تعداد بازدید: 3573

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 5 بهمن 1395-8:53

در بهشهر؛

نشست ادبی «بررسی جایگاه زن در اشعار تبری نیما» برگزار شد

به همت انجمن ادبیات داستانی شهرستان بهشهر، نشست ادبی «بررسی جایگاه زن در اشعار تبری نیما» برگزار و طاهره مصطفوی به عنوان فعال فرهنگی و ادبی در حوزه شعر و ادبیات داستانی قدردانی شد.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: به همت انجمن ادبیات داستانی شهرستان بهشهر، نشست ادبی «بررسی جایگاه زن در اشعار تبری نیما» برگزار شد.

در این جلسه که با حضور جمعی از نویسندگان، شاعران و فرهنگیان شهرستان همراه بود، یکی از پژوهشگران منتخب در همایش ملی نیمای تبری مورد قدردانی قرار گرفت.

در این نشست ادبی محمد عظیمی -نیماشناس و مصحح اشعار روجا- نیز حضور داشت و در مورد ابعاد مختلف زندگی، آثار و جایگاه ادبی نیما در اشعار فارسی و تبری سخن گفت.

او با تشریح ارزش ادبی روجا در گستره شعر بومی، از تلاشی که نیماپژوهان برای معرفی این بخش از آثار نیما انجام دادند، تجلیل و با معرفی طاهره مصطفوی به عنوان یک فعال فرهنگی و ادبی در حوزه شعر و ادبیات داستانی، از زحمات وی قدردانی کرد.

در این نشست ادبی، طاهره مصطفوی که فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته ی نقاشی است با بررسی دقیق لایه های مختلف اشعار تبری روجا، نقش و جایگاه زنان را از منظر نیما در اشعار تبری روجا بسیار ارزشمند دانست. او در ادامه به تشریح ابعاد مختلف شخصیت زن بومی در مجموعه ی روجا پرداختند.

در بخش پایانی این جلسه، به پرسش های حاضران در مورد نیما و اشعار تبری روجا پاسخ داده شد.

گفتنی است انجمن ادبیات داستانی در بهشهر با نزدیک به یک دهه فعالیت مستمر، توانسته است با استعدادیابی، هدایت و نقد آثار ادبی، گامی موثر در رشد داستان نویسی بردارد.


  • شرکت کننده در همایش نیمای طبری نورپاسخ به این دیدگاه 2 1
    سه شنبه 5 بهمن 1395-17:48

    مرحبا به استاد محمدعظیمی که نیماشناس بزرگ ایران هستند و سالهای زیادی در کنفرانس های مختلف سخنرانی کردند. ایشان با اینکه از هیات داوران و سخنران اصلی مراسم بودند با فروتنی برای تشویق دیگران پیش قدم می شوند و این شاگردان را راهنمایی و تربیت می کنند. کمک های ایشان بسیار ارزش دارد و باید از ایشان اموخت. از ارشاد مازندران تقاضا می کنیم از شخصیت علمی ایشان قدرشناسی کنند.


    ©2013 APG.ir