تعداد بازدید: 2554

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 5 ارديبهشت 1396-9:47

دادستان مرکز استان مازندران:

بر فعالیت های فضای مجازی اشراف داریم/20 شبکه معاند علیه انتخابات فعالیت می کنند

حجت الاسلام اسدالله جعفری: شان فضای مجازی را نباید به انتخابات محدود کنیم چراکه اهانت به گستردگی این فضا است/ هیچ فعالیت موثری در فضای مجازی نیست که مورد اشراف ما نباشد/ رسانه ها باید تنور انتخابات را گرم کنند تا مشارکت حداکثری رقم بخورد/ بیش از 20 شبکه معاند در حال سخن پراکنی درباره انتخابات هستند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: حجت الاسلام اسدالله جعفری در نشست با مدیران و فعالان رسانه های مجازی، با اشاره به اینکه ما مدیون بعثت هستیم، اظهار کرد: یکی از پیام های بعثت، اخلاق مداری است تا بدانیم بدون سیاه نمایی، گمراه کردن دیگران و ... زندگی کنیم.

دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی به حد بلوغ لازم و کافی در حوزه های مختلف رسیده است، گفت: شان فضای مجازی را نباید به انتخابات محدود کنیم چراکه اهانت به گستردگی این فضا است.

این مسئول تصریح کرد: امروز چه بخواهیم یا نخواهیم، فضای مجازی به تمام شئون زندگی ما گره خورده است.

جعفری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از دهه 70 نسبت به آسیب شناسی فضای مجازی تذکر دادند، ادامه داد: هیچکس را مانند ایشان نمی توان یافت که در این حوزه تا این اندازه تلاش و کار کرده باشند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی ظرفیت است، خاطرنشان کرد: این فضا مانند اتوبان دوطرفه است و باید ببینیم چه کسی این فضا را مدیریت می کند، آیا تحت مدیریت ما قرار دارد یا دشمن.

دادستان مرکز مازندران با اشاره به اینکه امروز هیچ فعالیت موثری در فضای مجازی نیست که مورد اشراف ما نباشد، اظهار داشت: این ظرفیت باید در جهت وحدت نظام اسلامی به کارگیری شود.

این مسئول افزود: ابایی نداریم اعلام کنیم با افرادی که در این حوزه قانون گریز باشند برخورد می کنیم. این افراد اگرچه نادر و اندک هستند اما می خواهند فضا را آلوده کنند.

جعفری با تاکید بر اینکه ارتقای سلامت و امنیت انتخابات، ایجاد فضای رقابت و افزایش مشارکت، اصولی است که باید در انتخابات مورد توجه قرار دهیم، گفت: تخریب، توهین، افترا و مانند این ها در این فضا ممنوع است و وظیفه داریم برای تامین و تضمین سلامت انتخابات به گونه ای حرکت کنیم که آرای مردم که همان حق الناس است صیانت کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولان در بحث امنیت انتخابات به وظیفه خود عمل می کنند، یادآور شد: رسانه ها باید تنور انتخابات را گرم کنند تا مشارکت حداکثری رقم بخورد.

دادستان مرکز استان خاطرنشان کرد: در مشارکت حداکثری، مردم همواره پیش‌رو تر از مسئولان بوده و این مشارکت را شکل می دهند. هر کسی در هر مسئولیت باید شرع، اخلاق و قانون را رعایت کند.

وی با بیان اینکه در پیگیری جرایم فضای مجازی، دو محور پیشگیری و مقابله در دستور کار ما قرار دارد، ادامه داد: بیش از 20 شبکه معاند در حال سخن پراکنی درباره انتخابات هستند و فعالان فضای مجازی وظیفه دارند این توطئه ها را خنثی کرده و مردم را نسبت به نقشه دشمن، آگاه کنند.



*91 پایگاه خبری در مازندران فعالیت دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم در این نشست با تاکید بر رعایت اخلاق رسانه ای، اظهار کرد: مهمترین وظیفه رسانه، اطلاع رسانی و روشنگری مردم و همچنین آگاهی بخشی و نظارت است.

احد جاودانی با بیان اینکه اگر اخلاق در رسانه جاری باشد دیگر نیاز به نظارت از سوی ارشاد وجود ندارد، افزود: در این شرایط، همه مدافع رسانه ها خواهند بود.

وی با اشاره به فعالیت 1697سایت و کانال تلگرامی در مازندران، گفت: از این تعداد فقط 91 پایگاه خبری مجوز  فعالیت دریافت کرده اند.

جاودانی خاطرنشان کرد: با وزیر ارشاد مکاتبه کرده ایم هر شخص دارای صلاحیت و متقاضی در این حوزه، بتواند فقط مجوز یک رسانه را دریافت کند و رسانه هم محتوا محور باشد.



    ©2013 APG.ir