تعداد بازدید: 3249

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 9 دی 1395-8:45

مدیرگاز رسانی شرکت ملی گاز ایران:

شاید ترکمنستان گاز را قطع کند

سعید مومنی: در10 روز آینده دمای هوای مازندران به زیر صفر نخواهد رسید و مردم استان قطعی گاز نخواهند داشت/ قرارداد گازی ما با این کشور رو به پایان است که پس از انجام مذاکره، نتایج همکاری و یا همکاری نکردن مشخص می‌شود/ احتمال قطعی گاز از سوی ترکمنستان وجود دارد.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، فاطمه عربی: مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران که برای بررسی وضعیت گازرسانی سه استان شمالی به همراه هیاتی از تهران به مازندران سفر کرد در حاشیه این سفر در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مازندران در10 روز آینده دمای هوای در این استان به زیر صفر نخواهد رسید و مردم مازندران قطعی گاز نخواهند داشت.

سعید مومنی با بیان اینکه میزان مصرف گاز در استان مازندران در روز هفتم دی ماه38 میلیون متر مکعب بوده است، اظهارکرد: قبل از بحران سرما در ابتدای آذرماه، مانور مقابله با بحران در شرکت گاز مازندران برگزار شد. با اجرای این مانور خسارت کمتری را شاهد بودیم و تنها 141 هزار مشترک گازشان قطع شد که همکاران ما در کمترین زمان نسبت به وصل شدن گاز آنها اقدام کردند.

این مسئول با اشاره به برودت دمای هوا در سایر نقاط کشور، بیان کرد: برای صرفه جویی در میزان مصرف گاز ناچار شدیم محدودیت‌هایی را در نیروگاه‌ها و کارخانه ها اعمال کنیم تا بخش خانگی با مشکل مواجه نشود.

وی با بیان اینکه میزان مصرف کنونی گاز بخش خانگی در کشور475 میلیون متر مکعب و نیروگاه 86 میلیون مترمکعب بود، اعلام  کرد: این درحالی است که میزان برداشت ما726میلیون مترمکعب است.

مومنی با شاره به سفر مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به ترکمنستان، گفت: قرارداد گازی ما با این کشور رو به پایان است که پس از انجام مذاکره نتایج همکاری و یا همکاری نکردن مشخص می‌شود.

مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اظهار اینکه احتمال قطعی گاز از سوی ترکمنستان وجود دارد، بیان کرد: سهم واردات گاز از ترکمنستان بین2تا3درصد است و در صورت قطعی گاز جای نگرنی وجود ندارد و تنها با مدیریت مصرف می‌توانیم از این انرژی به درستی استفاده کنیم.

راه اندازی خط لوله پشتیبانی رشت-سنگر

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه شرکت ملی گاز ایران در این نشست با اشاره به راه اندازی پروژه خط لوله رشت-سنگر برای تقویت و پشتیبانی خطوط گاز رشت و مازندران، گفت: پروژه استراتژی رشت، سنگر با خط لوله40 اینچ در مسیر10کیلومتری در کمتر از چهارماه به مرحله اجرا رسید و این پروژه یکی از محورهای پشتیبانی استان مازندران است.

حسن منتظر تربتی با بیان اینکه در سه محور شرق،غرب و مرکز برای تقویت گاز مازندران برنامه ریزی شده است که محور رشت، سنگر در غرب و ایستگاه تقویتی در گلستان راه اندازی شد، اظهارکرد: پروژه دامغان، کیاسر، نکا درتیرومردادماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.  

وی با بیان اینکه در محور مرکزی170کیلومتر خط لوله42 اینچ تعبیه شده است که پروژه از دامغان آغاز و اکنون در مرحله110کیلومتری خط لوله هستیم، افزود: در کیلومتر150به خط لوله شمال کشور وصل خواهد شد. اعتبار پروژه850میلیاردتومان است که تاکنون650میلیارد تومان آن هزینه شده است.

این مسئول در پایان با اظهار اینکه قرار بود برای تامین منابع مالی این پروژه از فاینانس اقدام شود در حالی که شرکت ملی گاز تصمیم گرفت هزینه های  آن را از منابع مالی داخلی تامین کند و اکنون این پروژه هیچ بدهی ندارد، گفت: مسایل زیست محیطی پروژه برطرف شد، در مسیر پروژه تغییراتی ایجاد کردیم و نگرانی از بابت عبور و تعیین مسیر وجود ندارد.

 


  • پنجشنبه 9 دی 1395-11:16

    این بی عرضگی شماست که تا حالا به فکر هم نبودین..ربطی به ترکمنستان نداره..


    ©2013 APG.ir