تعداد بازدید: 3503

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 31 ارديبهشت 1396-19:25

درخواست سه چهره سیاسی، فرهنگی و علمی مازندرانی از دولت دوازدهم:

ترمیم کابینه، تغییر تیم رسانه ای

عبدالله رضیان: بخشی از بی اخلاقی های مناظرات ناشی از عصبانیت قالیباف بود/ افشین علا: از دولت انتظار داریم کابینه را تغییر دهد و تغییرات ملموسی را در ان اعمال کند. عملکرد تیم رسانه ای دولت هم باید مورد بررسی قرار گیرد/ رضا ستاری: نیروهای حامی دولت انسجام خود را از دست ندهند و جذب احزاب و تشکل ها شوند.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: بحث پیروزی حسن روحانی و فائق آمدن او بر رقیب قدرتمند و بانفوذش در یک مبارزه دوقطبی، هم چنان نقل قول محافل است و جشن های خیابانی و سالنی حامیان دولت کنونی، در سراسر کشور در حال برگزاری است.

به بهانه این پیروزی شیرین، با سه تن از شخصیت های سیاسی گفتگو کردیم.

* بخشی از بی اخلاقی های مناظرات ناشی از عصبانیت قالیباف بود

عبدا... رضیان، سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران در گفت وگو با مازندنومه با بیان اینکه مردم نشان دادند عقلانیت و قدرت تصمیم گیری بالایی دارند، گفت: مسئولیت دولت فعلی با 23 میلیون رای اعتماد بیش تر شده است.

وی با بیان اینکه اکنون زمان آن رسیده است تا الگوی اقتصادی در جامعه را سامان دهیم، اظهار کرد: وعده هایی نظیر مقابله با رکود، بیکاری و... باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم به دنبال تعامل سازنده با دنیا هستند، گفت: مردم رفع خشونت و موانع را خواستارند.

رضیان با بیان اینکه در حال حاضر شاهد فساد اداری هستیم و باید با فساد برخورد شود، اظهار کرد: در چینش مدیران باید جوانگرایی صورت گیرد و مدیرانی کار آمدتر منصوب شوند.

 سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به بی اخلاقی های مناظرات گفت: بخشی از این بی اخلاقی ها ناشی از عصبانیت قالیباف بود که روحانی را با فضای خاصی مواجه کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اخلاق مورد تاکید در نظام اسلامی است، اظهار کرد: مشکلات مدیریتی وجود داشت که بی اخلاقی ها نشات گرفته از آنها و مدیریت ناکارآمد بود البته به نظر من لازم بود مردم برخی مسائل را بدانند چراکه در نظام اسلامی غریبه نیستند.

*از دولت انتظار داریم کابینه را تغییر دهد

افشین علا -شاعر برجسته مازندرانی- با بیان اینکه مهم ترین پیام انتخاب روحانی این بود که مردم بعد از وقایع سال 88 اعلام کردند که حاضر به تکرار آن شرایط نیستند، گفت: این نشان داد که اعتماد مردم از احمدی نژاد و حامیانش اصولگرایان از دست رفت و یکپارچه به بازگشت اعتدال فکر می کنند.

وی با بیان اینکه 16 میلیون رای رقیب به معنای تائید رقیب نبود، اظهار کرد: بخشی از رای های سرگردان به دلیل وعده پوپولیستی افزایش یارانه آقای رئیسی بود.

این فعال فرهنگی و سیااسی با بیان اینکه رای اقای روحانی نشان دهنده بلوغ مردم شهری و روستایی است، تصریح کرد: رسانه های خارجی توقع داشتند با وعده های پوپولیستی رقیب روحانی شکست بخورد، اما ضریب عمومی در شهرها و روستاها به صورتی بود که مردم ترجیح دادند تا دولتی روی کار بیاید که گشایش فرهنگی و اقتصادی و بین المللی روی دهد.

علا با بیان اینکه 40 سالگی سن بلوغ نظام اسلامی است و گرایش به اعتدال نشان داد به آرامش نیاز داریم، اظهار کرد: نکته ای که امروز وجود دارد آن است که نوبت عمل به وعده ها فرا رسیده است.

وی با بیان اینکه وعده های دولت روحانی جذاب بود، تصریح کرد: هیچ دولتی به صراحت در سخنرانی های خود از این وعده ها سخن به میان نیاورد و امیدواریم عمل به وعده ها انجام گیرد و جنبه تبلیغاتی نداشته باشد.

این شاعر برجسته با تاکید بر آنکه از دولت انتظار داریم کابینه را تغییر دهد و تغییرات ملموسی را در ان اعمال کند، گفت:حمایت فرهنگی به معنای رضایت نیست، بلکه با نگاه دولت هم سو هستیم نه عملکرد آن.

علا با بیان اینکه نام بردن از استاد شجریان یا اصغر فرهادی جنبه تبلیغاتی دارد و اصحاب فرهنگ نیاز به گشایش فرهنگی دارند، تصریح کرد: عملکرد تیم رسانه ای دولت موضوع بعدی است که باید مورد بررسی قرار گیرد و در آن تجدید نظر شود. از طرفی باید مطالبات اقتصادی، معیشتی و بیکاری مردم حل شود.

*نیروهای حامی دولت جذب تشکل ها شوند

دکتر رضا ستاری -مسئول کمیته دانشگاهیان ستاد دکنر روحانی در مازندران- نیز در گفتگو با ما بیان داشت: مهم ترین پیام انتخابات همان پیام «به عقب بر نمی گردیم» بود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: برخی که در دوران خاتمی رای داده بودند و هشت سال بعد در دوران احمدی نژاد پوپولیسم را تجربه کردند درک کردند اگر هشت سال آن دولت تداوم داشته باشد سقوط خواهیم کرد.

وی با بیان این که مهم ترین مطالبات مردم را در دو محور می توان دید، تصریح کرد: قشر متوسط شهری و بالای جامعه آزادی اجتماعی و سیاسی را می خواهند و قشر آسیب پذیر هم گشایش مطالبات اقتصادی را خواستارند که دولت اعلام کرد برنامه های خاصی در این زمینه ها دارد.

ستاری با اشاره به این که نباید حامیان روحانی انسجام خود را از دست بدهند و باید جذب تشکل ها شوند، افزود: انسجام نیروهای حامی دولت در قالب احزاب و تشکل ها مهم ترین کاری است که باید انجام گیرد.

 


  • سه شنبه 2 خرداد 1396-11:51

    رییسی هر کار کرد نتونست 15 میلیون بیشتر بیاره. این همه نهاد پشتش جمع شده بودند. ما تا 1404 هستیم

    • دوشنبه 1 خرداد 1396-10:46

      خخخخ
      اخر هفته شد. پس چرا روحانی نرفته؟!! بد شکست خوردید دوستان اصولگرا!!

      • دوشنبه 1 خرداد 1396-10:15

        درد مازندران عزیز به اینه که آدمهایی ازش در رسانه به عنوان چهره یاد میشوند که فاقد هرگونه امتیاز فکری هستند و فقط یک شخصیت بی ثبات و لرزان در عرصه ی فرهنگی و سیاسی دارند. این آدمهای کم وزن، قطعا در کوتاهی قامت مردمان مازندران موثرند.

        • دوشنبه 1 خرداد 1396-10:49

          جویباری بس کن. کمی استراحت کن. برید 1400 برگردید. خیط کاشتید در انتخابات. آخر هفته شد و روحانی ماند. برید بازسازی کنید خودتان را برای 1400. وگرنه همیشه باخته اید.

          • دوشنبه 1 خرداد 1396-12:12

            امیدوارم جویباری باشید البته بعید میدانم. یک جویباری بنا به سبقه اش باید آزاد فکر کند و قدرت بیان داشته باشدو جویباری نه راست گرا واصولگرا میشود نه چپ گرا و اصلاح طلب. اینکه شما به فکر تداوم تا 1400 هستید و دیگری در تخیل آغازی تا 1404 بود از اقتضاعات همان تفکری است که خدمت شما عرضه کردم. کوته نظران برای حفظ جایگاهشان تلاش میکنند قدرت فکر و ذهن مردم رشد نکند. چرا عالمان گفتمان سیاسی و فرهنگی مازندران در پهنه ی ایران هیچ جایگاه و اثرگذاری ندارند؟ چرا در گذشته این اثر گذاری بیشتر بود؟ به نظر من علت مشخصه. متاسفانه ما چندی است دنباله رو شدیم، آنهم دنباله روی کویرمردان. چه از نوع راستی اش و چه از نوع چپی اش.

        • يکشنبه 31 ارديبهشت 1396-22:30

          پیروزی روحانی مبارک


          ©2013 APG.ir