تعداد بازدید: 2135

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 1 اسفند 1385-0:0

اولتیماتوم

افروغ درباره عملکرد مشایی اولتیماتوم داد.


رییس کمیسیون فرهنگی مجلس هشدار داد در صورتی که رئیس‌جمهور به گزارشی که این کمیسیون درباره عملکرد ضعیف مدیریت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تدوین نموده پاسخ مکتوب ندهد این گزارش را منتشر و علنی خواهد کرد. 

عماد افروغ با اشاره به نامه‌ای که چندی پیش کمیسیون فرهنگی در مورد عملکرد ضعیف سازمان میراث فرهنگی به رئیس جمهور ارائه کرده بود، گفت: من در جلسه‌ای خصوصی که با ایشان بودم، علاوه بر بحث‌های دیگر، به این گزارش اشاره کردم و خواستار پاسخ کتبی دولت شدم چرا که کمیسیون فرهنگی این نامه و گزارش را به گونه‌ای مکتوب ارائه کرده است و تقاضا داریم که پاسخ کتبی دریافت کنیم. 

افروغ در ادامه سخنانش ضمن یادآوری وظیفه نظارتی مجلس گفت: ما نخواستیم که مسأله بیش از این، آشکار شود و به گونه‌ای عمل کردیم که مسأله را با خود رئیس جمهور مطرح کنیم تا مشکل حل شود اما هنوز پاسخی از سوی وی دریافت نکرده‌ایم و اگر پاسخی به ما داده نشد ما گزارش عملکرد ضعیف سازمان میراث فرهنگی را منتشر خواهیم کرد. 

نماینده مردم تهران افزود: ما به معاون پارلمانی رئیس جمهور تذکر خواهیم داد تا این مسأله را به احمدی‌نژاد یادآوری نماید و اگر جوابی دریافت نشد،‌ مجبوریم که این گزارش را علنی کنیم. 

وی با بیان این که کمیسیون فرهنگی در مورد بسیاری از سازمان‌ها اطلاعیه و بیانیه صادر کرده است گفت: حساسیت‌های بسیار در مورد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایجاد شده است و برخی این گزارش را دعوای شخصی می‌دانند و فکرمی‌کنند که اعتراض ما تنها به یک مراسم خاص محدود می‌شود به همین دلیل ما تا کنون گزارش خود را منتشر نکرده‌ایم. 

افروغ خاطرنشان کرد: علی رغم تمامی این صحبت‌ها،‌ در گزارش ما هیچ اشاره‌ای به آن مراسم نشده است بلکه این نامه دارای 17 محور است که اساسا ربطی به حضور مشایی در آن مراسم ندارد. 

وی با تأکید بر این که پاسخ دولت باید به گونه‌ای مکتوب باشد گفت: ما گزارشی مکتوب به رئیس جمهور تقدیم کرده‌ایم و خواهان پاسخ مکتوب هستیم تا بتوانیم به آن استناد کنیم. 

افروغ در ادامه گفت: اگر جواب دولت را دریافت کردیم، گزارش خود را نیز به همراه این پاسخ منتشر خواهیم کرد اما اگر جوابی حاصل نشد به ناچار گزارش عملکرد نامناسب و ضعیف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را به گونه‌ای عمومی،‌ منتشر خواهیم کرد چرا که ما وظیفه آگاهی بخشی و شفاف سازی داریم. 

نماینده مردم تهران همچنین در بخش دیگری از سخنانش، در واکنش به اظهاراتی مبنی بر مسکوت ماندن فراکسیون اصولگرایان خلاق و نقاد گفت: به نظر من بحث اصولگرایان خلاق و نقاد یک جریان محسوب می‌شود که اکنون نیز اثرات آن مشاهده می‌شود. 

وی ایجاد فراکسیون اصولگرایان خلاق و نقاد را به گونه رسمی، ‌مشروط به شرایطی دانست و گفت: ایجاد این فراکسیون به گونه رسمی نیازمند به اتفاقاتی است که شرایط را برای ایجاد یک فراکسیون جدید مساعد کند که اکنون شرایط برای اعلام و شکل‌گیری رسمی این فراکسیون مهیا نیست اما این جریان اصالت، واقعیت و موجودیت دارد. 

وی با اشاره به رأی اندک الهام برای تصدی سمت وزارت دادگستری گفت:‌ اگر دقت کنید می‌بینید هنگامی که فراکسیون غالب مجلس حمایت خود را از آقای الهام، رسما اعلام می‌کند، ایشان رأی قاطع و بالایی نمی‌آورند که این نشان دهنده حضور و تاثیر جریان اصولگرایان خلاق و نقاد است.(aftabnews) 



    ©2013 APG.ir