تعداد بازدید: 2549

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 12 اسفند 1395-21:21

محمدباقر نوبخت در ساری مطرح کرد:

ادعای رونق کامل نداریم/ از تغییر روند رشد اقتصادی خوشحالیم

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور: روند توسعه و پیشرفت طبیعی و منطقی بود اما متاسفانه بحران های طبیعی این روند را دچار مشکل کرده که ما شرمنده هستیم/هیچ گاه ادعا نکردیم در شرایط رونق کامل هستیم اما همین که این روند رشد اقتصادی تغییر کرده است خوشحالیم+اظهارات خیریان پور، نوربخش، مهاجر، شاعری، دامادی، اسماعیلی، صفایی و فلاح در جلسه شورای اداری استان مازندران.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: حسن خیریان پور -معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری مازندران- در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: هزار و ‌۱۲ فقره تسهیلات با اعتبار ۴۲۸ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی پرداخت شد که در بین استان های دیگر در رتبه اول قرار داریم.

وی با بیان اینکه سعی کردیم تعادل و‌ توازن بین شهرستان ها در پرداخت رعایت شود افزود: پرداخت ها در زمینه های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و مانند این ها انجام و در این حوزه ها نیز تعادل رعایت شده است.

* بسیاری از پروژه های بدون تحرک پویا شده است

محمود نوربخش- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران-  در این جلسه با  بیان اینکه تاکنون بسیاری از پروژه های بدون تحرک در استان پویا شده است، افزود: امیدواریم با بهبود وضعیت درآمدی پاسخگوی بهبود وضعیت باشیم.

*مردم مازندران بسیار خویشتن دار هستند

علی محمد شاعری- نماینده مردم نکا، بهشهر و‌ گلوگاه- در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه مازندران عقب ماندگی تاریخی دارد افزود: در دهه۶۰ به بهانه بهره مندی از فضای سبز اجازه صنعتی شدن به مازندران ندادند .

وی گفت: اگر ظرفیت های توسعه استان ها و شاخص های برخورداری را با هم‌مقایسه کنیم، مازندران در رتبه ۱۵ قرار دارد، در حالی که از نظر ظرفیت در رتبه های اول است.

شاعری با اشاره به جاذبه های طبیعی مازندران ابراز داشت: ۳۰میلیون گردشگر به مازندران می آید اما مردم از  بهره های اقتصادی آن بهره مند نخواهند شد.

وی گفت: وجود بیش از ۱۲۰هزار بیکار در مازندران نتیجه بی توجهی تاریخی به این استان است که البته مردم این خطه نیز بسیار خویشتن دار هستند.

نماینده مردم نکا، بهشهر و‌ گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرکبات ما امسال به طور کلی از بین رفت، افزود: قرار شد ۳۰ میلیارد تومان به مازندران پرداخت شود اما فاصله این رقم با ارقام خسارت دیده بسیار زیاد است.

وی با تاکید بر اینکه مردم مازندران و نمایندگان آن ها در مجلس رعایت احترام و ادب را می کنند که امروز کسی برای اعتراض به استانداری نیامده است، گفت: ما در فکر صادرات بودیم اما مثال مردم مازندران مانند عروس و دامادی است که در شب عروسی تصادف کرده و از دنیا رفته اند.

*کمربندی نور و رویان نیازمند تملک ۴۰۰ متری است

علی اسماعیلی -نملینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی- اظهار داشت: مازندران در ظاهر زیبا است اما از نظر امکانات بسیار ضعیف است.

وی با اشاره به بحران هایی که مازندران را درگیر خود کرده است، افزود: زیرساخت های ما در بخش های مختلف دچار آسیب است و نیازمند اعتبارات ملی هستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه کمربندی نور و رویان نیازمند تملک ۴۰۰ متری است، گفت: مردم بیش از ۶ساعت از نور تا رویان در ترافیک می مانند.

*دو کمربندی در مازندران بیاورید که استاندارد باشد

محمد دامادی- نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی- اظهار داشت: پارک موزه  دفاع مقدس در ساری به عنوان نماد عملیات فاو دچار بی مهری های اعتباری است.

وی با تاکید بر اینکه گلایه از کمبودهای اعتباری در مازندران نزد شما زیره به کرمان بردن است، افزود: مازندران هم جز مناطق نفتی محسوب شده است و اگر سهم مازندران از مناطق نفتی تامین شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

نماینده ساری و میاندورود با انتقاد از نحوه پرداخت غرامت بابت خسارات سرما و یخبندان به کشاورزان ابراز داشت: ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بابت خسارات به کشاورزان هنوز پرداخت نشده است

وی همچنین با بیان اینکه دو کمربندی در مازندران بیاورید که استاندارد باشد، گفت: بابت کمربندی ساری-تاکام تنها ۶۰میلیارد تومان پرداخت شده است.

دامادی در خصوص زباله در مازندران گفت: وضعیت زباله در مازندران اصلا خوب نیست و به دلیل نفوذ شیرابه ها هر روز مشکل داریم.

* آمادگی داریم پرتقال های درجه سوم را خریداری کنیم

حسین صفایی -رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور- با بیان اینکه از امروز ما آمادگی داریم پرتقال های درجه سوم را خریداری کنیم، افزود: هم خرید توافقی پرتقال برای ارسال به مراکز استان ها و هم‌خرید پرتقال درجه سه و فرآوری در کارخانه ها اقدامی است که ما انجام داده ایم.

وی گفت: با کارخانه دارها و ذخیره کننده ها در خصوص خرید توافقی مذاکراتی انجام شده است که ظرف روزهای آینده انجام خواهد شد.

این مسئول ابراز داشت: در کنار شبکه توزیع پایان سال  پرتقال های استان های شمالی هم فرصت دوباره ای جهت عرضه خواهند یافت.

عبدالله مهاجر-رییس اتاق بازرگانی مازندران- هم در این جلسه با بیان اینکه بیش از ۳۰۰هزار تن بار در انبارها موجود است که کیفیت مناسبی دارد، افزود: نوع پرتقالی که موجود است می تواند در کنار پرتقال های وارداتی وارد عرصه و بازار شود.

شرمنده هستیم*

محمدباقرنوبخت -معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور- در جلسه شورای اداری مازندران اظهار داشت: روند توسعه و پیشرفت طبیعی و منطقی بود اما متاسفانه بحران های طبیعی این روند را دچار مشکل کرده است که ما شرمنده هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۶هزار میلیارد تومان به ۷هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مازندران پرداخت شده است افزود: در کشور هم برای ۲۰هزار واحد ۱۵ هزار و ۶۰۰میلیارد تومان تسهیلات دادیم.

نوبخت همچنین به تزریق اعتبارات جهت اتمام طرح های نیمه تمام عمرانی اشاره کرد و گفت: برای ۴۶پروژه مازندران اعتباری در حدود ۹۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که تخصیص مرحله اول آن ۷۰ درصد است.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه ۲۹۴هزار میلیاردتومان کل اعتبارات بودجه ای دولت در سال ۹۵ بود افزود: تاکنون کل منابع اختصاصی به دولت ۱۷۸هزار میلیارد تومان بوده است که البته وضعیت نسبت به سال قبل بهتر است.

وی ابراز داشت: تنها در بحث خودکفایی گندم ۷۰۰ میلیارد تومان گندم از مردم خریداری شده است.

نوبخت با بیان اینکه در این شرایط ۷۰ درصد تخصیص به پروژه های مصوب سفر ریاست جمهوری داده شده است افزود: ما هیچ گاه ادعا نکردیم در شرایط رونق کامل هستیم اما همین که این روند رشد اقتصادی تغییر کرده است خوشحالیم.

وی رشد اقتصادی سه ماهه سوم -پاییز- را در گروه صنعت ۱۴ درصد، خدمات ۶.۶ درصد و در بخش کشاورزی ۵.۴ درصد اعلام کرد و ادامه داد: آثار این رشد اقتصادی برای اولین بار با نفت با ۸.۹ درصد رسیده است.

نوبخت به بلایای طبیعی رخ داده در مازندران اشاره کرد و گفت: هر جا دولت مشکل داشته است بیش از نمایندگان سایر استان ها، نمایندگان مازندران به دولت کمک‌ کردند.

وی گفت: با مدیرعامل بانک کشاورزی کشور در همین جلسه صحبت خواهم‌ کرد که چرا ۲۰۰میلیارد تومان خسارات به باغداران پرداخت نشده است، البته بنده قصاص قبل از جنایت نمی کنم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی  کشور ابراز داشت: سعی می کنیم تا ۲۰اسفند مطالبات و حقوق کارکنان دولت پرداخت شود.

*پاکسازی مسیرهای عبوری شهرها طی روزهای آینده انجام خواهد شد

ربیع فلاح جلودار-استاندار مازندران- نیز در این جلسه با بیان اینکه  اعتبارات سفر در غرب و شرق استان توزیع و تاکنون ۸۰ درصد تخصیص داشته است، افزود: امیدواریم با ابلاغ باقیمانده اعتبارات مشکل تملک اراضی جهت کمربندی رویان نیز حل شود.

این مسئول گفت: در ارتباط با پسماند مشکل عمومی در استان‌ وجود دارد که ۲۰میلیارد تومان برای ساری مصوب شده است و معاونت عمران‌وزارت کشور در قبال کار انجام شده این مبلغ را پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: مشکل  به وجود آمده در ارتباط با اختلاف بین ارزی بوده که امیدواریم  با حل ان بحث زباله سوز تا اواسط سال جاری مرتفع شود.

فلاح با بیان اینکه زباله سوز نوشهر هم هر قدر اعتبار بخواهد تامین خواهد شد و برای نور هم  یک و نیم میلیارد جهت بهبود اوضاع در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این اعتبار آماده است که تا پایان سال حتما جذب خواهد شد، برای تنکابن هفت میلیارد تومان و‌ برای بابل هم سه میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

استاندار مازندران اعتبار تنکابن را از محل سفر رهبری دانست و گفت: این‌ موضوعات در دست پیگیری است.

فلاح جلودار سرمایه گذاری بخش خصوصی را مورد حمایت دولت دانست و گفت: در خصوص تملک دارایی هم بودجه ها تا پایان سال تخصیص خواهد یافت و بیش از ۸۰ درصد اعتبارات سفر تخصیص یافته است.

استاندار مازندران همچنین به اعتبار لازم برای تکمیل و توسعه سدهای استان اشاره کرد و گفت: تنها ۱۰ درصد روان آب ها در مازندران‌ مهار می شود و اگر سد هراز افتتاح شود به تنهایی  بیش از ۲۰ درصد آب ها مهار خواهد شد.

وی گفت: شورای اقتصاد فاینانس این پروژه با اعتبار ۲۴۰ میلیارد دلار تصویب کرده‌ که با چینی ها وارد مذاکره شدیم ، با راه اندازی این سد بیش از ۱۲۰هکتار از اراضی کشاورزی مازندران از مشکلات کم آبی خارج خواهد شد.

استاندار مازندران از طراحی شبکه های سد گلورد خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان اردیبهشت آبگیری این سد انجام و‌ به مدار وارد شود.

وی به نزدیک بودن سفر های نوروزی و انتخابات آینده هم اشاره کرد و گفت: پاکسازی مسیرهای عبوری شهرها طی روزهای آینده انجام خواهد شد و در انتخابات هم قانونمداری و تلاش در راستای ایجاد یک انتخابات پرشور در دستور کار است.

فلاح جلودار از مشکلات اعتباری دستگاه های اجرایی  مازندران خبر داد و گفت: بعضی از دستگاه ها مانند جهادکشاوزی چهار ماه اضافه کار و هشت ماه ماموریت پرداخت نشده است که این عزیزان با اینکه درگیر مسایل سرما هستند خودشان هم برودتی شدند.

 



    ©2013 APG.ir