تعداد بازدید: 2641

توصیه به دیگران 0

جمعه 8 ارديبهشت 1396-14:9

ایرج نیازآذری از مزیت های دولت روحانی می گوید:

دولت با کارنامه، دولت با برنامه

کشورداری با شهرداری و تولیت آستان قدس تفاوت های معناداری دارد/ اینکه تورم  ۴۵درصدی به زیر ۱۰درصد رسید یا فروش نفت از ۸۰۰ هزار بشکه به ۳میلیون بشکه می رسد، مستلزم اتخاذ و اجرای مجموعه ای از سیاست ها و برنامه هاست که با دعا و شعار به دست نیامد/ دولت روحانی دولت با برنامه نیز هست حال آنکه سایر نامزدان ریاست جمهوری تاکنون برنامه مشخصی ارائه نکرده اند/ دولت روحانی شعارگو و خود رای نیست و به مسائل کارشناسی احترام می گذارد.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، ایرج نیازآذری، روزنامه نگار و فعال اجتماعی و فرهنگی: آنچه که درانتخابات پیش رو قابل بررسی است کارنامه و برنامه نامزدان ریاست جمهوری است. به جای داوری در باره شخص باید روی مجموعه ای از نیروهای پیرامونی قضاوت کنیم. با این منطق در بین شش نامزد ریاست جمهوری ستاد دکتر روحانی دارای منسجم ترین تیم،کارنامه مشخص و برنامه مدون است.

 کشورداری با شهرداری و تولیت آستان قدس تفاوت های معناداری دارد و حتی غیرقابل قیاس است وبه همین دلیل یک دولت باید نیروهای کارآمد و متبحری در اختیار داشته باشد.  به قول محمود صادقی -نماینده تهران در مجلس- که گفته: «‏وسعت دید یکی از کاندیداها حداکثر به اندازه حرم امام رضا (ع) است. یکی دیگر هم به اندازه یک پادگان.»

کارنامه دولت روحانی در عرصه های مختلف سیاسی،اقتصادی و اجتماعی کاملا مشخص و با عدد و رقم مستند به گواهی موسسات تخصصی داخلی و بین المللی است، کارنامه ای که رضایت نسبی مردم را به دنبال داشته و تکمیل سیاست های اتخاذ شده به بازه زمانی بیشتری نیاز دارد.

اینکه تورم  '۴۵درصدی' به زیر '۱۰درصد' رسید یا فروش نفت از '۸۰۰هزار ' بشکه به '۳میلیون' بشکه می رسد،مستلزم اتخاذ و اجرای مجموعه ای از سیاست ها و برنامه هاست که با دعا و شعار به دست نیامد بلکه بدستان توانمند کارشناسان مجرب و کارآزموده اجرایی شد.  

دولت روحانی دولت با برنامه نیز هست حال آنکه سایر نامزدان ریاست جمهوری تاکنون برنامه مشخصی ارائه نکرده اند و صرفا به طرح مسائل و مباحث کلی پرداختند و ابهامات زیادی پیرامون رویکردهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آنان وجود دارد و نمی شود برای کشور داری بدان ها اتکا کرد.

دولت روحانی با تجربه موفق چهارساله، تیم منسجم و کارآمد و شناختی که از مسائل مختلف کشور و نظام بین الملل دارد بهتر از سایر کاندیداها می تواند با مجلس تازه شکل گرفته(مجلس دهم) همکاری و تعامل داشته باشد.

از سوی دیگر دولت "تدبیر و امید" بهتر از هر دولت دیگری می تواند نواقص و معایب خود را در چهارسال آینده اصلاح و موجبات پیشرفت کشور را بیش از پیش عملیاتی کند.

یکی از ویژگی های بارز دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید احترام به قانون، قوای دیگر، مراجع تخصصی و نهادهای قانونی کشور و نخبگان است و دولت تعاملی خوبی با آنها دارد.

دولت روحانی شعارگو و خود رای نیست و به مسائل کارشناسی احترام می گذارد و تفسیری عالمانه و منطقی از "ما می توانیم" دارد؛ مردم می دانند شتابزدگی، هیجانات کاذب و شعارزدگی دولت قبل چه هزینه های سنگینی متوجه کشور کرد ولی دولت فعلی با عقلانیت، خرد ورزی و تصمیمات منطقی کشور را روی ریل پیشرفت قرار داد.

بدون شک انتخاب مجدد دولت روحانی به صلاح و صرفه کشور است و ان شالله در "۲۹ اردی بهشت" دوباره برای ایران دوباره با روحانی سر صندوق های رای حاضر می شویم.





©2013 APG.ir