تعداد بازدید: 2769

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 1 آذر 1395-13:6

رییس شورای اصلاح طلبان مازندران:

در انتخابات شوراها لیست می دهیم/ اعتراض نماینده ها در مورد منطقه آزاد به جایی نمی رسد

علی اسدی: بخشی از برنامه دعوت از شخصیت ها و برگزاری مراسم و سخنرانی ها در استان مازندران ضعیف است/ در انتخابات شوراها لیست خواهیم داد/ یک سری از مدیران دولت سابق همچنان در استان بر سر کارند و این برای دولت تدبیر  وامید خوب نیست/ موضوع منطقه آزاد شدن بندر امیرآباد دست دولت است و اعتراض نمایندگان به جایی راه نمی برد.


مازندنومه، سرویس سیاسی: آن چه در پی می آید فرازهای اصلی گفتگوی علی اسدی -رییس شورای اصلاح طلبان مازندران- با روزنامه بشیر است. اسدی ضمن اعلام حمایت از منطقه آزاد امیرآباد، شرایط کنونی را برای تغییر استاندار مازندران مناسب نمی بیند و باور دارد اولویت اکنون اصلاح طلبان، انتخابات ریاست جمهوری 96 است. اسدی گفته اگر به جای ربیع فلاح، یک اصلاح طلب باتجربه و اهل تعامل انتخاب می شد، موفق تر بود.

***

*می پذیرم که بخشی از برنامه دعوت از شخصیت ها و برگزاری مراسم و سخنرانی ها در استان مازندران ضعیف است. برگزاری این جلسات با هدف آگاهی مردم و تبلیغ نگاه اصلاح طلبانه لازم است. اما در همین انتخابات مجلس ما از برخی شخصیت های طراز اول اصلاح طلب برای سخنرانی دعوت کردیم و متاسفانه به مشکلات قانونی برخوردیم. بنابراین ناچار شدیم از شخصیت های درجه دوم وسوم دعوت کنیم. اینها مشکلاتی است که ما داریم. البته تلاش می کنیم به سراغ نیروهای معتدل و موافق با مدیریت ارشد دولت برویم تا تیجه را جبران کنیم.

*در انتخابات ریاست جمهوری آینده حتما از روحانی حمایت می کنیم. برای انتخابات شوراها هم قرار است از تهران خطوط کلی ترسیم شود و ما هم آن خطوط کلی را در ساری بومی سازی می کنیم. در جلسات بعدی جزییات آن را اعلان می کنیم و در آینده لیست شورا را نیز اعلام خواهیم کرد. تاکید می کنم در انتخابات شوراها لیست خواهیم داد. من یقین دارم آقای روحانی در انتخابات 96 پیروز خواهد شد.

*می توانیم مدیریت استان مازندران را به قبل و بعد از سفر رییس جمهوری به مازندران تقسیم بندی کنیم. الان نمی توانیم بگوییم افرادی که حدود 4 سال در استان مشغول فعالیت هستند، تجربه کافی ندارند و امور دولت را پیگیری نمی کنند. ما یک سری انتقادات و نکاتی داشتیم که یک سال پس از آغاز به کار دولت صریح و شفاف گفتیم و رسانه ها انعکاس دادند. اما امروز وضعیت تخصیص بودجه چه وضعیتی دارد؟ در بودجه به خشکسالی رسیدیم. با این وضعیت بودجه از دست فلان مدیر محلی چه کاری برمی آید؟ چهارسال از کار مدیران گذشته است و انتخابات را پیش رو داریم. شرایط جدیدی است و ما ترجیح می دهیم انتقاد نکنیم و تمرکز را بر رسالت اصلی مان بگذاریم. البته اگر مواردی باشد حتما" پاسخ می دهیم و نظرمان را اعلام می کنیم. مثلا یک سری از مدیران دولت سابق همچنان بر سر کارند و این برای دولت تدبیر  وامید خوب نیست.

*حرف ما این است اگر به جای ربیع فلاح، یک اصلاح طلب باتجربه و اهل تعامل انتخاب می شد، موفق تر بود. ضمن این که مشکل بودجه سرجای خود هست و هر مدیری با این وضعیت بودجه نمی تواند استان را به وضعیت مطلوب برساند. اعتقاد ما این است هر وقت از اصلاح طلب باتجربه و اهل تعامل استفاده شود، نظام سود خواهد برد. این نیروها صداقت خود را اثبات کرده اند. حالا چه میزان سهم به این نیروها داده شود، دولت باید تصمیم بگیرد. اما امروز باید باید بخش اعظمی از انرژی ها را در فرصت باقی مانده به انتخابات اختصاص دهیم و از دوستان هم می خواهم فعلا به دنبال تغییر استاندار نباشند و در فرصت باقی مانده بر ماموریت اصلی خود تمرکز کنند.

*من کارشناس و متخصص اقتصادی نیستم، اما به تمام مناطقی که الان به عنوان منطقه آزاد مطرح هستند، رفتم.امکانات نوشهر، بابلسر و امیرآباد را از نزدیک دیدم. هر کدام از این مناطق امتیازاتی دارند. وقتی منطقه ای فاقد شرایط امیرآباد است، مثلا" راه آهن، اراضی و... ندارد، نباید تلاش شود که امیرابادی را که واجد همه شرایط است، از رونق بیفتد. شاید نماینده های مورد نظر به خاطر پایگاه رای منطقه ای حرفی بزنند و نظری داشته باشند، اما هر فرد دانشگاه رفته و تحصیل کرده ای باید تن به شرایط برتر بدهد و تایید کند بندر امیرآباد واجد تمام شرایط است. اگر سایر نمایندگان برای حوزه انتخابیه خود برنامه دارند، قابل احترام است و می شود گام های بعدی را در آن مناطق برداشت. من معتقدم موضوع بندر امیرآباد دست دولت است و اعتراض نمایندگان راه به جایی نمی برد.

*در شورای اصلاح طلبان مازندران، محیط زیست به طور ویژه دیده می شود. در مجمع اصلاح طلبان هم که گستره وسیع تری دارد، به این موضوع پرداخته ایم. یک مورد بحث انتقال آب خزر به کویر است که مورد اعتراض ماست، چون عوارضی مانند انباشت نمک و مسایل زیست محیطی دیگری دارد. با چه هزینه ای این کار می خواهد انجام شود؟ حوزه آبریز تعریف نشده است. حدود 30 سال پیش جمعیت سمنان زیر یک میلیون نفر بود و 600 روستا داشت. الان حدود 200 هزار نفر بر جمعیت آن اضافه شده و این یعنی سمنان جمعیت پذیر نیست و پراکندگی جمعیت در آن بالاست و قابل مقایسه با مازندران نیست. به همین دلایل تمامی مراکز دانشگاهی و علمی با این طرح مخالفند. درباره مشکلات زباله استان هم باید بگویم این معضل باید با عنایت ویژه دولت و با اعتبار ملی حل شود. این کار باید با الگوبرداری درست از کشورهای توسعه یافته انجام داد.

 



    ©2013 APG.ir