تعداد بازدید: 2811

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 22 اسفند 1395-7:40

فرمانده نیروی انتظامی مازندران در پاسخ به پرسش مازندنومه:

فعالیت نامزدهای احتمالی انتخابات رصد می شود

سردار سید محمود میرفیضی: فعالیت نامزدهای احتمالی انتخابات رصد می شود و کسانی که خارج از چهارچوب قانون، اقدام کنند تحت پیگرد قرار می گیرند/ چندین پرونده هم در پلیس فتای استان در این زمینه تشکیل شده است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: سردار سید محمود میرفیضی در نشست خبری اظهار کرد: پلیس در آینده با دو فضای فیزیکی و مجازی درگیر است و این فضا اکنون هم وجود دارد و اگر ناجا نتواند خود را با این فضا هماهنگ کند با فاصله نجومی عقب می افتد به همین دلیل فتا را باید تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه امسال 886 فقره پرونده به پلیس فتا در مازندران ارجاع شد، افزود: 85 درصد از این جرائم منجر به کشف شد، 32 درصد از این پرونده ها مربوط به هتک حیثیت و نشر اکاذیب به ویژه در کانال های تلگرامی، 29 درصد برداشت غیرمجاز از حساب افراد، 12 درصد کلاهبرداری، 8 درصد هک سایت و سامانه و 19 درصد سایر جرائم است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به کشف 2800 کیلو انواع مواد مخدر، گفت: 11 درصد افزایش کشفیات داشتیم و 120 باند در سطح استان متلاشی شدند.

این مسئول ادامه داد: از 1012 پرونده ارجاعی به پلیس آگاهی استان، 73 درصد به ارزش ریالی 473 میلیارد تومان کشف شد و 1160 نفر را در این زمینه دستگیر کردیم.

میرفیضی با اشاره به اینکه از 33 مورد قتل در سال 95 تعداد 32 مورد کشف شد، خاطرنشان کرد: 8 قتل هم مربوط به سنوات گذشته بود که کشف شد.

وی با بیان اینکه از 29 فقره پرونده تصرف اراضی، 318 هزار و 562 مترمربع رفع تصرف شد، اظهار کرد: ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده 72 میلیارد تومان است.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: در حوزه سرقت هم 3تا 5 باند سارقان حرفه ای را متلاشی کردیم و 375 سارق حرفه ای دستگیر شدند که 27 درصد این افراد، غیربومی هستند. 83 درصد از سرقت ها منجر به کشف شد.

این مسئول با بیان اینکه 13 مرحله طرح مبارزه با کالای قاچاق اجرا کردیم، گفت: 1479 پرونده در این زمینه تشکیل شد و 18 باند در این زمینه فعالیت شدند و ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده هم 20 میلیارد تومان بود.

میرفیضی با اشاره به دستگیری فردی که سرکرده گروه آرامش باران بود، تصریح کرد: این فرد 45 ساله تاکنون 15 شاکی دارد و پرونده در مرحله قضایی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره چهارشنبه آخر سال، گفت: نیروی انتظامی به چهارشنبه آخر سال، نگاه اجتماعی دارد، مردم پلیس را در کنار خود ببینند.

فرمانده انتظامی مازندران ادامه داد: اعتقاد داریم با رعایت بحث کوچه محوری و خانواده ها و بزرگترها، می توان در کنار هم این قضیه را مدیریت و کنترل کرد.

این مسئول با بیان اینکه گذشتگان، چهارشنبه آخر سال را موضوعی شاد دانسته و با آن به استقبال بهار می رفتند، تصریح کرد: در دهه های گذشته، آتش جای خود را به انفجار داده و موجب آزار دیگران است. در گذشته هیچ عضوی قطع نمی شد و زبان کودکی هم بند نمی آمد.

میرفیضی با اشاره به اینکه سلب آسایش مردم، خط قرمز پلیس است و با این مسئله برخورد می کنیم، خاطرنشان کرد: افراد هنجارشکن در چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات نوروز، مهمان پلیس خواهند بود. البته ما این مهمانی را دوست نداریم و انتظار ما بر این است که مردم همکاری کنند.

وی با تاکید بر برخورد با توزیع کنندگان مواد محترقه و آتش زا، اظهار کرد: تاکنون 550 هزار مواد محترقه کشف و ضبط کردیم.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: همانطور که خانواده ها به فکر لباس فرزندان خود هستند به فکر تخلیه هیجان فرزندان هم باشند، از آموزش و پرورش انتظار داریم آموزش در زمینه استفاده نکردن از مواد محترقه را در دستور کار قرار دهد ضمن اینکه رسانه ها در فضای مجازی و واقعی هم می توانند کمک کار ما باشند.

این مسئول گفت: به اراذل و اوباش هم اعلام خطر می کنیم که در صورت استفاده از فضای به وجود آمده، با برخورد شدید پلیس مواجه می شوند.

میرفیضی در بخشی از سخنان خود با اشاره به مهمان پذیر بودن مازندران در ایام مختلف سال، تصریح کرد: نوروز در مازندران، ملی است و مسئولان استان و مرکز باید نگاه ملی به این مقوله داشته باشند و بستر و امکانات سفرهای ملی در مازندران فراهم شود.

وی با بیان اینکه 7هزار نیروی پلیس در ایام نوروز 96 مشغول به فعالیت خواهند بود، ادامه داد: 68 ایستگاه پلیس در مناطق تفریحی و سواحل، 1400 تیم گشتی خودرویی پیاده و سواره، 200 واحد ثابت و سیار، 572 اکیپ سیار شامل راهداری، اورژانس، هلال احمر، خودروهای امدادی و ... و 240هزار همیار پلیس در ایام نوروز داریم.

فرمانده انتظامی مازندران در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر نحوه نظارت بر فعالیت زودهنگام نامزدهای احتمالی انتخابات در فضای مجازی توسط پلیس فتا، گفت: پیش بینی هایی را در قالب قرارگاه امام علی (ع) لحاظ کردیم و فعالیت نامزدهای احتمالی انتخابات رصد می شود و کسانی که خارج از چهارچوب قانون، اقدام کنند تحت پیگرد قرار می گیرند. چندین پرونده هم در پلیس فتای استان در این زمینه تشکیل شده است.

این مسئول با تاکید بر رعایت قانون، تصریح کرد: تاکید می کنیم نامزدهای احتمالی انتخابات، قانون را محور قرار دهند چراکه عدول از قانون باعث بروز مشکل می شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر انتشار اخباری از زمین خواری برخی فوتبالیست های مطرح در رسانه ها، گفت: این پرونده در دست رسیدگی است و پس از حصول نتیجه به رسانه ها اعلام می شود.



    ©2013 APG.ir