تعداد بازدید: 3472

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 10 فروردين 1396-9:36

نامه ای به استاندار مازندران

یک زمین - یک نامه

در بخشی از نامه جمعی از حامیان دولت در نوشهر خطاب به استاندار مازندران آمده: «شما می دانید که برخی از اعضای شورا شهر نوشهر قصد دارند زمین پدری عضو دیگر شورا را به قیمت گزاف بخرند. در صورتی که این زمین را شهرداری در سال هشتاد و سه، با تصویب شورای شهر وقت، از آنان خریده بود. خریدن زمین خریداری شده، معنایی جز دستبرد به اموال عمومی ندارد و این البته فقط برگ کاهی از خرمن تخلفات است.»


 مازندنومه، سرویس سیاسی: در ماه های گذشته مسایلی در شورای شهر نوشهر روی داد که منجر به تغییر شهردار این شهر شد و از قرار این تغییرات موضوعی معمولی نبود و عقبه ای داشت. اینک جمعی از رزمندگان و جانبازان حامی دولت تدبیر و امید در شهرستان نوشهر، نامه ای را خطاب به استاندار مازندران نوشته اند که یک نسخه از آن در اختیار ما نیز قرار گرفته است.

در بخشی از این نامه خطاب به استاندار مازندران چنین آمده: «با سلام به محضر شما و همه دلسوزان نظام اسلامی، این دردنامه را به سوی تان می فرستیم تا با تدبیر شما و همت همه شیفتگان ولایت و خادمان ملت در استان لاله خیز مازندران، مانع ترویج فساد و دست اندازی به بیت المال شوید و آب رفته را به جوی بارگردانید. نپسندید که آبروی نهاد شورا برود! اجازه ندهید که افرادی با معامله گری، چوب حراج به اعتماد عمومی بزنند!»

در فراز دیگری از نامه آمده: «شما می دانید که برخی از اعضای شورا شهر قصد دارند زمین پدری عضو دیگر شورا را به قیمت گزاف بخرند. در صورتی که این زمین را شهرداری در سال هشتاد و سه، با تصویب شورای شهر وقت، از آنان خریده بود. خریدن زمین خریداری شده، معنایی جز دستبرد به اموال عمومی ندارد و این البته فقط برگ کاهی از خرمن تخلفات است.»

نویسندگان نامه با بیان این که «رهبر معظم انقلاب سالهاست به مبارزه با فساد و تجمل گرایی سفارش می فرمایند و دولت تدبیر و امید هم همت را بدین امر مصروف داشته است.» اعلام داشته اند: «می خواهند با چنین بده بستانهایی، آن هم پیش از انتخابات شورا، سلامت انتخابات را خدشه دار کنند.»

در این نامه هم چنین آمده: «مردم نوشهر به صد زبان از وقوع چنین اتفاقی تبری جسته اند و پیام خود را در نظرسنجی فضای مجازی رسانده اند و مومنان و دردمندان شهر حکایت این مصوبه متخلفانه میلیاردی را به نهادهای مذهبی و امنیتی رسانده اند و از آن بزرگواران همراهی و همدلی ها دیده اند.»

تهیه کنندگان نامه از استاندار مازندران تقاضا کرده اند: «تسلیم فشارهای متخلف نوازان نشود و با توکل به خدا، در مقابل هجمه ها ایستادگی کند تا منتخبان مردم، در انتخابات بیست و نه اردیبهشت، شهرداری متعهد و متخصص را برگزبنند و راه را بر فساد و ارتشا ببندند.»

در پایان از نماینده شهرستان هم تقاضا شده «با رجوع به مستندات تخلفات، در جهت منافع عمومی اقدام کند و به جای حمایت های معنادار، این ناراستی ها را محکوم کند.»

*مهندسان هم نامه نوشتند

در همین راستا جمعی از مهندسان اصلاح طلب شهرستان نوشهر هم در نامه ای به موضوع واکنش نشان دادند. در فراز ابتدایی نامه آمده: «3 میلیارد تومان برای شهری که مردمش در نانوایی ها هم حساب دفتری دارند خیلی زیاد است.»

در ادامه نامه که همراه با چندین سند برای ما ارسال شده، چنین آمده: «در روزهای اخیر خبر از مصوبه ای به گوش مردم شهر رسید مبنی بر پرداخت 3 میلیارد تومان به وارثان خانواده ای جهت تعریض مناطق شهری. از ظاهر امر آنچه به نظر می رسد که اتفاقی است منطقی که باید با پرداخت مبلغ مورد توافق به وارثان مرحوم دین آن را از گردن مردم این شهر ساقط شود، اما نکته ی قابل تامل آن است که اساسا مردم نوشهر چند بار باید یک دین را پرداخت کنند؟

آن چه که از اسناد موجود در بایگانی شهرداری نوشهر به چشم می خورد حاکی از آن است که زمین مورد بحث در اوایل دهه ی 80 به ارزش حدود 52 میلیون در طی چندین چک به آن مرحوم پرداخت شده بود. موضوع حایز اهمیت این است که عضوی از شورای فعلی که در آن زمان هم عضو شورای شهر بوده اقدام به امضای این مصوبه نموده و تاکید در پرداخت دینی داشته که در گذشته توسط خود ایشان به نمایندگی از مردم ادا شده بود.»

در بخش دیگری از این نامه خطاب به استاندار مازندران چنین آمده: «مردم نوشهر مردمی نجیب و خویشتندار هستند اما متانت تا همیشه پایدار نخواهد ماند! مردم نمی توانند بپذیرند که شخصی زمین یکبار خریداری شده را بنا به دلایل واهی دوباره بخرد!»

در پایان نامه از استاندار مازندران تقاضا شده تحقیق و تفحص بیشتر در رابطه با موارد ذکرشده قبل از اتخاذ هرگونه تصیممی بگیرد.



 


  • سه شنبه 15 فروردين 1396-9:34

    دم فرماندار نوشهر گرم که جلوی تخلف را گرفت. نماینده کجایی؟


    ©2013 APG.ir