تعداد بازدید: 3395

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 4 خرداد 1396-21:18

بیانیه منتخب مردم ساری خطاب به شهروندان:

انتخابات ساری مخدوش، غیرمنصفانه، غیرمدنی و خیانتکارانه بود

اسفندیار عشوری: انتخابات این دوره شورای شهر ساری به شدت مخدوش، غیرمنصفانه، غیرمدنی و خیانتکارانه بود. عده‌ای تازه به دوران رسیده تورشان را در این شهر پهن کردند و با پول، تهدید و تطمیع به جان مردمان ساری افتادند و کار را به جایی رساندند که شان و منزلت مردم زیر سوال برود/ خدا را شاکرم که بسیاری از معترضان به نتیجه انتخابات این دوره، خود جزو کسانی هستند که در گذشته جلودار تخلفات انتخاباتی، خرید و فروش رای و تبلیغات نامتعارف بودند و تاریخ این بار آنها را به محکمه عدل خود فراخواند و نشان داد اگر چاهی را برای دیگران بکنید، روزی در اوج فراموشکاری و سرمستی قدرت خود در آن سقوط خواهید کرد!


 مازندنومه، سرویس سیاسی: اسفندیار عشوری -منتخب مردم ساری در انتخابات اخیر شورای ساری و از اصلاح طلبان شاخص استان- در بیانیه ای که خطاب به شهروندان ساروی صادر کرد به انتخابات جنجالی و پرتخلف شورای شهر مرکز استان پرداخته است. متن کامل بیانیه به این شرح است:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَکُونُواْ مَعَ الصَّادِقِینَ ‏
ای کسانی که ایمان آورده اید از خدا بترسید و همگان با راستگویان باشید.

آیه 119 سوره توبه

آن گاه که ابرهای تیره و تارِ تقلب و فریبکاری، خورشید تابان حقیقت را می پوشاند، این وظیفه همه ماست که روزنه‌ای روبه روشنایی فردا بگشائیم و این مهم، میسّر نخواهد شد جز با فداکاری و حق‌طلبی!

اینک که مشغول تحریر این مطلب هستم، گلویم را  بغضی سنگین فشرده است، بغضی که معصومیت شهر دوست داشتنی اش را برباد رفته می بیند و نظاره گر رفتارهایی غیرمدنی و ظالمانه در شهری دیرینه است که روزگاری نه‌چندان‌دور  نماد مردمسالاری در شمال ایران بود، اما امروز تصویری برساخته از زر و زور و تزویر از آن به چهارگوشه ایران مخابره می شود.

من؛ اسفندیار عشوری فرزند کوچک ساری هستم. کسی که با اعتماد بالای شما بر کرسی خدمت در شوراهای شهر اول و دوم تکیه زد و با استعانت از همان سابقه، به اداره کل راه و ترابری استان راه یافت و بازهم به پشتوانه همان اعتماد، در فضای غبارآلود و ناسالم انتخابات اخیر شورا، در برابر هجمه‌های فراوان و غیرمنصفانه‌ای که صدای اصلاحات و نظارت دقیق را در شورای بعدی را برنمی‌تابید، مجددا به عنوان منتخب شما برگزیده شد.

 من اگر امروزی صاحب نام ونشانی هستم، همه از لطف و اعتماد شما ساروی‌های بزرگ و عزیز است، پس بگذارید بی پرده و از صمیم قلب با شما سخن بگویم، زیرا هیچ کس را بهتر و امین‌تر از شما نمی شناسم تا حرف دلم را برایشان بازگو کنم.

همه می دانید که حضور در عرصه رقابت شورا نیازمند، چند ماه کار مداوم و برنامه ریزی شده پیش از انتخابات است. من بدون حتی یک روز کار انتخاباتی، در آخرین دقایق ثبت نام با فشار و تقاضای فراوان افکارعمومی با چشمی تر،  پای برگه‌ها را امضا زدم و وارد کارزار رقابت های شورای پنجم شدم.

در ایام رقابت ها نیز از هرگونه تخلفی نظیر تبلیغات نامتعارف، هدایای میلیونی، وعده‌های فریبکارانه و لابی‌های اقتصادی مبرا ماندم و با دامنی پاک و سری برفراز به پیروزی شدم.  به همین دلیل این موفقیت، را شیرین ترین اتفاق در چندسال اخیر زندگی‌ام می دانم، چون تمامی آرایم پاک و منزه از هرگونه عوام فریبی و تخلف بود.

در همین ماه مبارک رمضان که ماه عدالت و پرهیزکاری است و در پای سفره مهمانی خداوند متعال، ذات احدیّت و وجدانم را شاهد می گیرم که حتی ذره ای حس خودخواهی و قدرت طلبی در تصمیم من برای ثبت نام دخیل نبود و برای اینکه سهمی از ثروت و قدرت در این شهر داشته باشم به میدان نیامدم، بلکه احساس خطر کردم و برهمین اساس بر احساسات و علایقم پاگذاشتم و به میدان آمدم! چون به عینه می دیدم شرایط دشوار و فریبنده ای برفضای شهرم حاکم شده  و ساری در حال خروج از ریل عقلانیت و شفافیت است.

حضور پرشورو حماسی شما مردم ساری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و شورای شهر پنجم هرگز از صحیفه تاریخ پاک نخواهد شد و رای قاطع شما به دکتر حسن روحانی بار دیگر تبار نیک‌اندیش و هوشمندی کم‌نظیر شما را به معرض نمایش گذاشت. اما متاسفانه وقایع متعدد و ناگوار انتخابات شورای شهر، کام همه ما را تلخ کرد و بر آن حماسه باشکوه سایه افکند.

چه بگویم از خونی که در رگ هایم می جوشد، چه بگویم از خیانت های آشکار و پنهانی که به این شهر عزیز و رای مردمان بزرگش روا داشته شد و چه بگویم از غمی که چون دماوند بر سینه ام سنگینی می کند.

شایسته بود که زودتر از اینها، مراتب قدردانی‌ام را از حضور پرشور و اعتماد دلگرم‌کننده شما به خود ابراز می کردم، اما فضای غبارآلود بعد از انتخابات و حجم بالای خیانت‌ها و تقلب‌ها مرا بر آن داشت تا با رصد دقیق وقایع، در انتظار ته نشین شدن غبارها باشم، تا مبادا از روی احساسات و خودخواهی حرفی زده باشم که انصاف در آن رعایت نشده باشد.

امروز اما وقت سخن گفتن است و سکوت جایز نیست. انتخابات این دوره شورای شهر ساری به شدت مخدوش، غیرمنصفانه، غیرمدنی و خیانتکارانه بود. عده‌ای تازه به دوران رسیده تورشان را در این شهر پهن کردند و با پول، تهدید و تطمیع به جان مردمان ساری افتادند و کار را به جایی رساندند که شان و منزلت مردم زیر سوال برود.

به همین خاطر بنده علی رغم اینکه با اعتماد خالصانه و بی دریغ شما در جمع منتخبین این دوره قرار گرفتم، بدون کوچکترین تردیدی به جمع پرتعداد معترضین به تخلف در انتخابات پیوستم، زیرا در دوران مبارازات انتخاباتی علی رغم فضاسازی های ناجوانمردانه و پیشنهادهای فراوان برای خرید و فروش رای، هرگز لحظه‌ای تردید نکردم و امروز به خاطر همان سلامت در رقابت‌، مدعی رای همشهریانم هستم و با صدای بلند می گویم: طلا که پاک است، چه منتش به خاک است.

خوشحالم که به اعتماد همشهریانم، خون شهدای شهرم و تاریخ ساری خیانت نکردم و سیاوش وار از آتش فریبکاری انتخابات گذاشتم تا پیش شما ساروی‌های عزیز شرمنده و سرافکنده نباشم.
همچنین خدا را شاکرم که بسیاری از معترضان به نتیجه انتخابات این دوره، خود جزو کسانی هستند که در گذشته جلودار تخلفات انتخاباتی، خرید و فروش رای و تبلیغات نامتعارف بودند و تاریخ این بار آنها را به محکمه عدل خود فراخواند و نشان داد اگر چاهی را برای دیگران بکنید، روزی در اوج فراموشکاری و سرمستی قدرت خود در آن سقوط خواهید کرد!

ساروی‌های عزیز. اجازه ندهید ابر تیره گون خودخواهی و فریبکاری، خورشید عدالت و پاکدستی را برای همیشه از افق این شهر بزرگ محو کند. اجازه ندهید عدالت و شفافیت، قربانیِ قدرت طلبی و دروغ شود، زیرا ادامه این روند به معنای ذبح مردمسالاری در پای انحصارطلبی است.

در پایان به عنوان خادم کوچک شما مردمان بزرگ، بار دیگر حضور پرشورتان را در انتخابات ارج می نهم و به این همه عقلانیت و شور غبطه می‌خورم. در همین جا با همه شما عهد می بندم تا آخرین لحظه حضورم در شورا در جایگاه دیده بانی دقیق، تاجایی که توان دارم، اجازه هیچ انحرافی را ندهم و آنگاه که پاسخی به نقدهایم دریافت نکردم، در فضایی رسانه‌ای و در نهایت شفافیت آن را با شما درمیان بگذارم و یک‌تنه اجازه ندهم ساری از مسیر توسعه خارج شود و در اختیار قدرت طلبانی قرار گیرد که هر وسیله‌ای را برای نیل به هدف به‌کار می گیرند،به هیچ چیز جز منافع خویش نمی‌اندیشند و شکم فراخ شان سیری ناپذیر به نظر می رسد.

به امید خدا و به پشتوانه شما مردم بزرگ ساری

 


  • سه شنبه 9 خرداد 1396-22:8

    عجیبه کسانی که خود را اصولگرا می نامند در ستاد خود با رقص و آواز و دانسینگ مختلط از مردم پذیرائی کردند !!!!
    ما طرفدار پر و پا قرص اصلاحطلب نیستیم ولی مثلاٌ این آقا که ظاهراٌ رأی اوّل شورای شهر ساری را آورده است چه تجربه و علمی دارد !؟
    آیا واقعاٌ پسر خاله یا پسر عمه و یا فرزند فلان کس بودن موجب صلاحیت فرد برای به دست گرفتن سرنوشت دیگران در شورای شهر و یا مجلس می باشد ؟
    این استان نیاز به یک خانه تکانی اساسی افکار مردمانش دارد .

    • سه شنبه 9 خرداد 1396-21:27

      در ساری دو انتخابات با هم انجام شد. روحانی رای بالایی اورد اما یک رای هم تقبل و تخلف نشد. اما در شورا چون دوستان شهردار اهل تخلف و خرید رای هساتند گند زدند به همه چی. هم هیات اجرایی و هم نظارت و هم نماینده ها می گن باید ابطال بشه. اینا 4 ساله دارند شهر رو می فروشند. همه رو با پول می خرند. هرکس قیمتی داره. اما عشوری بزرگ قابل خرید نیست. اون این قدر مرده که رای هم اورد می گه من این رای کثیف رو نمی خوام. بهتره ابطال بشه. اونا دنبال چی ان که دو میلیارد خرج می کنند، عشوری پاکدست دنبال چیه؟ ای کاش همراه عشوری 2 تا مرد دیگه وارد می شدند تا جلوی تخلفات رای خرین ها رو بگیره.

      • سه شنبه 9 خرداد 1396-8:47

        جناب عشوری ناراحتی شما از پیروزی جریان عملگرایی وابسته به عبوری شهردار ساریست قطعا دل شما برای شهر نمیسوزه . یکی مثل عبوری پیدا شده و داره برای مردم کار میکنه . جنابعالی که دودوره عضو شورا بودی اگر همه چهاردوره رو هم عضو شورا یا حتی شهردار ساری میبودی به اندازه این چندسال عبوری کار نمیکردی پس اگر واقعا دلت برای شهر میسوزه از خدمتگذاران شهر حمایت کن نه اینکه چون دوستان جنابعالی رای نیاوردند دایه مهربانتر از مادر شدی . آقای صادقی مسئول محترم مازندنومه اگر وجدان داری متن منو بذار تو سایت . تا کی میخوای بر طبل افتراق و دوئیت در استان بکوبی . اگر رای شورای ساری مخدوشه پس رای آقای روحانی هم در ساری مخدوشه

        • دوشنبه 8 خرداد 1396-8:10

          جناب عشوری اگر بر این عقیده هستید رای شما هم مخدوش است لطفا استعفا دهید . شما این سخنان را برای فریب افکار عمومی تنظیم نمودید در واقع برای نمایندگی مجلس آماده می شوید . اگر کامنت بنده تایید شود حداکثر دو سال دیگر مشخص خواهد شد آقای قندان پرتاب کن قبلا هم گفته بود !!

          • طرفدار اصلاح طلبان . محمد اسدیپاسخ به این دیدگاه
            دوشنبه 8 خرداد 1396-10:20

            آقای تبری اگر قابل می دونستی اسم خودت رو می نوشتی و در خفا چرند نمی نوشتنی بهتر بود. کسی که اسم خودش رو نمی نویسه یعنی یه چیز هوایی در کرده! بعد این که اون قندان نبود که پرت شد، رادیو ضبط بود که عشوری تبرئه هم شد و تونست با همون برگه تبرئه تایید صلاحیت شورا بشه. و دیگه این که عشوری و حسین زادگان قبلا هر دو با فشار علی کردان برای مجلس رد صلاحیت شدند و هیچ کدوم دیگه نمی تونن وارد عرصه مجلس بشوند. شورای نگهبان که بر پیشانی کسی رد صلاحیت زده دیگه حکمشو عوض نمی کنه. پس چرند ننویس. درکت می کنم که از اصلاح طلبی چیزی سرت نشه. اصلاح طلبی یعنی حق خواهی. یعنی این که وقتی احساس کرد حقی ضایع شدته اعتراض کنه، هرچند این اعتراض به ضرر خودش باشه. عشوری کسی نیست که شورا بهش شخصیت بده. اون به شورا تشخص می ده. شورا به امثال فلانی وفلانی که رای خریدند تشخص می ده نه عشوری. بنابراین هم اصلاح طلبی و هم شخصیت بارز عشوری اجازه نمی ده سکوت کنه و جلوی تخلفات می ایسته. اصلا براش مهم نیست شورا بره یا نره. اون کلا 20 روز کار کرد و وارد شورا شد. با این حجم از تخریبها در اینستاگرام عبوری و ستادهای منسوب به عمله گراها باز عشوری با کمترین تبلیغات که بنرهاش رو هم هرشب پاره می کردند وارد شورا شد. اان که بوی ابطال میاد. اگر عشوری وارد شورا بشه میشه مطهری شورا. حالا بشینین و ببینین. دیگه دوران چپاول تموم شد.


          ©2013 APG.ir