تعداد بازدید: 3738

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 21 خرداد 1396-20:38

ضرورت خانه تکانی مدیریتی و عزل مدیران ناهمسو در مازندران

 با پیروزی روحانی پاک سازی و عزل مدیران ناهمسو و نصب مدیران توانمند و همسو با دولت تدبیر و امید در کشور و استان، تدبیر اجتناب ناپذیری است/ تحول و خانه تکانی مدیریتی در مازندران و عزل مدیران ناهمسو و به کار گیری و تقویت مدیران همسو با دولت تدبیر و امید و گفتمان اصلاحات و اعتدال و نیز جلوگیری از حضور مدیران فرصت طلب که با تغییر چهره در پسا پیروزی، در پی فریب دولت و ملت هستند،  یک ضرورت برای دولت و یک مطالبه جدی برای اصلاح طلبان و اعتدالگرایان حامی دولت تدبیر و امید در مازندران است.


مازندنومه، سرویس سیاسی: دکتر حسن روحانی در شرایطی به میدان رقابت های انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران پا نهاد که با حمله انبوهی از موانع و مخالفت ها و بداخلاقی های تحمیلی از سوی رقبا و مخالفان دولت تدبیر و امید و گفتمان اصلاحات و اعتدال روبرو بود.

مخالفت هایی که حلقه آن با سستی بعضی از مدیران  دستگاههای اجرایی باقی مانده از دولت ماقبل تدبیر و امید و حتی مخالفت های آشکار و نهان بعضی دیگر از آن مدیران ناهمسو و حمایت و تبلیغ انتخاباتی آنان، به سود رقیب روحانی و بر ضد دولت تدبیر و امید تنگ تر شده بود.

هرچند حمله و بد اخلاقی های گسترده تبلیغاتی علیه روحانی و دولت او از سوی مخالفان چندان جای تعجب ندارد، مشارکت عده ای از مدیران دولتی در حمله به دولت و حمایت از رقبا؛ در حالی که خود بر روی مسندی که دولت تدبیر و امید به آنها داده است نشسته اند، هم جای تعجب و هم جای تاسف فراوان دارد.
 
  به دنبال شکل گیری ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی در کشور، پرچم رهبری این ستاد در مازندران به مهندس محسن نریمان یکی از مدیران برجسته اصلاح طلب مازندرانی در سطح ملی و معاون وزارت راه و مسکن شهرسازی سپرده شد.

در خط مقدم مدیران اجرایی مازندران هم می توان به معدود نام هایی اشاره کرد، از جمله لطف الله آجدانی -مدیر مرکز آموزش و پژوهشهای توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران و چهره شناخته شده حامی دولت تدبیر و امید- که با رعایت قوانین انتخاباتی و دریافت مرخصی اداری، به محسن نریمان و ستاد او پیوست. با واگذاری مسوولیت معاونت رییس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی مازندران در امور میزگردها و سخنرانی ها و مناظره ها، او همزمان در سه بخش ایراد سخنرانی، نوشتن مقالات و یادداشت ها و نقدهای انتخاباتی در رسانه های استانی و ملی و نیز حضور در مناظره های انتخاباتی به نمایندگی از ستاد دکتر روحانی استان با نمایندگان ستادهای انتخاباتی رقیب، به میدان آمد.

بعضی دیگر از مدیران دستگاههای اجرایی همسو با دولت تدبیر و امید و حامی روحانی در دستگاههای اجرایی استان نیز با درجات متفاوت و با رعایت الزامات و ملاحظات قانونی برای فعالیت های انتخاباتی در خارج از ساعات اداری و بدون استفاده از امکانات دولتی، به حمایت از روحانی و دولت تدبیر و امید برخاستند.

در جانب دیگر بعضی از مدیران دستگاههای اجرایی استان قرار داشتند که از بقایای مدیران برجای مانده از دولت احمدی نژاد هستند. این ها به رغم نشستن بر صندلی های مدیریتی دولت تدبیر و امید در استان  نه تنها با دولت یازدهم همسویی نکردند، در ایام انتخابات راه انفعال در پیش گرفتند و حتی تعدادی از این مدیران ناهمسو، با درجات متفاوتی از مخالفت های آشکار و نهان با روحانی، به تبلیغ  و حمایت به سود رقیب پرداختند که در صورت ضرورت می توان از آن ها نام هم برد.

این اقدام این عده از مدیران که همواره حضورشان در دستگاههای اجرایی استان مورد اعتراض و انتقاد حامیان اصلاحات و اعتدال و البته کم توجهی از سوی مدیریت ارشد استان بود، محدود به مدیران دستگاههای اجرایی استان نبود و حتا بعضی از مدیران حوزه ستادی در استانداری مازندران را نیز در برگرفت.

 بدون شک با پیروزی روحانی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ و امکان تداوم دولت تدبیر و امید که حاصل اراده ملت و نشانه بیداری و تلاش گسترده جبهه اصلاحات و اعتدال در حمایت از گفتمان اصلاحات و اعتدال در کشور و‌ جامعه است، پاک سازی و عزل مدیران ناهمسو و نصب مدیران توانمند و همسو با دولت تدبیر و امید در کشور و استان، تدبیر اجتناب ناپذیری است که برای تحقق اهداف و برنامه ها و بهبود عملکرد دولت و کاهش مشکلات جامعه و افزایش خدمات به ملت و توسعه و پیشرفت افزون تر در راه ساختن ایران هرچه آبادتر، یک ضرورت برای دولت و نیز مطالبه جدی همه ی اصلاح طلبان و حامیان دولت تدبیر و امید محسوب می شود‌.

تجربه تلخ تداوم حضور مدیران احمدی نژادی و ناهمسو با دولت تدبیر و امید و‌ مخالفت آن ها با گفتمان اصلاحات در مازندران که به ویژه چهره خود را مواضع انتخاباتی آنان علیه دولت تدبیر و امید نشان داده است، از این واقعیت خبر می دهد که در دولت دوازدهم جایی برای تداوم حضور مدیران ضعیف و ناهمسو در دستگاههای اجرایی نیست.

تحول و خانه تکانی مدیریتی در مازندران و عزل مدیران ناهمسو و به کار گیری و تقویت مدیران همسو با دولت تدبیر و امید و گفتمان اصلاحات و اعتدال و نیز جلوگیری از حضور مدیران فرصت طلب که با تغییر چهره در پسا پیروزی، در پی فریب دولت و ملت هستند،  یک ضرورت برای دولت و یک مطالبه جدی برای اصلاح طلبان و اعتدالگرایان حامی دولت تدبیر و امید در مازندران است. ضرورت و مطالبه ای که  بی توجهی و عبور از آن غیر قابل توجیه و مورد اعتراض و مخالفت جدی اصلاح طلبان مازندران قرار خواهد گرفت.


  • چهارشنبه 31 خرداد 1396-11:33

    مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری که از مدیران احمدی نژادی و تحت حمایت ... وقت و از تحمیلی های فعلی آقای یوسف نزاد به استاندار بود در این انتخابات اخیر فعال ستاد رئیسی بود و به خواست...در ستاد رئیسی فعالیت می کرد. دست مریزاد به یوسف نژاد و استاندار

    • يکشنبه 28 خرداد 1396-13:42

      سه چهارتا مدير بيشتر نيستن
      همياري
      ثبت احوال
      كانون پرورش فكري هم كه رفت

      • شنبه 27 خرداد 1396-18:27

        هرگاه توانستید آنقدرخوب کارکنیدوخوب اخباررا منعکس نمایید تا این مدیران جمع آوری شوند آنوقت میشه اعتماد کرد فعلا که این مدیران سخت میزرا چسبیده اند ومخ ملت رابه کارگرفتندوباطرح های دروغین وبی اساس خودکه صرفا قصدخبری شدن دارند با افکارعمومی بازی میکنند ودوستان رسانه ای شماهم به آنها کمک میکنند وبه کارهایشان بال وپرمیدهند مثل طرح کودکان کتاب بجای کوکان کار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خانم ولی پور این موارد جای تاسف دارد کاش حالاکه با دولت تدبیروامید همسونیستند با این کارها دراین دولت عوام فریبی نکنند

        • سه شنبه 23 خرداد 1396-8:0

          بله. حق با شماست اما نه احمدی نژادی ضعیف. وقتی نیروی حامی دولت قوی رو کنار می زنند تا یه احمدی نژادی فشل و امتحان پس داده رو بیارند سرجاش که نمی شه گفت دولت اشتباه کرده. حرف شما زمانی درسته که اگر در جایی نیروی قوی اصولگرا بود و گزینه مناسب اصلاح طلب نبود ازش استفاده بشه. تازه اگر مسئولی اعتقادی به روحانی نداشته باشه چه جوری براش کار کنه از ته دل؟ نمی شه برادر. مسئول باید حامی دولت باشه

          • دوشنبه 22 خرداد 1396-15:44

            با سلام
            مطلب شما تو کانال تلگرامی دیدگاه بازنشر داده شد که نظر خودم رو اونجا نیز گفته بودم و بحث شد

            یکی از تفاوت های آشکار دولت روحانی با احمدی نژاد همین استفاده از ظریفیت همه جناح ها بوده است

            چرا صرفا گرایش سیاسی را ملاک ماندگاری و بقاء مدیر لحاظ میکنید!؟

            مگر نه اینکه زمان به قدرت رسیدن احمدی نژاد و قلع و قمع مدیران اصلاحاتی ، دوستان اصلاح طلب به شدت این موضوع رو نقد کردند که چرا دولت مدیران قوی را تنها به خاطر مشی سیاسی برکنار کرده !؟

            خطاب به نگارنده محترم مازند نومه عرض میکنم ؛ هر تحلیل و نظری در هر شرایط و فضایی قابل ارائه نیست ، همانند این تحلیل که فقط در کارگروه ها و احزاب اصلاح طلب قابل طرح و چانه زنیست نه در فضای عمومی و اجتماعی شهر

            برای عموم مردم ، مدیریت و کارایی مهمتر از خط و مشی سیاسی است.

            نگارنده در صفحه عمومی میبایست برای جابه جایی مدیران ضعف ها و چالش های موجود را دلیل عزل این دوستان قرار میداد نه صرفا اصولگرا بودن را.

            چه بسا همیشه اتحاد و همبستگی مایه پیشرفت بوده و قطعا در هر دو طیف سیاسی عده ای مدیران زبده و خلاق وجود دارد که حیف است فقط به دلیل عدم هم فکری سیاسی با دولت از این سمت برکنار و این ظرفیت از دست برود.

            • علی ایمانیپاسخ به این دیدگاه 1 0
              چهارشنبه 24 خرداد 1396-13:54

              مسئله احمدی نژادی بودن به مفهوم آنکه طرفداریک فرد باشید نیست بلکه طرفداری از یک دیدگاه است که می گوید چون گوجه فرنگی در منطقه نارمک تهران ارزان است بالنتیجه همه بیایند آنجا خرید کنند است . یا آنکه بدون تفکر و مطالعه عواقب تصمیمگیری های کلان کشور مثلا یک شبه دلار را از 1000 تومان به 3000 تومان برسانید است یا پرداخت یارانه . بله ایشان مشکل آنروز خود را حل نمود ولی امروز اقتصاد بی رمق و فلج شده ناشی از همان تفکرات احمدی نژادیسم است .


            ©2013 APG.ir