکی دیگر از اهالی که 70 ساله و ساکن کوی شهید نوذری است، با اشاره به اینکه خیابان شهید نوذری طی سال های گذشته با بارندگی شدید دچارآبگرفتگی فراوانی می شد، اظهار کرد: در حال حاضر با احداث کانال عریض تر و هدایت آب های سطحی برای اولین بار مشکل آبگرفتگی حل شد، ولی پروژه کند پیش می رود و وضعیت را خودتان می توانید ببینید.


یکی از دانش آموزان  دبیرستان شهید جولایی که از نحوه ساخت و ساز و اتمام پروژه شاکی بود، در این باره به ماگفت: رفت و آمد و گذر از کوچه شهید نوذری برای ما مشکل است و روزهای بارانی کفش و لباس ما خیس و پر از گل می شود.

تعدادی دیگر از دانش موزان همین دبیرستان نیز ضمن گفتگو با ما، اتمام هر چه زودتر کار کانال را خواستار شدند.



*حق با اهالی است

رئیسی کارمند شهرداری منطقه 3 با اشاره به اینکه جابجایی تاسیسات از حوزه کار پیمانکار خارج است، اظهار کرد: با وجود شبکه های فیبر نوری مخابرات، لوله های گاز و آب، حفاری به عمق 4 متر امکان پذیر نبوده است.

وی با بیان اینکه جابجایی لوله های گاز به متراژ 300 متر زمانبر بوده است، خاطر نشان کرد: جابجایی لوله ها و فیبر نوری در چند مرحله انجام شده و رانشی بودن زمین هم در کندی کار بی تاثیر نبوده است.

رئیسی با بیان اینکه اجرای این پروژه توسط شهرداری و با همکاری اداره آب و فاضلاب و شرکت گاز در حال اجراست، گفت: جابجایی و قطع گاز ساکنان در فصل زمستان امکان پذیر نیست، بنابراین فعالیت در فصول بدون سرما بهتر انجام می شود، ولی در اتمام این پروژه تاخیر هم وجود داشته است.

وی به تعداد اندک نیروهای پیمانکار این پروژه اشاره کرد  و افزود: با افزایش نیرو کارها با سرعت بهتری انجام می شود.

رئیسی تصریح کرد: کانال خیابان شهید نوذری 50 درصد کل آب منطقه 3 بلوار کشاورز را به کانال باکسی حاشیه ریلی که به اسبورد می رسد، انتقال می دهد.



وی با بیان اینکه ساخت کانال با این مقطع مورد اعتراض ساکنان از ابتدا تا انتهای محل بوده است، خاطر نشان کرد: عده ای از اهالی برای اعتراض به شهرداری مراجعه کرده اند و گفتند با بالا آمدن سطح خیابان، ورودی و حیاط منزل مان دچار مشکل می شود.
 
این کارمند شهرداری با بیان اینکه کانال شهید نوذری به تنهایی جوابگوی صد درصدی بارش 5 ساله نیست، اظهار کرد: با توجه به دبی ابعادی و طرح شده 5 ساله باید جوابگوی شدت بارش باران باشد اما در اجرا دچار مشکل می شود.

 وی گفت: در اجرای این طرح به تاسیسات اجازه افزایش عرض داده نمی شود و برای وارد شدن به عمق زیاد با مشکل مواجه می شویم.

رییسی با اشاره به اینکه پیمانکار پروژه می توانست سطح کانال را به اندازه بیشتری بالا آورده و عمق آن را بیشتر کند اما ساکنان و اهالی محل با بالا آمدن سطح کانال مشکل دارند، گفت: البته حق با اهالی است زیرا آنها گلایه دارند سطح کف حیاط منزل دچار مشکل است اما شرکتی که  پیشنهاد این طرح را داشته قول داده 70 درصد دبی را هدایت می کند.



*با شهرداری و اداره گاز مشکل داریم

ساجدی -سخنگو و مجری این پروژه- با اشاره به اینکه برای احداث کانال بزرگتر مشکل خروجی و ریل در این منطقه وجود دارد گفت: از ابتدای فعالیت تا به الان 6 ماه گذشته اما مشخص نشده با کدام شرکت قراداد بسته اند.

 وی با بیان اینکه هنگام بارندگی با مشکل سرازیری آب و تعطیلی کار مواجه هستیم گفت: سه ماه برای هماهنگی با ادارات و شروع پروژه زمان برده و بیشتر با شهرداری و اداره گاز مشکل داریم وضمن همکاری، بین شهرداری و پیمانکار اختلاف نظر بسیاری وجود دارد و با جابجایی دستورالعمل، اجرای کانال زمانبر شده است.

وی در پایان گفت سعی داریم احداث کانال و اجرای این پروژه تا ماه آینده به اتمام برسد.


  • دوشنبه 19 مهر 1395-9:28

    حب بغض وكينه تاكي چرا!!؟؟
    اين گزارش كاملا نشاندهنده كا ر وفعاليت چشمگير شهرداري ساري است اين پروژه بي نظير زيرگذر ميدان فرح اباد را نديدين گزارشي تهيه نكردين !!!؟؟ رفتيد يه گزارش گرفتيد آن هم ازفعاليت شهرداري است حالا پيمانكار بايد طبق قراردادعمل كنه پيمانكاران فقبل قرار دادچندبرابر بهاي تمام شده پروژه ضمانت نامه بانكي ميدن يعني آنقدربايد داشته باشند كه پروژه را تمام كنند چرا عادت داريم بجاي دست گيري لنگ كنيم همو

    • دوشنبه 19 مهر 1395-7:36

      ممنون از گزارشتان. از طرف مردم منطقه از شما تشکر می کنم که درد دل ما رو نوشتید


      ©2013 APG.ir