تعداد بازدید: 3096

توصیه به دیگران 1

جمعه 22 بهمن 1395-13:7

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران مطرح کرد:

شکل گیری عقلانیت و اعتدال در کشور/ تکرار نتیجه انتخابات 92

دکتر علی کریمی مله: مشارکت همه گروه ها در تشییع جنازه آیت الله هاشمی رفسنجانی، نویدبخش مسیری است که همه جریان ها در سایه آشتی ملی بتواند سهمی در اداره کشور داشته باشند/ باید تلاش کنیم تا رهبران جامعه بسترهای هم پیوندی را فراهم سازند/ جامعه به درجه ای از بلوغ سیاسی رسیده است که بداند تنها راه خروج از وضعیت گذشته در پرتو و استمرار میانه روی و اعتدال خواهد بود/ در انتخابات آینده نیز نتیحه ای مانند سال ۹۲ را شاهد خواهیم بود.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: استاد دانشگاه مازندران در گفتگو با مازندنومه، در پاسخ این پرسش که طرح آشتی ملی را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: من هم به سهم همه ایرانیان معتقدم پیروزی انقلاب جز با مشارکت همه آحاد ملت و طیف های مختلف سیاسی به وجود نیامده است.

دکتر علی کریمی مله ادامه داد: البته این هم پیوندی و هم پیوستگی های سیاسی در گذر زمان دستخوش تغییر و تحول شده و دیدگاه ها در طرد بعضی از دوستداران نظام و انقلاب نقش آفرینی کرده است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه مازندران با بیان اینکه رحلت آقای هاشمی طلیعه خوبی برای این امر است که سفره انقلاب از طریق گفتگو و آشتی ملی برای اعاده هم پیوندی ها گسترده شود، گفت: در منطقه ای که در تلاطم ناپیوندی ها و شرایط برای بی ثباتی ها قراهم است، ما به عنوان کسانی که به بقای انقلاب می اندیشیم باید تلاش کنیم تا رهبران جامعه بسترهای هم پیوندی را فراهم سازند.

کریمی مله رحلت هاشمی و تشییع جنازه باشکوه او را یکی از مصادیق حضور و مشارکت همه احزاب و جناح های سیاسی عنوان کرد و گفت: این مشارکت نویدبخش مسیری است که همه جریان ها در سایه آشتی ملی بتواند سهمی در اداره کشور داشته باشند.

وی در خصوص تحلیل شرایط جامعه از منظر سیاسی و تاثیرگذاری آیت الله هاشمی بر این حوزه اظهار داشت: هر چند خیلی زود است که بخواهیم در نبود آقای هاشمی تحلیلی در این زمینه ارائه کنیم، اما اعتقاد من بر این است که فرایند عقلانیت، اعتدال و میانه روی به حدی از نهادینگی برخوردار شده است که با رفتن ایشان دچار خدشه نشود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در عرصه سیاسی محیط بی ثباتی داریم که متغیرهای زیادی در روند آن تاثیرگذار خواهد بود، افزود: با توجه به روندی که در انتخابات 92 شاهد آن بودیم و اجماع آقایان هاشمی، خاتمی ، ناطق، سید حسن خمینی و دکتر روحانی منتج به شکل گیری عقلانیت و اعتدال در دولت کنونی و مجلس شد و اعتقاد دارم که این روند در انتخابات سال 96 ادامه خواهد یافت.

وی گفت: تصور می کنم این روند باعث تقویت جریان اعتدال گرا شود و در انتخابات آینده نیز نتیحه ای مانند ۹۲ را شاهد باشیم.

کریمی مله ابراز داشت: تغییرات منطقه ای قطعا تاثیراتی خواهد داشت، اما فکرمی کنم جامعه به درجه ای از بلوغ سیاسی رسیده است که بداند تنها راه خروج از وضعیت گذشته در پرتو و استمرار میانه روی و اعتدال خواهد بود.


  • عموزاد خلیلی بهشهر.پاسخ به این دیدگاه
    جمعه 13 اسفند 1395-14:18

    جا دار عرض ارادت کنم خدمت استاد بزرگوارم.من دو سال دانشجو استاد بودم.احسنت بر تحلیل دقیق و منطقی استاد عزیز.

    • دوشنبه 25 بهمن 1395-9:8

      اصولگراهای تندرو آشتی نخواهند کرد. ان ها گاز می دهند و ترمز بریده اند

      • يکشنبه 24 بهمن 1395-11:23

        دم حاجی گرم

        • دلیل قهر ، دلیل آشتیپاسخ به این دیدگاه 12 0
          شنبه 23 بهمن 1395-17:7

          دلیل قهر را تا ندانیم ، آشتی نخواهد آمد !

          • شنبه 23 بهمن 1395-9:14

            آشتی ملی پیشنهاد خوبی است. خطر اضمحلال کشور وجود دارد

            • جمعه 22 بهمن 1395-16:11

              ...بعد از فوت هاشمي دنبال آشتي ملي افتادين؟؟؟...


              ©2013 APG.ir