تعداد بازدید: 3299

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 12 آبان 1395-9:31

برگزاری نمایشگاه استانی کتاب در ابهام

جاودانی: می خواهیم نمایشگاه کتاب برگزار شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران: به دنبال آن هستیم که نمایشگاه استانی کتاب را برگزار کنیم. در این زمینه منتظر اعلام وزارتخانه و ابلاغ اعتبار هستیم. وضعیت مالی دولت چه در بخش عمرانی و جاری، مناسب نیست. همانطور که در استان های مختلف کار کردم و اکنون هم در مازندران هستم فردا هم اگر شرایط ادامه کار در مازندران فراهم نباشد، در استان دیگر و یا ستاد وزارتخانه باید کار کنم.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: برخی شنیده های تایید نشده حاکی است به دلیل موانع مالی، نمایشگاه بزرگ کتاب استانی امسال برگزار نمی شود. با احد جاودانی -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران- در همین زمینه و حوزه های دیگر گفتگو کردیم.

امسال نمایشگاه استانی کتاب برگزار نمی شود؟

به دنبال آن هستیم که نمایشگاه استانی کتاب را برگزار کنیم. در این زمینه منتظر اعلام وزارتخانه و ابلاغ اعتبار هستیم. وضعیت مالی دولت چه در بخش عمرانی و جاری، مناسب نیست. اگر بخواهیم نمایشگاه کتاب استانی را برگزار کنیم حداقل 300 میلیون تومان پول نیاز داریم و پول کافی برای این کار وجود ندارد. دنبال این هستیم یا این اعتبار رااز استان تامین کنیم و یا از کمک شهرداران شهرهای علاقه مند به برگزاری نمایشگاه کتاب، تامین شود.

پس نامه نگاری درباره برگزار نکردن نمایشگاه کتاب را به دلیل کمبود اعتبار، رد  می کنید؟

بله. از دوستان برنامه و بودجه هم اگر سوال کنید اعلام می کنند که هنوز بدهی های سال گذشته جشنواره تئاتر را ندادیم. الان مدتی است که قول دادیم نفرات برتر جشنواره مطبوعات را به سفر خارجی بفرستیم که هنوز نتوانستیم این وعده را عملی کنیم اما دنبال تامین اعتبار هستیم. بدهی هایی که داریم وعده هایی که دادیم را تامین اعتبار کنیم و سپس به و برنامه ای آتی برسیم.


مدتی است چپ و راست، مجوز نشریه صادر می کنید. آن اندک خبرنگار با همان سطحی که آگاه هستید، اکنون مدیرمسئول هستند و دیگر همان خبرنگاران را هم نداریم. به نظر می رسد خیلی حساب شده نیست.

فرمایش شما را قبول دارم. در جریان هستید که استانداردی نداریم که در 3 میلیون جمعیت مازندران چند نشریه باید باشد.

محتوایی که باید تولید شود و نمی شود چه؟

این را هم قبول دارم. به دنبال متوقف کردن کمیت و افزایش کیفیت هستیم تا به محتوا بپردازیم. درباره پایگاه های خبری  چنین نظری نداریم البته. در حال ساماندهی پایگاه های خبری هستی. بررسی می کنیم تا به کیفیت رسانه ها بپردازیم، قدم هایی  در این حوزه بر می داریم که در آینده اعلام می شود.

به نظر شما، اولویت وزیر ارشاد در گام نخست چه باید باشد؟

وزیر در حوزه فرهنگی و هنری و رسانه خیلی کار دارد اما مهمترین کار الان تهیه امکانات لازم برای فعالیت هنرمندان است. از حیث تجهیزاتی که باید در اختیار هنرمندان و اصحاب فرهنگ قرار دهیم وهم تامین هزینه فعالیت های فرهنگی و هنری. چون به شدت در مضیقه هستیم. زمینه های لازم برای فعالیت فرهنگی و هنری در دولت جدید را آقای جنتی فراهم کرد اما امکانات لازم در اختیار وزارتخانه و هنرمندان نیست. اگر مکانات اولیه را فراهم کنیم و مقداری به زیرساخت های فرهنگی و هنری در استان ها توجه داشت باشیم و تامین مالی  شکل گیرد فکر می کنم بتوانیم شاهد یک جهش درحوزه فرهنگ و هنر و رسنه باشیم.

با روی کار آمدن آقای صالحی امیری به عنوان وزیر ارشاد آیا شما در مسئولیت خود به فعالیت ادامه می دهید؟

این را باید از وزیر بپرسید. من جزو مجموعه و مدیر فرهگنی در کشور هستم. همانطور که در استان های مختلف کار کردم و اکنون هم در مازندران هستم فردا هم اگر شرایط ادامه کار در مازندران فراهم نباشد، در استان دیگر و یا ستاد وزارتخانه باید کار کنم. آدم فرهنگی هستم و هرجا باشم در خدمت اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه هستم.


  • پنجشنبه 13 آبان 1395-17:4

    برا بابولي هستي وه..خخخخ

    • چهارشنبه 12 آبان 1395-19:28

      اتفاقا شما بايد بري..شمايي كه به دولت احمدي نژاد خيانت كردين...

      • احمد از بابلپاسخ به این دیدگاه 2 2
        چهارشنبه 12 آبان 1395-14:43

        باز که یک نفر از بابل وزیر شد لابد الان هم حق ساروی ها خورده شد!


        ©2013 APG.ir