تعداد بازدید: 2968

توصیه به دیگران 0

جمعه 15 ارديبهشت 1396-9:53

رئیس جهاد کشاورزی مازندران در دوره اصلاحات از دستاوردهای دولت روحانی در بخش کشاورزی می گوید:

تراز تجاری بخش کشاورزی در دولت روحانی مثبت شد/ در تولید گندم خودکفا شدیم

مهندس ابوالحسن سلامی: در دولت تدبیر و امید در بحث تولیدات کشاورزی  21 درصد نسبت به سال 92 رشد داشتیم و از 91 میلیون تن به 117 میلیون تن در سال 95 تولید دست یافتیم/ 6 میلیون تن گندم در دولت قبل هر سال وارد می شد اما در این دولت 11 میلیون تن خرید تضمینی داشتیم و به خودکفایی در این بخش رسیدیم/ دولت روحانی به اشتغال توجه ویژه ای دارد و به طور متوسط هر سال  زمینه 490 هزار نفر اشتغال در سال ایجاد می کند. این در حالیست که رقم اشتغال در دولت قبل هر سال 76 هزار نفر بود.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: مهندس ابوالحسن سلامی ریاست سازمان جهاد کشاورزی دوره اصلاحات، مدیرعامل غله منطقه دو کشور، رئیس مجتمع آموزش کشاورزی و رئیس مرکز تحقیقات دام استان مازندران را در کارنامه دارد. او اکنون مسئول معاونت کشاورزی و امور روستایی ستاد روحانی در مازندران است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی دوره اصلاحات مازندران در گفت وگو با مازندنومه گفت: انتخابات سرنوشت کشور را بر اساس رای مردم تعیین می کند و همه ی آحاد باید به خاطر دین به شهدا و جانبازان والا مقام، پای صندوق های رای بیایند.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی اقدامات خوبی صورت پذیرفت، اظهار کرد: در بحث تولیدات کشاورزی  21 درصد نسبت به سال 92 رشد داشتیم و از 91 میلیون تن به 117 میلیون تن در سال 95 تولید دست یافتیم.

این مسئول با تاکید بر آنکه اقدامات اساسی و زیربنایی در این راستا صورت پذیرفت، اظهار کرد: معرفی تولید بیش از 79 گونه اصلاح شده بذوری و آبیاری قطره ای در حال انجام است. مکانیزیسیون کردن کشاورزی هم از اقدامات دیگری بود که برای حفظ آب و خاک انجام شد

سلامی با تاکید بر آنکه در بحث خودکفایی گندم نیز اقداماتی صورت پذیرفت، اظهار کرد: 6 میلیون تن گندم در دولت قبل هر سال وارد می شد اما با تلاش کشاورزان، متخصصین کشاورزی و جهاد کشاورزی 11 میلیون تن خرید تضمینی داشتیم و به خودکفایی در این بخش رسیدیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در دوره اصلاحات با بیان اینکه در حال حاضر توان صادرات سه میلیون تن گندم را داریم، اظهار کرد: دولت روحانی به اشتغال توجه ویژه ای دارد، به طور متوسط هر سال  زمینه 490 هزار نفر اشتغال در سال ایجاد می کند. این در حالیست که رقم اشتغال در دولت قبل هر سال 76 هزار نفر بود.

وی با بیان اینکه در بخش دام و طیور هم اقدامات خوبی صورت گرفت، گفت: تولید بخش دام و طیور گوشت قرمز و سفید دوازده میلیون تن در دولت قبل بود اما در سال 95، این عدد به 13/ 7 میلیون تن رسید.

سلامی با بیان اینکه تراز تجاری بخش کشاورزی در دولت روحانی مثبت شد، اظهار کرد: در دولت قبل هر سال 8 میلیارد دلار برای واردات کشاورزی ارز مصرف می شد در حال حاضر این رقم به دومیلیارد و یکصد هزار دلارکاهش یافته است.

 



©2013 APG.ir