تعداد بازدید: 3766

توصیه به دیگران 1

شنبه 18 دی 1395-12:34

واکنش تند حجت الاسلام قلی پور به چاپ یک مقاله دانشجویی

امام جمعه: برخورد نشود، تجمع راه می اندازیم/ نویسنده: قصد توهین نداشتیم، تبرئه شدیم

امام جمعه بابلسر امروز نسبت به چاپ مقاله ای در یک نشریه دانشجویی دانشگاه مازندران واکنش نشان داد و گفت: از فرماندار بابلسر خواستم تا بدون ‌فوت وقت پیگیر این موضوع باشد و اگر تا فردا با این ‌موضوع برخورد نشود، اجتماع پرشور اعم از مردم و ‌روحانیت را علیه مدیران دانشگاه مازندران به راه خواهیم انداخت. این در حالی است که نویسنده آن مقاله هفته گذشته در کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی اعلام داشت قصد توهین نداشته و بنابراین از اتهامات تبرئه شده است.


 مازندنومه، سرویس سیاسی: پیش از ظهر امروز جلسه «آمادگی برای دهه ی فجر انقلاب اسلامی در بابلسر» با حضورحجت الاسلام قلی پور امام جمعه، سیدعلی اسد فرماندار، محمودی چراتی معاون فرماندار، بخشداران‌ بهنمیر و هادی شهر، رییس شورای شهر و جمعی از مسئولان شهر بابلسر در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

محمد اسماعیل قلی پور در این جلسه نسبت به نگارش یک مقاله در نشریه دانشجویی دانشگاه مازندران با نام "بامداد" به شدت واکنش نشان داد.

به گزارش حامد رهی -خبرنگار مازندنومه در بابلسر- امام جمعه بابلسر گفت: این مقاله حاوی مطالب توهین آمیز علیه حضرت امام‌ است و با انتقاد شدید و بی سابقه از مدیران دانشگاه مازندران نسبت به آنچه که «توهین و اهانت به حضرت امام توسط دانشگاه مازندران» خواند، واکنش نشان داد.

وی در تشریح این مطلب با بیان اینکه اخیرا در یک‌ نشریه داخلی دانشگاه مازندران به نام«بامداد» مطالب هجو و اهانت آمیزی به حضرت امام‌ نسبت داده شد که از بیان آن در این جلسه معذورم، افزود: این اقدام با قصد و غرض سیاسی در دی ماه انجام شد که یادآور نگارش مقاله توهین آمیز رشیدی مطلق و بپا خاستن مردم ‌قم در ۱۹ دی است.

  این مسئول با اشاره به این که این موضوع را در بابلسر تحمل نخواهیم کرد، تصریح کرد: از فرماندار بابلسر خواستم تا بدون ‌فوت وقت پیگیر این موضوع باشد و اگر تا فردا با این ‌موضوع برخورد نشود، اجتماع پرشور اعم از مردم و ‌روحانیت را علیه مدیران دانشگاه مازندران به راه خواهیم انداخت.

 قلی پور همچنین در این جلسه با بیان اینکه بابلسر شهر شهیدان و سرداران است، از حضور نیافتن مسئولان دانشگاه مازندران در جلسه آمادگی برای مراسم ایام الله دهه فجر انتقاد کرد.

*تبرئه بامداد

دی ماه امسال نشریه دانشجویی با مجوز «بامداد» در تیراژ محدود در دانشگاه مازندران منتشر شد که عنوان یکی از مقاله های آن «از ولایت فقیه ناظر نوفل لوشاتو تا ولایت مطلقه فقیه دوران تثبیت قدرت» است.

نویسنده این مقاله امین کوزه گر -دانشجوی ممتاز کارشناس ارشد حقوق دانشگاه مازندران- است.

پیش از انتقاد امروز امام جمعه بابلسر، موضوع مقاله در کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی مطرح شد و نویسنده از اتهام توهین به حضرت امام تبرئه شد.

به گزارش مازندنومه، در آن جلسه که هفته گذشته برگزار شد، موضوع شکایت مدعی العموم (معاون فرهنگی) از نشریه دانشجویی مستقل «بامداد» بابت مطالب منتشر شده در شماره دوم این نشریه (دی ماه 95) مطرح شد.

در ابتدا معاون فرهنگی به عنوان رئیس جلسه و مدعی العموم موضوع شکایت را مطرح و اعضا نظرات شان را بیان کردند. سپس از متشاکی (مدیر مسئول  نشریه بامداد) برای ایراد دفاعیات دعوت شد و پس از شنیدن دفاعیات، اعضا رای به تبرئه این نشریه و چاپ توضیحات تکمیلی در مورد مقاله مذکور در اولین شماره منتشره دادند.

هم چنین در این جلسه درخواست تغییر صاحب امتیازی نشریه دانشجویی بامداد به صاحب امتیازی انجمن ایران اسلامی و مدیر مسئولی امین کوزه گر کالجی و سردبیری آرمین تقی پور از دانشکده حقوق و علوم سیاسی مطرح شد و مورد موافقت اعضا قرار گرفت

*هیچ قصدی مبنی بر توهین نداشتیم

متن دفاعیه نویسنده مقاله مورد بحث، که پس از آن از اتهامات تبرئه شد، بدین قرار است:

معاونت محترم فرهنگی دانشگاه مازندران و رئیس محترم کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی
جناب آقای دکتر دیانی

با سلام

احترما در راستای جلسه کمیته نظارت بر نشریات دانشجویی مورخ 12/10/1395 با موضوع "از ولایت فقیه ناظر نوفل لوشاتو تا ولایت مطلقه فقیه دوران تثبیت قدرت" که به قلم این جانب امین کوزه گر در شماره دوم نشریه دانشجویی بامداد درج گردید مطالب زیر را به عرض می رسانم:

1- این مقاله نتیجه تاملات اینجانب به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق عمومی با نگاهی کاملا علمی و دانشگاهی شکل یافت و هیچ هدفی جز تبیین علمی موضوع مورد بحث آن هم با رعایت موازین پژوهشی نداشت.

2- در پی جلسه فوق الاشاره و تذکرات حضار در آن جلسه و نیز تاملات بعدی خودم با مراجعه مجدد به متن مقاله و بازخوانی آن شکل گرفت، می پذیرم برخی تعابیر مناسبتی با شان رفیع و شخصیت معنوی امام راحل (ره) نداشته است .

3- خدا را شاهد می گیرم در انتخاب برخی واژگان مورد استفاده هیچ قصدی مبنی بر توهین، افترا، استهزاء، هتک حرمت و نظایر اینها نسبت به ساحت معمار کبیر انقلاب اسلامی نداشته ام و آنچه در قلم منعکس شده هیچ حکایتی از مکنون قلبی من نداشته است که به تعبیری فرموده اند ما وقع لم یقصد .

4- هدف و غایت نهایی من صرفا باز نمودن باب نقد و تحلیل با موضوع زندگانی سیاسی امام خمینی (ره) بدون پیش داوری قبلی و احیانا با رویکرد مغرضانه یا جانبدارانه بوده است .

5- تاکید می کنم فراز های پایانی مقاله موصوف، صرفا فروض ثبوتی و وجوه محتمل در مواضع سیاسی امام آن هم جهت تبیین بهتر مطلب بوده است و ناظر به هیچ موقعیت واقعی نبوده است و همانطور که از متن مقاله نیز فهمیده می شود مختار بنده منحصر در وجه اخیری است که دلالت دارد امام راحل ایده ولایت مطلقه فقیه را کارامد تر از اشکال مختلف نظامات سیاسی غرب می دیدند . البته قبول دارم بیان ردود و اشکالات ذیل همان وجوه محتمل می توانست مانع از القاء شبهات بعدی گردد و این غفلتی است که با بازخوانی مقاله بدان معترفم .

6- ناگفته پیداست بنده این مقاله را همچون سایر کار های بشری مبرا از نقص ، اشتباه ، خلل در ایفاد مقصود و ... نمی بینم و حق هر خواننده ای می دانم نسبت به جای جای مقاله مذکور نقد و ایرادی را وارد بداند. از همین فرصت استفاده می کنم و نشریه بامداد را گام و فرصتی برای بازتاب اندیشه های مختلف آن هم در چارچوب اصول قانونی می دانم .

7- بی آنکه بخواهم مطلبی خلاف واقع ابراز کنم و بدون آنکه دچار تملق و غلو شوم معتقدم هیچ انسان منصف و آزادیخواهی نیست که تعلق عاطفی و انسانی به امام راحل (ره) نداشته باشد و خود را مرهون رنج ها و زحمات چند ده ساله آن مرد بزرگ در راه نجات و رهایی دادن آحاد جامعه از استبداد رژیم سابق نداند. هر فردی که مرا می شناسد و با باورها و اعتقادات اینجانب آشناست می تواند بر صدق این ادعای من گواهی دهد .

در پایان یادآوری می کنم ذکر موارد فوق در راستای توضیحات حضوری بنده در جلسه کمیته مذکور و جهت تنویر افکار عمومی و رفع دغدغه های احتمالی به وجود آمده به رشته تحریر در آمده است .

                                                                                                       امین کوزه گر
                                                                                          مدیر مسئول نشریه دانشجویی بامداد

 


  • يکشنبه 19 دی 1395-12:59

    باسلام . من مقاله را کامل خواندم . هیچ توهینی در آن وجود ندارد . حدس می زنم کسانی که هشدار بگیر و ببند راه انداخته اند ، به خود زحمت ندادند مقاله را بخوانند. آن بخشی از مقاله را که حضرات توهین قلمداد می کنند ، مفروضات نویسنده مقاله است و هر آدم منصفی می داند در مقاله علمی باید مفروضات طرح و با استدلال رد یا قبول شود و نویسنده هم در انتهای مقاله آن را رد می کند. به نظر می رسد بعضی ها در آستانه انتخابات با تحمیل هزینه به بهانه های واهی به دنبال بی اثر کردن گروههای مرجع جامعه هستند .


    ©2013 APG.ir