تعداد بازدید: 4830

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 3 آبان 1395-9:24

«هاوژین» سه کتاب تازه انتشار داد

این هفته سه کتاب نام آوران دودانگه(صغری ابراهیمی)، بازگشت به سرزمین مادری(اسدالله عمادی) و مازندران سلام(سمانه سادات خاتمی) از سوی انتشارات هاوژین ساری منتشر شد که 11 آبان ماه رونمایی خواهد شد.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: این هفته سه کتاب توسط انتشاارات هاوژین که در ساری مستقر است، به بازار نشر عرضه شد.

نام آوران دودانگه، بازگشت به سرزمین مادر و مازندران سلام نام این سه کتاب است.

*نام آوران دودانگه

دودانگه‌ی ساری از مناطق قدیمی و تاریخی مازندران است. در دامنه‌ها و ارتفاعات سرسبز و پرشکوه دودانگه، مردمانی بزرگ و پرافتخار پرورش یافته‌اند.

صغری ابراهیمی -مولف کتاب نام آوران دودانگه- نوشته: «این کتاب، تلاشی برای معرفی نام‌آوران دودانگه، و ادای دینی است به سرزمین مادری‌ام که در آن جغرافیا و تاریخ دودانگه، خاندان‌های حکومتگر، فرمان‌روایان، نمایندگان درمجلس شورای اسلامی، دانشمندان شاعران، نویسندگان، مترجمان، موسیقیدانان و دیگر هنرمندان از دودانگه معرفی شده اند.»

*بازگشت به سرزمین مادری

بازگشت به سرزمین مادری، تازه ترین اثر اسدالله عمادی -شاعر، داستان نویس و پژوهشگر ساروی- است.

شاعر در این کتاب آورده: «گاه عشقی شوریده و خیره‌سر تو را به سفری عاشقانه می‌کشانَد؛ مثل عاشقانه‌های همین مجموعه که مرا به شهرهای مازندران ـاین دختر عزیزِ پریزاد ایرانـ کشانده است. در برابر انبوه پرسش‌ها، چه پاسخی می‌توان داشت ـ جز بی‌قراری درونِ آدمی برای بازگشت به سرزمین مادری، که می‌تواند کویری سوخته باشد، یا جنگلی سرسبز و اسرارآمیز؟!

این منظومه یا مجموعه شعر عاشقانه ای برای شهرهای مازندران است.

*مازندران سلام

زیبایی های مازندران، از گذشته های دور شاعران ایرانی را مجذوب خود کرده است. پیوستگی کوه و جنگل و دریا و دیگر نعمت های خدادای، شاعران زیادی را برانگیخته است تا در وصف این منطقه ی سربز، اشعاری بسرایند.

 کتاب مازندران سلام برگزیده ی اشعار شاعرانی است که به زبان فارسی، در وصف مازندران سروده اند.

این به گزینی را سمانه سادات خاتمی انجام داده است.

گفتنی است هر سه کتاب انتشارات هاوژین، سه شنبه 11 آبان ماه ساعت 16 تا 18 در سالن سلمان هراتی ارشاد مازندران رونمایی خواهد شد.

 


  • بازگشت واقعی ؟پاسخ به این دیدگاه 2 0
    دوشنبه 3 آبان 1395-11:8

    امید که بعد از آن همه دور رفتن ها باز گشت آقای عمادی به فرهنگ واقعی سرزمینش واقعی بوده و صحت داشته باشد .


    ©2013 APG.ir