تعداد بازدید: 2272

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 1 اسفند 1385-0:0

معلمان متحصن:خواسته‌های ما صنفی است

معلمان مازندراني هم به تحصن كننده هاپيوستند.


گفته می‌شود با آغاز روز دوم تحصن اعتراض معلمان، تعدادی از مدارس استان‌های سراسر کشور، امروز سه‌شنبه تعطیل شدند. این تحصن و حرکت اعتراضی آرام معلمان که علت آن رد لایحه جامع خدمات کشوری توسط شورای نگهبان اعلام شده به دنبال بیانیه پایانی شورای هماهنگی کانون‌های صنفی معلمان در تحصن روبروی مجلس شورای اسلامی در تاریخ 15 اسفند‌ماه، آغاز شده است.

در بیانیه فوق تصریح شده بود که در صورت باز پس گیری لایحه جامع خدمات کشوری توسط دولت یا رد آن به وسیله شورای نگهبان، معلمان سراسر کشور با تعطیل کردن کلاس‌های مدارس برای احقاق حق خود اعتراض خواهند کرد. 

این تحصن که از روز دوشنبه آغاز شده، در مدارس اکثر استان‌های کشور به خصوص کردستان، چهارمحال و بختیاری، مازندران، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و مناطق مختلف تهران و کرج‌ منجر به تعطیلی مدارس شده است. 

یکی از معلمان حاضر در این تحصن گفت: اعتراض معلمان یک اعتراض کاملا آرام و غیر سیاسی با خواسته‌های مشخص صنفی است و نباید از آن بهره‌برداری سیاسی شود. وی افزود: تحصن این دو روز، فاز اول اعتراضات به عملکرد دولت نهم و شورای نگهبان در قبال معلمان و لایحه جامع خدمات کشوری است. 

این معلم تاکید کرد که در صورت برآورده نشدن خواسته‌های قانونی و به حق معلمان، شورای هماهنگی کانون‌های معلمان اقدامات بعدی را اتخاذ خواهد کرد. 

کارشناسان هشدار می‌دهند دولت محمود احمدی‌نژاد بایستی پیش از آن که گروه‌های سیاسی افراطی در سوءاستفاده سیاسی از این اعتراضات صنفی موفق شوند و حوادث دو سال پیش رخ دهد، تمامی اقدامات لازم را برای مذاکره با معلمان انجام دهد. این کارشناسان به معلمان نیز هشدار می‌دهند در شرایطی بغرنج کنونی از اقداماتی که به تضعیف یک‌پارچگی کشور در مقابل بحران‌های خارجی منجر می‌شود اجتناب کرده و خواسته‌ای صنفی به حق خود را از روش‌های قانونی و مسالمت آمیز دنبال کنند.(aftabnews)



    ©2013 APG.ir