تعداد بازدید: 3294

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 31 ارديبهشت 1396-8:47

7 کاندیدای انتخابات پرحاشیه شورای شهر ساری در گفتگو با مازندنومه:

تخلفات مشهود است/ بانفوذان شهر برای تایید نتیجه فشار نیاورند

عشوری: اگر گزارش تخلفات، واقعی است، برای حفظ حقوق مردم و نامزدهای انتخابات و جایگاه فرهنگی مرکز استان، انتخابات را ابطال کنید/ وهابی: قطعا در همه صندوق ها تخلف انجام شده است/ احمدی سقندیکلایی: بگذارید فرماندار کار خودش را بکند و آقای نماینده ساری و دیگران برای تایید نتیجه انتخابات، اعمال نفوذ نکنند و فشار نیاورند/ صالحی نیا: اگر قصد ندارند انتخابات ساری را ابطال کنند، حداقل صندوق ها را بازشماری کنند/ بهاری: رفتن به شورا به قیمت تخلف، ارزش ندارد/ نظری: این آرا مشروعیت ندارد و انتخابات ساری باید ابطال شود تا زر و زور و تزویر در انتخابات دخالت نداشته باشد/ ایران منش: جایش است این چالش در همین فرآیند حاضر ترمیم شود تا انتخابات معنای واقعی خود را داشته باشد.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: اعلام اسامی منتخبان پنجمین دوره انتخابات شورای شهر ساری، پایان ماجرا نبود و در واقع آغازگر برخی اعتراض ها و حاشیه ها شد.

بیش از 80 تن از کاندیدهای این انتخابات به بروز تخلف های متعدد اعتراض و تا این لحظه با وجود برخی فشارها، هیات های اجرایی و نظارت هم از تایید نتیجه، امتناع کرده اند.

مازندنومه با برخی نامزدهای انتخابات اخیر در ساری و معترضان به نتیجه انتخابات، گفتگو کرده است.

*عشوری: گزارش های بسیاری به هیات اجرایی و نظارت منتقل کردیم

اسفندیار عشوری هرچند نفر ششم منتخبان شورای ساری و وارد پارلمان شهری شده است، به برخی تخلفات انتخابات اعتراض دارد. او در گفتگو با ما اظهار داشت: به خاطر مشارکت حداکثری در انتخابات، به مردم تبریک می گویم و از مردم ساری هم تشکر می کنم که به من اعتماد کرده و آرای خود را به نامم ثبت کردند.

عضو منتخب شورای شهر ساری در دوره پنجم گفت: با وجود اینکه سال ها از فضای اجتماعی و سیاسی دور بودم، اما مردم به من برای سومین بار اعتماد کردند.

دبیر حزب کارگزاران سازندگی مازندران با بیان اینکه بدون دادن شام و بسته های تبلیغاتی توانستم آرای مردم را کسب کنم، تصریح کرد: در مدت زمان کوتاه، وارد عرصه انتخابات شدم و مورد اقبال مردم قرار گرفتم.

عشوری با اشاره به اینکه شاهد پدیده شوم خرید و فروش رای در روز انتخابات بودیم که این مسئله توهین به شعور مردم ساری است، ادامه داد: تخلفات به انحای مختلف ثبت شده و این گزارش ها را به مراجع مرتبط اطلاع داده، برخورد با این تخلفات را خواستار هستیم.

سرلیست اصلاح طلبان ساری در انتخابات شورای شهر، خاطرنشان کرد: وظیفه هیات اجرایی و هیات نظارت است که اعتراض نامزدهای انتخابات را مورد بررسی قرار دهند و چنانچه تشخیص دادند گزارش تخلفات، واقعی است، برای حفظ حقوق مردم و نامزدهای انتخابات و جایگاه فرهنگی مرکز استان، انتخابات را ابطال کنند.

عضو منتخب شورای شهر ساری در دوره پنجم، یادآور شد: نسبت به نحوه شمارش آرا در صندوق ها و همچنین نسبت به فضای نامطلوب روز انتخابات، معترض هستم، چراکه افرادی در سر صندوق ها و یا در محل های نزدیک به صندوق های رای، مردم را تطمیع می کردند تا به کاندیدای مورد نظر آنها رای دهند و این یک تخلف بارز انتخاباتی است.

عشوری با اشاره به اینکه گزارش های بسیاری به هیات اجرایی و نظارت منتقل کردیم، افزود: اعتراض ها را بررسی کنند و اگر هم تصور بر این است که تخلفی در انتخابات صورت نگرفته، آرا را اعلام کنند.

*وهابی: تقاضای ابطال انتخابات را داریم

بهاره وهابی هم در گفتگو با مازندنومه اظهار داشت: قطعا تخلف در همه صندوق ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه  خریداری آرا را جلوی در مساجد به صورت واضح و با مستندات به فرمانداری ارایه کردیم، افزود: در مساجد و مدارس برخی ناظران با اینکه اجازه صحبت کردن نداشتند اما مستنداتی داریم که در گوش افراد صحبت می کردند و اسامی نفرات اول و دوم و سوم را که منتخب هستند، با صدای بلند اعلام می کردند، تا افراد به آنها رای دهند و در برخی مساجد و مدارس حتی دور اسامی این افراد در لیست خط کشیدند تا مورد توجه قرار گیرند.

نامزد پنجمین دوره از انتخابات شورای شهر ساری با بیان اینکه در مساجدی که  اقوام من به من رای دادند آمارم صفر بود، گفت: اعتراض خودمان را اعلام کردیم. اگرچه می دانیم  این اعتراض نتیجه ای ندارد، حداقل مردم صدای ما را بشنوند و به این افراد که با تخلف در صدر قرار گرفته اند اعتماد نکنند، ضمن اینکه تقاضای ابطال انتخابات را داریم.

*احمدی: مدعی العموم برای تضییع نشدن حقوق ما ورود کند

مرتضی احمدی سقندیکلایی در گفت و گو با مازندنومه بیان داشت: در اعتراض به روند انتخابات اخیر شورای شهر ساری نامه ای به دادستان مرکز استان خواهم نوشت تا به عنوان مدعی العموم ورود کند.

این نامزد انتخابات شورای شهر ساری با اشاره به این که به روند انتخابات اعتراض دارم، افزود: مختلط شدن دختر و پسر در جلوی برخی ستادها، توزیع کالا و هدایا و شام دهی برای تطمیع رای دهندگان پیش از انتخابات و قرائت آرا در بامداد شنبه که خستگی، ضریب خطا و اشتباه را افزایش می دهد، بخشی از ناراستی ها، تخلفات و کژی های انتخابات ساری است که گزارشهای این اهمال به هیات اجرایی گزارش شده است و منتظریم مدعی العموم هم برای تضییع نشدن حقوق ما اقدام کند.

احمدی سقندیکلایی با بیان این که شنیده ایم برخی مسئولان، از جمله یکی از نمایندگان ساری دخالت کرده اند و مسئولان استانی را تحت فشار گذاشته اند که نتیجه انتخابات را تایید کنند، گفت: از این اشخاص می خواهیم فرماندار ساری و مسئولان مرتبط اجرایی را تحت فشار نگذارند. فرماندار ساری جوان و پیگیر احقاق حقوق از دست رفته ماست. بگذارید این ها کار خودشان را بکنند و آقایان اعمال نفوذ نکنند.

وی با بیان این که اگر نمی خواهند انتخابات شائبه دار ساری را ابطال کنند، حداقل تمام صندوق ها را باز شماری کنند تا حق ما تضییع نشود، افزود: بازشماری آرا حداقل حق ماست. بیش از 80 نفر اعتراض کردیم و منتظر رسیدگی هستیم

احمدی سقندیکلایی در پایان تصریح کرد: آمار رای صندوق ها را به ما اعلام نکردند و ما نمی دانیم چند رای در صندوق های مختلف داشته ایم.

*صالحی نیا: حدود 85 کاندیدا معترض انتخابات هستند

حسین صالحی نیا، دیگر نامزد انتخابات شورای شهر ساری، با بیان این که هدف اصلی من از حضور در انتخابات شوراها، گفتن برخی حقیقت ها بود که بیان شد، افزود: مسبب پدیده خرید و فروش رای فقر و بی تفاوتی  مردم است.

وی با بیان این که گفته می شود برخی به خاطر تخلفات انتخاباتی بازداشت شده اند، ادامه داد: بازداشت این افراد دلایلی دارد و اگر جرم آن ها ثابت شود، در انتخابات اخیر شورای شهر ساری خدشه وارد می شود.

صالحی نیا با اشاره به این که گله مندی من از دوستان اجرایی است که قرار بود از آرای ما صیانت کنند، تاکید کرد: اگر قصد ندارند انتخابات ساری را ابطال کنند، حداقل صندوق ها را با حضور نمایندگان برخی نامزدها بازشماری کنند، اگر با بازشماری منصفانه رای ها و تمام 250 صندوق، تغییری ایجاد نشد، بنده از ساری کوچ می کنم!

این نامزد انتخابات شورای شهر ساری تصریح کرد: به نظر من اگر انتخابات مرکز استان مازندران ابطال و دوباره انتخابات برگزار شود، باز زر و زور  و تزویر برنده خواهد شد و با توجه به شرایط موجود، عقلانیت و اندیشه و خردورزی محکوم به شکست است.

صالحی نیا با بیان این که حدود 85 کاندیدا معترض انتخابات هستند، گفت: در بین معترضان حتی نام برخی نامزدهای معروف به عملگرا هم دیده می شود، این ها همه که اشتباه نمی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: انتظار من از مسئولان شهرو استان صیانت از آراست.

*بهاری: رفتن به شورا به هر قیمتی ارزش ندارد

سعید بهاری، دیگر نامزد انتخابات شورای شهر ساری نیز در گفتگو با ما اظهار داشت:  واقعا" برای من رفتن به شورا به هر قیمتی ارزش ندارد و نمی دانم چرا برخی دست به هر کاری می زنند تا وارد این نهاد شوند.

وی با بیان این که مگر حق الجلسه شورا چقدر است که این طور برخی به آب و آتش می زنند، افزود: شایسته نیست افرادی که چند برابر حق الجلسه شورا خرج انتخابات کرده اند، وارد این نهاد شوند و  بخواهند آن جا نیز تخلفاتی داشته باشند.

بهاری با بیان این که معترض نتیجه انتخابات هستم، تصریح کرد: صرف رفتن به شورا مهم نیست، مهم این است که انتخابات بدون خدشه و تخلف برگزار شود که ظاهرا این اتفاق در ساری نیفتاده است.

این نامزد انتخابات شورای شهر ساری در پایان افزود: از هیات های اجرایی و نظارت می خواهم به گزارش های مستند تخلفات، رسیدگی کنند و تحت تاثیر برخی فشارها قرار نگیرند و حق و حقیقت را در نظر داشته باشند.

*نظری: انتخابات ساری باید ابطال شود

شیخ محمود نظری اظهار کرد: آرای پاک در انتخابات باید صیانت شود و آرایی که با تخلف و با پول خریداری شده از صحنه رقابت حذف شود.

وی با بیان اینکه تخلف در انتخابات شوراها، بالندگی و ارتقای شهر نامداری مانند ساری را تحت الشعاع قرار داده است، افزود: متصدیان برگزاری انتخابات اعم از فرماندار، هیات اجرایی و هیات نظارت در شهرستان و استان و حتی وزارت کشور و کسانی که در موضوع امنیت و نظارت دخالت دارند باید از حدود ساری دفاع کنند تا این قبیل موارد دیگر تکرار نشود.

نامزد پنجمین دوره از انتخابات شورا در شهر ساری با اشاره به اینکه این آرا مشروعیت ندارد و انتخابات ساری باید ابطال شود تا زر و زور و تزویر در انتخابات دخالت نداشته باشد، گفت: باید با افرادی که تصور می کنند با پول می توانند هدف، انگیزه و ایده مردم را تسخیر کرده و ملاک ارزشی و محوری شهروندان را تحت الشعاع قرار دهند برخورد شود.

فرزند آیت الله نظری با بیان اینکه گزارش های موثقی به ما رسیده که برخی افراد که ناآشنا بوده و به قد و قواره شان هم نمی خورد که جزو منتخبان مردم باشند تخلفات گسترده ای داشتند، تصریح کرد: این افراد که کارنامه ای هم ندارند با خریداری رای، اکثریت آرا را به دست آورده اند که نه عقبه ای دارند و نه می توان آینده شهر را با این افراد، تضمین کرد.

نظری با اشاره به اینکه اینها با هزینه های گزاف در انتخابات به این فکر هستند که در شورا با استفاده از رانت این هزینه ها را جبران کنند، ادامه داد: اقشار مختلف مردم ساری نسبت به این تخلفات معترض هستند و از مبادی قانونی تقاضا دارند در اسرع وقت، آرای پاک مردم را که به فرمایش مقام معظم رهبری حق الناس است، حفظ و صیانت کرده و با متخلفان برخرد قاطع کنند و پول هایی که هزینه شده را به بیت المال برگردانند.

وی با بیان اینکه مردم خواستار آرای پاک هستند نه آرایی که با پول خریداری شده، خاطرنشان کرد: چه بسا اینکه به کسانی که پول دادند جاعل به این موضوع بودند اما کسانی که پول می دادند عامدانه می خواستند به نظام اسلامی خدشه وارد کرده و بیان کنند که ما رای مردم را خریدیم و رای مردم قیمت ندارد در حالی که رای مردم، نظام اسلامی را به وجود آورده و حافظ امنیت کشور است، با رای این مردم است که نمایندگان خبرگان و مجلس و رئیس جمهور انتخاب می شود.

نظری اظهار کرد: رای مردم در نظام جمهوری اسلامی مقدس بوده و از روی خرد و عقلانیت است و مشتی محکم بر دهان دشمنان، نه اینکه عده ای بخواهند با رای مردم بازی کنند.

وی با بیان اینکه ساری شهری ولایتمدار بوده و به واسطه آیت الله نظری، مورد توجه مقام معظم رهبری است، گفت: به همین دلیل تقاضا داریم دستگاه های نظارتی و امنیتی توجه ویژه ای در انتخابات این شهر داشته باشند.

نظری در پایان خاطرنشان کرد: از کسانی که به من رای دادند تشکر می کنم و رای من پاک و سالم بوده است.

*ایران منش: جمعه در شهرمان پول اول شد

 قاسمعلی ایران منش - دیگر کاندیدای انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی شهر ساری- نیز یادداشت اعتراضی کوتاهی نوشت و آن را برای مازندنومه ارسال کرد. متن یادداشت به این شرح است:

دقیقاً چهار دهه قبل بود که معلم دبستان من تلاش می کرد که به من و همکلاسی هایم بیاموزد علم بهتر از ثروت و پول است و من نیز همچنان بر این باورم، اما نمی دانم چرا همیشه پول برنده می شود?!

روز جمعه 29 اردیبهشت در شهرم ساری، این پول بود که همه چیزها را در هم نوردید، این پول بود که از عقلانیت جلو زد، این پول بود که اخلاق را ناکارامد نشان داد و این پول بود که....!

 این تراژدی شهرمان شد که یا با او، یا بر او، و این کیست که این گونه همه چیز را به خود گره زده است?!

این پدیده بداخلاقی در چند سال گذشته چگونه به وجود آمد؟ چگونه رشد کرد و چگونه هیچکس توان مقابله با او را ندارد؟

جمعه در شهرمان پول اول شد و برنامه را به صندوق های رای راه نداد که توسعه را رقم بزند و شهر پایدار را به شهروندان تقدیم کند. این درد همیشگی جهان سوم و توسعه نیافته است.

بنده ضمن تکریم به ساحت همه ی رقبا، به احترام شهروندان تماماً به قد می ایستم و از همه ی آنها که به من رای دادند و نیز آنهایی که به من رای ندادند، بابت حضورشان در پای صندوق و جشن جمهوریت، تشکر می کنم.

نظر بر این است اتفاقی که جمعه افتاد نه تنها دیوار اخلاق را فرو ریخت، از زاویه نگاه  مردم، دیوار بی عدالتی و بی اعتمادی نسبت به مسئولان امر را بلند بلند می بینند که با مصلحت و محافظه کاری از کنارش رد می شوند.

عقلانیت و تدییر می گوید: جایش است این چالش در همین فرآیند حاضر ترمیم شود تا انتخابات معنای واقعی خود را داشته باشد .

و لذا بنده با همراهی قشر فرهیخته که همچنان در بهت اتفاق پیش آمده بسر می برند اعتراض خود را تقدیم مسئولان امر  می کنم تا شاید بر این بیت شعر استفاده شده در انتخابات ثابت قدم بمانم که:

مَردِم آی مَردِم، شِمه دُور مِن بَگِردِم
مِن مِحاله اَز شِمه قِبله دَگِردِم

 

 


  • پنجشنبه 4 خرداد 1396-13:51

    متاسفانه عبوري... با نام ...بهتره كمي عميقتر نگاه كنيم و از احساسي بودن بيرون بياييم بيايد ببينيد بدهكاري شهرداري و هزينه ها اصلا همخواني دارد؟؟؟!!! اينهمه سال درامد حساب نكنيم
    فقط كارش شده باج دادن ...

    • چهارشنبه 3 خرداد 1396-1:10

      ...هرکسی رای خرید مدارک موجود هست بحث بر سر چیست که این همه روز وقتمان را گرفتید ؟

      • سه شنبه 2 خرداد 1396-11:52

        آبروی شهر ما رفت با این تخلفات عدیده. فیلمش همه جل پخش شده. جای انکار هم نیست. یارو می گفت من برای 5 نفر رای می خرم. خیلی عجیبه. باید ابطال بشه تا ابرومون برگرده. شهردرای شورا درست کرده واسه خودش! واتاسف

        • یک ایثارگرپاسخ به این دیدگاه 2 2
          سه شنبه 2 خرداد 1396-0:34

          متاسفانه دراین دوره ودوره گذشته شورا وحتی مجلس شورای اسلامی رای خریدو فروش صورت گرفت اگر مسولین تدبیر نکنند فاتحه انتخابات را بایدخواند خودم بررسی کردم با خیلی از افرادصحبت کردم وپیگیر موضوع شدم از میان این ۹نفرظاهرا ۲نفر ارایشان سالم میباشد عشوری و یوسفی ساداتی اینها نه شام دادند نه رای خریدند مسولین باید برای سلامت انتخابات فکری بکنند مردم با عشق و علاقه به پای صندوق رای امدند انها را ناامید و پشیمان نکنیم

          • دوشنبه 1 خرداد 1396-11:53

            ...شهر درب و داغونی که الان همه جا ازش صحبت میشه با همه کاستی هایی که در اجرا وجود داشت و داره محصول حضور عبوری هست. ..... دیگه تموم شد داداش... دوران نابودی ساری به دست جماعت اصلاح طلب و اصولگرای بی خاصیت به سر اومد...

            • دوشنبه 1 خرداد 1396-10:47

              شرم اوره این جور رای گیری. طرف می گه در مسجد محل خودم که خودم رای دادم رای ام شده صفر! اقا بسه. این جور رفتن به شورا عاقبت شهر رو نابود می کنه

              • دوشنبه 1 خرداد 1396-2:34

                هه هیچکدوم اینا که حرف زدن رای نداشتن سر صندق ماهم تقریبا همین نفرات که انتخاب شدند اول تا 9 بودند مردم تو دهنی محکمی به اینها زدند حالا دارن حرف الکی میزنند . یادمون نرفته انتخابات مجلس کی رای خرید و چه افرادی دستگیر شدند. اگه رای خریدنی هم در کار بود دوستان خود این افراد تخصص دارند در ان. امیدوارم دوباره رای گیری بشه تا دوباره مردم تو دهنی بزنند به اینها

                • يکشنبه 31 ارديبهشت 1396-22:28

                  با تخلف رای گرفتن تنها هنر عملگراهاست. رای سالم فقط رعشوری. یک ماه کار کرد. بدون تقلب و تخلف رفت شورا. عمله گراها یاد بگیرند


                ©2013 APG.ir