تعداد بازدید: 3130

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 9 اسفند 1395-22:30

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم شهر:

مدیریت شهری همکاری نمی کند/ اگر همکاری های مشترک نباشد بودجه هرز می رود

سید علی علوی: حداقل کمک شورا و شهرداری قائم شهر می توانست در بخش تبلیغات اولین سینما دیجیتال باشد، اما در بخش فرهنگی در حد انتظار ظاهر نشدند/ مسئولان در مواردی ارشاد را در کنار خود قرار نمی دهند و حتی هنرمندان پیشکسوت و تحصیلکرده را نادیده می گیرند/ اگر در کارهای فرهنگی همکاری مشترک نداشته باشیم، بودجه فرهنگی به هرز می رود.


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، رضاشریعتی: سید علی علوی -رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان قائمشهر- در گفتگو با مازندنومه، با بیان اینکه در زمان حضور بنده به عنوان رئیس اداره فرهنگ وارشاد ناهماهنگی هایی در شهر موجود بود، گفت: بخشی از این ناهماهنگی ها اصلاح شده، ولی قسمتی نیز باقی مانده است که مسئولان شهری باید عزم خود را برای مقابله با آن جزم کنند.

او با بیان اینکه فعال کردن انجمن های فرهنگی و هنری در شهرستان قائمشهر بحث مهمی برای ما بود، اظهار کرد: همه انجمن ها در مجتمع فرهنگی، هنری و سینمایی حر جانمایی و انتخابات مربوط به انجمن ها در آنجا برگزار شد.

علوی با بیان اینکه انجمن های مختلف موسیقی، نمایش، خوشنویسی، بسیج رسانه، هنرمندان و مانند این ها عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشتند، گفت: تمام برنامه های فرهنگی و هنری به آموزشگاه های فرهنگی و هنری، سینمایی و مانند این ها برون سپاری شد.

این مسئول با بیان اینکه پیگیری تاسیس انجمن دوستداران فرهنگ وهنر، از اقدامات این اداره بوده است، تصریح کرد: از خیران این حوره استقبال می کنیم و به دنبال آن هستیم تا با همکاری خیران برای تجلیل از افراد فرهنگی و هنری کمک بگیریم.

وی با بیان اینکه تجلیل از هنرمندان و اهالی کتاب، موسیقی و پژوهش برای نخستین بار انجام شد، عنوان کرد: برای حمایت از نویسندگان و در حد اختیارات اقدام به خرید و معرفی کتاب و توزیع آن در دستگاه ها می کنیم.

*احیای سینما در قائم شهر و همکاری نکردن شورا و شهرداری

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان قائمشهر با بیان اینکه خلا سینما در شهرستان قائمشهر مشهود بود، اظهار کرد: با هماهنگی مسئولان شهری و با تلاش جمعی، ارشاد به دنبال آن  رفت و سالن آمفی تئاتر مجتمع حر با ظرفیت 220 نفر را تبدیل به سینما دیجیتال کرد.

این مسئول با بیان اینکه مجتمع حر با استانداردهای سینمایی فاصله دارد، اظهار کرد: به این نتیجه رسیدیم که مردم برای گذران اوقات فراغت به مکانی مناسب نیاز دارند و به همین جهت برای حداقل و شروع کار، این سینما راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه فیلم های کودک ونوجوان، بزرگسالان و گروه های مختلف سنی برای سینما تهیه می شود، اظهار کرد: در حوزه نمایش چهار گروه ثبت شده در شهرستان فعال هستند که هیجده برنامه طنز، تئاتر نمایش نامه خوانی و تئاتر صحنه ای برگزار کردند.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد شهرستان قائمشهر با بیان اینکه آموزش و پرورش و فرمانداری همکاری لازم را با ارشاد داشتند، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری قائمشهر در حد قابل قبولی ظاهر نشدند.

علوی با بیان اینکه انتظار داریم شهردار قائم شهر در این حوزه ورود پیدا کند، خاطرنشان کرد: حداقل کمک شورا و شهرداری می توانست در بخش تبلیغات اولین سینما دیجیتال باشد اما شورا در بخش فرهنگی در حد انتظار ظاهر نشد.

علوی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ وهنر از سوی شورای شهر اطلاع رسانی خوبی صورت نگرفته است، اظهار کرد: در این خصوص سوالاتی شد که مسئولان مربوطه در این خصوص جواب نمی دهند.

این مسئول با بیان اینکه معتقدم دستگاه ها باید در کنار هم باشند، تصریح کرد: در کارهای فرهنگی و هنری نباید موازی کاری شود و دستگاه ها باید با تشکیل ستاد در کنار هم باشند؛ مثلا در حوزه اعتیاد همه دستگاه ها برنامه دارند اما در کنار هم نیستند. اگر در کارهای فرهنگی همکاری مشترک نداشته باشیم، بودجه فرهنگی به هرز می رود.

 علوی با بیان اینکه انتظار داریم تا جلسات فرهنگی با شورا و شهرداری برگزار شود، تصریح کرد: متاسفانه این حوزه نادیده گرفته می شود، حتی در جلسات از ارشاد دعوت نمی شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان قائمشهر با بیان اینکه به خلاقیت و ابتکار در حوزه فرهنگی و حوزه شهری نیاز داریم، گفت: المان های شهری قائمشهر کجاست؟ آیا بناهای شهری الگو برداری از بناهای تاریخی می شوند؟

این مسئول با بیان اینکه شاخص های فرهنگی در قائمشهر نداریم، اظهار کرد: مسئولان در مواردی ارشاد را در کنار خود قرار نمی دهند و مشاوران خوبی ندارند، حتی هنرمندان پیشکسوت و تحصیلکرده را نادیده می گیرند.

علوی با بیان اینکه برای احقاق حق مردم و اصحاب فرهنگ و هنر داد می زنم، تصریح کرد: امیدواریم این نادیده گرفتن هنرمندان سهل انگاری باشد نه با اهداف خاص، چراکه معتقدم بودجه کافی با همکاری ادارات در شهرستان وجود دارد.

*دومین جشنواره توسعه گردشگری ریکنده 20 اسفندماه برگزار خواهد شد

رئیس اداره فرهنگ وارشاد شهرستان قائمشهر با بیان اینکه همایش و جشنواره های مختلفی در سال  گذشته برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره انارترش، جشنواره گردشگری روستای ریکنده، جشنواره نیشکر سیفی کتی، جشنواره تمشک، جشنواره توانمندی بانوان و جشنواره شب یلدا از جمله جشنواره هایی بود که در سال گذشته به صورت مشارکتی برگزار شد.

علوی با بیان اینکه موزه خانه ریحانه کوتنا و بسیاری از خیران فرهنگ و هنر در برنامه ها مختلف مشارکت می کنند، اظهار کرد: نوروزخوانی، جشنواره غذا، 22 برنامه موسیقی در سال 94 و 18 برنامه موسیقی در سال 95 در مجتمع حر و سالن ابن شهر آشوب قائم شهر اجرا شد.

وی افزود: دومین جشنواره توسعه گردشگری ریکنده به صورت مشارکتی، 20 اسفندماه در این روستا برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان قائمشهر با بیان اینکه قائمشهر از لحاظ سالن فقیر است، تصریح کرد: به دلیل نبود سالن مناسب و مهیا نبودن شرایط، اجرای کنسرت پاپ و سنتی از دیدگاه گروه های هنری صرفه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه از افراد علاقه مند جهت حضور در این زمینه استقبال می کنیم، اظهار کرد: انتظار داریم مسئولان و نمایندگان مجلس نگاه ویژه ای به حوزه فرهنگ داشته باشند

*امیدواریم مشکلات قضایی برای خبرنگاران پیش نیاید

این مسئول با بیان اینکه چهل خبرنگار در شهرستان فعال هستند، عنوان کرد: در بخش کودک و نوجوان نشریات به خوبی ظاهر نمی شوند و جز دو تا سه نشریه چیز خاصی ندیدیم.

علوی همچنین گفت: امیدواریم مشکل قضایی برای خبرنگاران به وجود نیاید اما در صورت به وجود آمدن مشکل همکاران ما در اداره کل آمادگی رسیدگی به مشکل را دارند.


 



    ©2013 APG.ir