تعداد بازدید: 4629

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 29 دی 1395-1:8

نگاهی به کشمکش های شهرداری و شورای شهر بابل

جدال در شهر

در این گزارش، مازندنومه با مخالف سرسخت شهردار بابل -حسین منصف- گفت و گو کرده، سپس پاسخ شهرداری بابل را به اظهارات تازه ی این عضو شورا آورده ایم. منصف ضمن تقاضای مناظره از بیژنی، گفته: «شهردار نقش اش را فراموش می کند؛ یک روز آتش نشان می شود و با چهار لیتری آتش خاموش می کند، به قول رسانه ها با یک چهار لیتری جان سه نفر را نجات داد! یک روز نقش کارگر خدماتی، یک روز پوشیدن لباس رفتگر، ما شهردار می خواهیم نه هنرپیشه!» و شهرداری هم پاسخ داده: «اشاره کردن به اتهامات آقای منصف علیه شهردار بابل و دعوت به مناظره، یک فرار به جلو برای ندادن پاسخ شایسته به مردم بابل در قبال کارکرد سه سال گذشته و نیز منحرف کردن افکار عمومی در تامین منافع افرادی است که با کوتاه شدن دست شان ازبیت المال در زمره مخالفان شهردار بابل قرار گرفته اند.» برای خواندن متن کامل گزارش کلیک کنید.


 مازندنومه، سرویس اجتماعی: یک سال برای به پایان رسیدن ماه عسل شورای شهر و شهردار شهری بزرگ در استان مازندران زمان زیادی نیست، اما در بابل این اتفاق افتاده است و اینک برخی اعضای شورای شهر در پی استیضاح شهردار این شهر برآمده اند و شهردار نیز علیه عضو شورا شکایت کرده است.

مرمر فیروزپور-رییس شورای شهر بابل- می گوید: «تحقق نیافتن بودجه سبب شد تا شهردار بابل پاسخگوی سئوالات اعضای شورای اسلامی این شهرستان شود، اما حسین اردشیر بیژنی بعد از 58 روز به سؤالات اعضای شورای اسلامی شهر پاسخ نداد و به‌ همین دلیل به صحن علنی شورای اسلامی شهر دعوت شد و به چند سؤال مطرح‌شده اعضای شورای شهر پاسخ داد. بعد از رأی‌گیری از 13 عضو، 7 عضو شورای اسلامی این شهر از پاسخ های داده شده قانع نشدند.»

قانون اکنون این مجوز را می دهد که یک سوم اعضا در مرحله بعد، درخواست استیضاح را از بیژنی داشته باشند.

شهرداری که آذرماه سال گذشته با پروپاگاندای رسانه ای حامیانش، بر سرکار آمد و قصد داشت تغییرات بزرگی در شهر ایجاد کند و به زعمی «عبوری» بابل شود، حالا عملکرد و تحقق نیافتن بودجه این شهرستان بعد از 10 ماه، به مرز استیضاحش کشانده است.

این جاست که رییس شورای شهر بابل اظهار کرده: « شهردار در ابتدای کار دفاعیه‌ای برای شهردار شدن خود داشت و قول‌هایی را برای توسعه این شهر به اعضای شورا داده بود، اما هیچکدام اجرایی نشد. برای ادعاهای بیژنی به‌عنوان انتخاب شدن شهردار بابل مستنداتی در دست است که قابل انکار نیست. یک‌سال از عمر شهردار شدن بیژنی در بابل می‌گذرد اما هیچ‌گونه فعالیت عمرانی در این شهرستان صورت نگرفت. ابتدای سال جاری بودجه پیشنهادی شهرداری بابل بالغ بر 185 میلیارد تومان و علاوه بر آن 50 میلیارد تومان به‌عنوان سرمایه‌گذاری از سوی شورای شهر مصوب شد، این در حالی است که بعد از 10 ماه حدود 50 میلیارد تومان آن محقق شده است.»

مرمر فیروزپور شاید نگاهی به ساری می اندازد، پس آن گاه به قائم شهر می نگرد که در همین 6 ماه اخیر کارهای عمرانی زیادی در آن جا اجرا شده، بنابراین توقع دارد بابل هم تکانی به خود بدهد. به همین خاطر است که می گوید: «تنها پروژه عمرانی بابل از باغ فردوس تا میدان اوقاف بوده است که باید چهار ماهه به پایان می‌رسید، پنج ماه است که پیشرفت چشم‌گیری نداشت و در حال حاضر دو ماه دیگر تا بهره‌برداری از این طرح درون شهری مانده است.»

مخالف خوانی علیه شهردار بیژنی و یارگیری برخی اعضای شورای شهر از بیرون، از اتاق جلسات شورا به رسانه ها کشیده شده است. سه شنبه یکی از وبلاگ نویسان بابلی نوشت: «یکی از ویژگی های منحصر به فرد مدیریت فعلی شهرداری بابل، استخدام و راه اندازی کانال های متعدد رسمی و غیررسمی و قلم های تجاری نویس و مزد بگیر است که در پرتو بهره گیری از فضای بی در و پیکر مجازی توانسته اند شهردار بابل را در حد یک منجی بزرگ و ژان وال ژان قهرمان شهر بینوایان معرفی کنند.

تبلیغات پرهیاهو بر محور تصاویر رنگارنگی که شهردار را در حالت های مختلف، مشغول رسیدگی به امور رعایا نشان می دهد در همین راستا ارزیابی می شود. تصویر شهردار در حال چرت زدن در کانال فاضلاب! عکس شهردار در حال خاموش کردن خودروی آتش گرفته با یک ظرف چهارلیتری! تصویر شهردار در حال خالی کردن سیلاب ساختمان بهزیستی با یک سطل! شهردار بابل در حالی که روی شاخه درخت نشسته و بن می برید! شهردار در حال نجات فوشلوان از زیر چرخ های گاری، خرید عروسک برای کوزت و مانند این ها نمونه هایی از تبلیغات مبالغه آمیز ستاد انتخاباتی ایشان است.»

* منصف مناظره می خواهد

حسین منصف -عضو شورای شهر بابل- به خاطر برکناری و ورود دوباره اش به شورا و سخنان بعضا" جنجالی اش، حالا چهره ای معروف حداقل بین رسانه های استان شده است.

او مخالف اصلی ادامه فعالیت شهردار کنونی بابل است. بیژنی نیز به خاطر برخی پست های کانال تگرامی منصف، از او شکایت کرده است.

منصف در گفتگو با رضاشریعتی -خبرنگار مازندنومه- با بیان اینکه در فضای مجازی کانال تلگرام دارم، گفت: خبرهای مرتبط با شکایت شهردار بابل و استیضاح او که در جراید منتشر شده، مربوط به همین کانال است.

وی با انتقاد از عملکرد شهردار بابل گفت: شهردار بابل به اندازه دهیار هم کار نکرده است. آن چیزی که به دست آورد و آن چیزی که باید به دست می آورد، هم چنین از نظر رزومه عمرانی و بودجه ای فاجعه به بار آورده است.

عضو شورای شهر بابل ادامه داد: شهردار با برند ملی و نواختن سرود نظامی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه نوشیروانی آمد. برای اولین بار چنین چیزی را دیدیم. نیامده تعریف از او شروع شد. به خاطر همین تعریف ها خودشیفتگی به وجود آمد.

وی با بیان اینکه به عقیده بنده شهردار قصد فلج کردن شهر را نداشت، تصریح کرد: شاید ایشان فکر می کرد شهرداری جایی است که  می توان مدیر شد، پول می آید و تو خود به خود می توانی پول ها را خرج کنی!

منصف با بیان اینکه شهردار اشتباه فکر کرده است و شهرداری بنگاه اقتصادی است، خاطرنشان کرد: شهردار باید به آب و آتش بزند تا پول در بیاورد. در طول یکسال گذشته رزومه ایشان در شهر مشخص است.

وی با بیان این که شهردار حتی حاضر به گفت وگو با رسانه ها و یا گفت و گوی اینترنتی با ما نیست، افزود: بنده ده تا بیست بار ایشان را به مناظره دعوت کردم، ولی نمی پذیرد. به نظر من چیزی برای گفتن ندارد. اگر چیزی دارد بیاید و با منصف مناظره کند.

 این عضو شورای شهر بابل با اشاره به این که شهردار اگر می توانست منصف را خلع سلاح می کرد، تصریح کرد: بنده تنها با یک ویدیو پروجکشن به مناظره می آیم، شهردار با نیرو  و نفر بیاید. با استدلال و منطق می گویم کارهای عمرانی در شهر تنها ده تا بیست درصد انجام شده است.

منصف بیان کرد: شهردار به شورای شهر اتهامات عمومی وارد کرده است، اتهاماتی نظیر تحریک مردم برای مقابله با طرح های شهردار، یا اینکه ما از چپاول گران حمایت می کنیم و مانند این ها. شهردار اگر راست می گوید چرا شورای شهر را رسوا نمی کند؟

وی با اشاره به این که متاسفانه شهردار در حرف زدن قهرمان و در ادعا کردن رستم است، افزود: در عمل به اندازه دهیار هم کار نکرده و ماندن او به ضرر بابل است.

عضو شورای شهر بابل در ادامه گفت و گوی خود با مازندنومه اظهار کرد: تا حالا می گفتند یک سال فرصت و پول و امکانات بدهید؛ حالا عملکرد وی را رصد کنید. او بین خود و مسئولان با طرح های عجیب وغریب تنش ایجاد کرده است.

وی با بیان این که نمایش بازی کردن با لباس ها ونقش ها درست نیست، گفت: اینجا سینما نیست و نقش شهردار کار عمرانی است. وقتی کار عمرانی نمی کنی، تمام کارها از پوشیدن لباس رفتگر تا اره کردن درخت در پانزده متری و رفتن به لوله فاضلاب نقش بازی کردن است. ما شهردار آوردیم، نه کارگر معمولی.

منصف تاکید کرد: شهردار نقش اش را فراموش می کند؛ یک روز آتش نشان می شود و با چهار لیتری آتش خاموش می کند، به قول رسانه ها با یک چهار لیتری جان سه نفر را نجات داد! یک روز نقش کارگر خدماتی، یک روز پوشیدن لباس رفتگر و... ما شهردار می خواهیم نه هنرپیشه!

  وی با اشاره به این که شهردار بابل اهل تعامل نیبست، تصریح کرد: شهرداری پادگان نیست، بنگاه اقتصادی برای جذب سرمایه گذار است، اما شهردار بابل سرمایه گذار را فراری داده است.

منصف در پایان به خبرنگار ما گفت: همه ی حرف هایم را می توانی منتشر کنی، مسئولیت حرف هایم را می پذیریم. تازه این حرف ها نوک کوه یخ است که بیرون زده وعمده اش داخل آب است و گفته نشده است.

* اخلاق جای خود را به  تهمت و ناسزا داده است

حسین منصف در حرف های صریح خود جایی اشاره داشت که شهردار بیژنی با رسانه ها گفت و گو نمی کند. پس ازمصاحبه با او، با مجموعه شهرداری بابل تماس گرفتیم تا این بار پاسخی بر این ادعاها و حرف ها بشنویم.

روابط عمومی شهرداری بابل به نمایندگی از حسین بیژنی، نوشته زیر را در پاسخ به اظهارات منصف، برای مازندنومه ارسال کرد:

«در ابتدا لازم است به سبب طرح مطالب این چنینی در فضای رسانه ای از عموم مردم مازندران، خاصه مردم شریف شهر بابل عذرخواهی کنیم. واقعیت داستان این است که آنچه موجب عقب ماندگی استان و در مقام کوچکتر شهرها و شهرستانهای این استان سرشار از نعمتهای خداوند شده ،طرح مسایل و مباحث سطحی و مبتذل است که متاسفانه دامنه نشر و گستره آن به مدد فضای مجازی موجب تکدر خاطر و منحرف کردن اذهان به سمت مسایل جزیی و کوچک است.

از ابتدای حضور آقای بیژنی به عنوان شهردار بابل، آقای محمد حسین منصف و گروه رسانه ای ایشان، اقدام به نشر مطالب و مواردی کردند تا مانع توفیق شهردار محترم بابل در رسیدن به اهداف و برنامه های عملیاتی خود شوند، و بحمدالله(!) در این مسیر از هیچ اقدامی فروگذار ننمودند.

متاسفانه در این میان بعضا اخلاق و انصاف جای خود را به تهمت و ناسزا داد. ایشان شهردار بابل را که از سرداران دفاع مقدس، برادر بزرگوار شهید، جانباز و از مدیران باتجربه، عملیاتی و دارای عالی ترین نشانهای ملی و مدیریتی است، بازیگر قلمداد می کند، در حالی که شیوه و سبک مدیریت هر شخص به خود او برمی گردد، انگار نه انگار که همین چند سال گذشته مهندس عسکری -شهردار وقت بابل- از جانب ایشان متهم به پشت میز نشینی بودند.

اشاره کردن به اتهامات آقای منصف علیه شهردار بابل و دعوت به مناظره، یک فرار به جلو برای ندادن پاسخ شایسته به مردم بابل در قبال کارکرد سه سال گذشته و نیز منحرف کردن افکار عمومی در تامین منافع افرادی است که با کوتاه شدن دست شان ازبیت المال در زمره مخالفان شهردار بابل قرار گرفته اند.

آقای بیژنی ازجمله پاسخگوترین مدیران به مردم است و در تمام پروژه های شهری و فعالیتهای اجتماعی حضور فعال دارد و سیستم ملاقات عمومی و در خدمت مردم بودن و درد مردم را از نزدیک لمس کردن، امروز در مجموعه شهرداری بابل تبدیل به یک رویه متعارف و کارآمد مبدل شده است.

آقای منصف در حالی از تحقق نیافتن بودجه و فاجعه آمیز بودن آن سخن می گوید که دانسته یا ندانسته با وجود همه سنگ اندازی ها و مشکلات اقتصادی، شهرداری بابل، امسال در تامین بودجه در قیاس با سال گذشته به شکل کاملا محسوس توفیق بیشتری داشته است.

به راستی کسی به یاد دارد در سال گذشته هم آقای منصف این قدر دغدغه بودجه داشته باشند؟

جهت مطلع شدن از مباحث مجتمع تفریحی پردیس نوشیروانی لازم به توضیح اضافات نیست و بیانیه مهندس کسری مقدم -مدیر این مجتمع- در ماه های گذشته حقیقت را برای طالبان حقیقت روشن کرده است و نیازی به دفاع نخواهد بود.

شیوه سرمایه گذاری کاملا معیوب گذشته که مورد تایید آقای منصف و دوستان شان است، در واقع هدر دادن منابع شهر به نفع عده ای خاص است، و زمانی که اوضاع روانی جامعه با ادبیاتی ناموزون و تحریک افکار عمومی کاملا ملتهب و زمینه های امنیت اقتصادی سست می شود، فریاد وا اسلاما بلند می شود که پس چه شد سرمایه گذاری؟؟ همین گونه است بسیاری از سوالات و ابهامات و سیاه نمایی ها در بخشها و قسمتهای گوناگون.

اعمال قانون در شهری که مرتبا با مماشات و سهل انگاری و... اجرایی نمی شد، همیشه با تنش ها و مشکلاتی همراه است و مدیری که می پذیرد به مردم خیانت نکند و در جهت حفظ بیت المال و صیانت از حقوق مردم  با صاحبان ثروت و  قدرت همراه و همگام نشود، باید هزینه های زیادی را بپردازد که نمونه ای از این دست مصداق کوچک آن است.»

روابط عمومی شهرداری بابل در پایان این توضیح آورده: « با ادای احترام به پیشگاه مردم شریف بابل و نمایندگان گران قدر آنان در شورای اسلامی شهر، صراحتا اعلام می کنیم که هدف اکثریت اعضای محترم شورا خدمت به مردم شریف این شهر است و حق قانونی نظارت (نه دخالت)  و رصد نمودن کارکرد شهرداری بابل از الزامات قانونی است و شهردار همواره بر این نقش نظارتی و حمایتی صحه گذارده و بدان عمل کرده است و مطالب مطروحه صرفا به این عنوان انتشار یافت تا خدای نکرده این امر در ذهن دوستداران توسعه و پیشرفت بابل متبادر نشود که این مجموعه حرفی برای گفتن ندارد و از سکوت و متانت شهرداری برداشت ناراست صورت نپذیرد.»

*بازی با آدم ها آسان شده است

پارک پردیس بابل یکی از موضوعاتی است که ماه هاست برای بیژنی حاشیه ساز شده است.

کسری مقدم کیان - مدیرعامل این پروژه- پیش تر برای حسین منصف نوشته بود: «... آقای منصف که فریب بعثی ها را نخوردی، چرا فریب بی دین تر از بعثی ها را خوردی؟! در بیانیه هایت نام پردیس زیاد تکرار شده است، دلیلش چه بود؟ پارک پردیس برای جذب نیرو فراخوان عمومی داد و از معتمدان خواست تا افراد واجد شرایط را به این مجموعه معرفی کنند، کما اینکه بسیاری از جمله خود شما و بستگان شما افرادی را به این مجموعه معرفی کردند که بعضی جذب شدند و بعضی جذب نشدند.

ای کاش آن زمان که نمایندگان این شهر جناب آقای حاج حسین نیازآذری و حجت الاسلام ناصری به همراه آقایان فرامرز ابوالحسنی و مهندس واثقی برای جذب اعتبار و اخذ وام برای شروع به کار این مجموعه به بانک گردشگری مراجعه و مجدانه تلاش می کردند و در مقابل برخی در پی سنگ اندازی برای تحقق نیافتن این مهم بودند، بیشتر شاهد حمایت های شما بودیم...امیدوارم اگر ساده لوح هستیم خدا عنایت بفرماید که هیچگاه فاسد نشویم.»

آن وبلاگ نویس مخالف شهردار و حامی عضو جنجالی شورای شهر بابل اما این کشمکش را پروژه ای انتخاباتی دانسته و نوشته است: «بخش قابل توجهی از شهروندان متأثر از همین تبلیغات پر سر و صدا متقاعد شده اند که شهردار فعلی، منجی بلامنازع شهرشان است. شورای شهر بابل برای استیضاح و عزل شهردار، تکلیف بزرگی به عنوان "ضرورت اقناع مخاطب" در پیش دارد که نباید از اهمیت آن غافل بماند. اصرار حامیان شهردار برای فرصت سوزی، تأخیر در روند استیضاح و اتلاف وقت تا برگزاری انتخابات آتی شورا به همراه برخی قرائن دیگر، نشان از برنامه مفصل این طیف برای به کرسی نشاندن فهرستی از نامزدهای بله قربان گوی شهردار و حفظ فضای موجود تا انتخابات دور آینده مجلس شورای اسلامی دارد.»

 شخصی را که تا سال گذشته در جریان قالیباف قرار داشت و اصولگرا محسوب می شود، امروز جریان دیگر اصولگرا، به انواع تخلف ها و کارهای نکرده و کرده متهم می کند. چه قدر بازی با آدم ها آسان شده است.



©2013 APG.ir