تعداد بازدید: 5466

توصیه به دیگران 0

شنبه 25 دی 1395-23:37

با تغییر مداح و سخنران؛

مراسم شب هفتم آیت الله هاشمی در بابلسر برگزار شد

گزارش مازندنومه از متن و حاشیه مراسم شب هفت رحلت هاشمی رفسنجانی در بابلسر/ این برنامه با تغییر سخنران و مداح برگزار شد. فرماندار بابلسر، یکی از اصلاح طلبان منطقه و آیت الله ایازی در این مراسم سخنرانی کردند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، حامد رهی: مراسم هفتمین شب رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور جمع زیادی از مردم و تعدادی از مسئولان شهرستان بابلسر شنبه شب در مسجد ولیعصر این شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم چند تن از قاریان از جمله حبیب غفاری به قرائت قرآن پرداختند.

سید علی اسد -فرماندار بابلسر- در سخنانی در ابتدای این مراسم ضمن اشاره به تلاش‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی در جهت وحدت در جامعه، برای پیروزی دولت تدبیر و امید آرزوی موفقیت کرد.

فرماندار بابلسر با اشاره به شخصیت فراملی آیت الله هاشمی رفسنجانی به دوستی ۵۹ ساله وی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از تشییع امام خمینی رحمت الله بزرگترین تشییع در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

نماینده عالی دولت تدبیر امید در شهرستان بابلسر با بیان اینکه هدف آیت الله هاشمی رفسنجانی تداوم همدلی و همصدایی و ایجاد وحدت در کشور بود، گفت: مردم و مسئولان باید ضمن توجه به این هدف هاشمی رفسنجانی، وحدت و همدلی را در جامعه اشاعه دهند.



در ادامه مراسم علی قلی تبار -از فعالان اصلاح‌طلب بابلسر- پشت تریبون رفت و با تاکید بر عقلانیت و غلبه منطق بر فرهنگ عمومی و پیشرفت علم و آگاهی گفت: باید آستانه تحمل خود را در برابر نقدها و مخالفت ها بالا ببریم.

 وی با بیان این مطلب که برای سخنران مراسم حجت الاسلام والمسلمین نقویان مشکلی پیش آمد گفت، آیت الله محمد علی ایازی سخنرانی این مراسم را برعهده خواهند.
 داشت.



آیت الله محمد علی ایازی با بیان اینکه استقلال آزادی و جمهوری اسلامی از شعارهای اصلی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود به بیان سوابق تاریخی و مبارزاتی آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: ایشان خواستار اصلاحات در انقلاب اسلامی ایران بود.

وی با اشاره به یکی از تألیفات رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، به نقش امیرکبیر در اصلاحات سیاسی کشور اشاره و اظهار کرد: همزمان با امیر کبیر فردی دیگر در ژاپن نیز این اصلاحات را آغاز کرد اما اصلاحات در ایران ناموفق و در ژاپن با موفقیت همراه بود.

آیت الله ایازی با بیان این مطلب که قوه مستقل قضاییه، حکومت علم و دانش و کوتاه کردن دست دربار از دغدغه‌های اساسی امیرکبیر بود خاطرنشان کرد: به دلیل همراهی نکردن مردم و غلبه ی حکومت جور و ستم وی نتوانست به اهداف خود برسد.

سخنران مراسم شب هفت هاشمی رفسنجانی در بابلسر، با بیان این مطلب که دوست و دشمن بر توانمندی و هوش هاشمی اقرار داشتند، تصریح کرد: هاشمی رفسنجانی هزینه های مالی انقلاب را به دوش می کشید.



این استاد حوزه با تشویق جوانان به مطالعه تفاسیر آقای هاشمی از قرآن مجید، به ۵۲ جلد کتاب ایشان در حوزه تفسیر قرآن اشاره کرد و افزود: آقای هاشمی اکثر این تفاسیر را در زمانی که در زندان به سر می بردند به رشته تحریر درآورد.

حاشیه ها:

*زمانی که آقای قلی تبار از فعالان اصلاح‌طلب شهر بابلسر پشت تریبون رفت تا خیر مقدم بگوید، گروهی از حاضران اعتراض و تعدادی نیز مراسم را ترک کردند.

* یاسر یوسف زاده، علی تاری، مجید سالاریه، علی قلی تبار و جمع دیگری از اصلاح‌طلبان شهر بابلسر از جمله برگزار کنندگان اصلی این مراسم بودند.

*سید علی اسد فرماندار بابلسر، قلی پور بخشدار مرکزی، کشاورز بخشدار بهنمیر، ستایش رئیس درمانگاه باب الحوایج سپاه بابلسر، آریامنش دبیر حزب مردم سالاری شهر بابلسر،  ربیعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل و منفردی فرماندار فریدونکنار از جمله شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

*ابتدا قرار بود ناصر نقویان سخنران و علی قلی تبار مداح مراسم باشد که با این دو نفر مخالفت شد و برنامه با تغییر سخنران و مداح برگزار شد.

*مراسم شب هفت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در بابلسر با صرف شام به پایان رسید.


  • يکشنبه 18 ارديبهشت 1401-17:40

    سلام برهمه كساني كه به مسائل مهم جامعه با ديدعميق نگاه می کنند من در سال 1367تاچندسال مداحی قلی تبار راگوش می کردم یقینا هرکسی برای تغیر دلیل درستی دارد اما تغییر در مسائل شرعی دین نظر علماومراجع شرط است یکمسلمان خودش وباتشخیص خود اجازه تغییر ندارد

    • دوشنبه 27 دی 1395-22:46

      اره واقعا.اقاي صادقي خيلي از نظرات منو در خصوص اقاي قلي تبار نذاشتي..اينو بايد جوانان امروز بدونن كه همين قلي تبار چه تفكري داشت و الان چطور شده؟؟؟همين ادم پشت تريبون بي ابرو ميكرد جواني را كه محاسنش كوتاه بود..الان بيا و ببين چي شده....هر چند ميدونم سانسور ميكني..چون بايستي به اينا خوش خدمتي كني..در ضمن خيلي دوست دارم اقاي قلي تبار رو ببينم و خيلي حرفها دارم باهاش...

      • يکشنبه 26 دی 1395-17:45

        یاد ش به خیر دهه هفتاد قلی تبار علیه هاشمی و دولتش چه کار می کرد و الان چه کار؟

        • سه شنبه 28 دی 1395-15:9

          سلام دوست عزیز. شما چرا فکر میکنی یه آدم باید در سراسر عمرش یه سلیقه داشته باشه.
          مهم اینه که آدم طبق تشخیصی که میده درست عمل کنه.


        ©2013 APG.ir