تعداد بازدید: 3274

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 25 مرداد 1396-13:10

افتتاح نمایشگاه توانمندی های مازندران در ولگاگراد؛

نمایش ظرفیت های اقتصادی مازندران در روسیه

نخستین نمایشگاه اختصاصی توانمندی های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با محوریت مازندران از امروز در ولگاگراد روسیه آغاز به کار کرد+گزارش افتتاحیه+عکس های اختصاصی مازندنومه


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، محسن اکبرپور: نخستین نمایشگاه اختصاصی توانمندی های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با محوریت مازندران از امروز در ولگاگراد روسیه آغاز به کار کرد.

به گزارش مازندنومه، ظهر چهارشنبه به وقت ایران، الکساندر الکساندروویچ -معاون استاندار ولگاگراد- از نمایشگاه بازدید کرد.

وی در سخنان خود با بیان این که این نمایشگاه برای اولین برگزار می شود، از طرف استاندار ولگاگراد به مهمان های ایرانی خوش آمد گفت.

الکساندروویچ با اشاره به این که در این نمایشگاه با ظرفیت های کوچکی از مازندران آشنا شدیم، افزود: استان های ولگاگراد و مازندران در حوزه صنعت و کشاورزی بسیار نزدیک به هم هستند.

وی با بیان این که مهم ترین هدف ما همکاری و در اختیار گڎاشتن فرصت ها به هم است، تصریح کرد: در این نمایشگاه مشاهده کردم که می توانیم از ظرفیت های صنعتی مازندران به خوبی استفاده کنیم.

*توسعه ی همکاری ها را خواستاریم

در ادامه حسن خیریان پور -معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران-گفت: سیاست خارجی دولت ایرانی در راستای تأکیدات ريس جمهوری ما بر تقویت رابطه با کشور شماست.

وی ادامه داد: بسیار خرسندیم که به اتفاق تعدادی از تولید کنندگان و مدیران برای تعمیق روابط تجاری، این فرصت ایجاد شد.

معاون استاندار مازندران با بیان این که مازندران با با دارا بودن ساحلی وسیع و همچنین قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب از فرصت خوبی برخوردار است، تاکید کرد: تولید بیش از ۷۰ نوع محصول کشاورزی و بیش از سه هزار واحد صنعتی، همچنین بنادر امیر آباد، فریدونکنار و نوشهر و فرصت های قراوان گردشگری از مهم ترین فرصت های استان ما به شمار می آید.

وی با اشاره به این که در صورت رفع موانع حمل و نقل، گمرک و بانک فرصت خوبی برای برقراری مناسبات ایجاد می شود، تصریح کرد: بازدید کارشناسان و تولیدکنندگان از دو کشور به رفع این موانع کمک خواهند کرد.

خیران پور افزود: توسعه همکاری های علمی و دانشگاهی دو طرف، معرفی توانمندی ها برای بخش خضوصی، برقراری نمایشگاه های سالانه، تشکیل مرکز تجاری در رفع موانع صادرات و واردات، تشکیل مرکز تجاری و تبادل دانش فنی از جمله پیشنهادهای ماست

*گمرک از مشکلات اصلی همکاری های دوجانبه است

عبدالله مهاجر -رییس اتاق بازرگانی مازندران- هم در آیین افتتاحیه نمایشگاه اختصاصی توانمندی های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در استان ولگاگراد روسیه گفت: ما امروز بخش کوچکی از توانمندی های مازندران را این جا به نمایش گذاشتیم.

وی با بیان این که مشکلات و موانعی وجود داشت که با همراهی دو استانداری رفع شد، افزود: ما اعتقاد داریم دو کشور در جایگاه مهم سیاسی قرار دارند اما هنوز نتوانسته ایم به خوبی از فرصت ها بهره ببریم.

مهاجر با اشاره به این که علاقه مندی بخش خصوصی به این حوزه با برداشته شدن موانع و مشکلات این راه امکان پذیر خواهد بود، ادامه داد: توانمندی های استان مازندران بالاست که جز خواسته ها و نیازمندی های دو کشور است.

وی تصریح کرد: اگر دو استاندار بتوانند موانع را از پیش راه بردارند، روزها و فرصت های خوبی پیش رو خواهد بود.

مهاجر تاکید کرد: حقوق کمرگی ترجیحی و خود گمرک از مشکلات اصلی همکاری های دوجانبه محسوب می شوند که با نگاه مثبت و البته رعایت قوانین می توان بخش خصوصی را حتی با تهاتر علاقه مند به سرمایه گذاری در این بخش کند.

به گزارش مازندنومه این نمایشگاه از امروز تا شنبه آینده در ولگاگراد روسیه برپاست و از مازندران شرکت هایی همچون: سیمان مازندران، کاله، پایا برودت تنکابن، ماشین سازی هادی، شرکت خوراک دام و آبزیان مازندران، دست آفرینان گنج افرین شمال، اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی مازندران، فولاد ماشین نکا، مازرون فوم، کاسپین لوله طبرستان و... حضور دارند.



    ©2013 APG.ir