تعداد بازدید: 2311

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 2 اسفند 1385-0:0

مشايي مي رود؟

خبرهايى از بركناري اسفنديار رحيم‌مشايى-معاون رامسري رييس جمهور- شنيده شده است.


 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم با انتقاد از عملکرد و حضور نیافتن «اسفندیار رحیم مشایی»- رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری- در مجلس گفت کمیسیون فرهنگی فرصت جدیدی برای پاسخگویی به نامه 17 بندی این کمیسیون درباره عملکرد مشایی به رئیس جمهوری داده است که اگر از پاسخ آقای احمدی‌نژاد قانع نشدیم متن نامه را منتشر خواهیم کرد.

 «سعید ابوطالب» -نماینده تهران- در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «آیا صحت دارد که بودجه سازمان میراث فرهنگی به دلیل حضور مشایی در جلسات بدون تغییر تصویب شده است؟»، تصریح کرد: ‌کمیسیون در بررسی بودجه سازمان میراث بودجه این دستگاه را افزایش داد و نمایندگان نمی‌تواند به دلیل عدم حضور آقای مشایی به مسایل این دستگاه بی‌تفاوت باشند. 

وی با تأکید بر اینکه «آقای مشایی از زمان ریاست در سازمان گردشگری تنها یکبار در کمیسیون فرهنگی حضور یافته است»، اظهار داشت: تا کنون سه بار کمیسیون از آقای مشایی خواسته که در کمیسیون برای پاسخگویی به مسایل این بخش حاضر شوند اما ایشان حضور نیافتند. 

ابوطالب ادامه داد:‌ پس از موضوع انتشار CD و شکایت نمایندگان به کمیسیون اصل 90 نیز این کمیسیون از ایشان خواست برای توضیح به کمیسیون اصل 90 برود اما مشایی دعوت آنها را اجابت نکرد و حتی به دعوت یکی از اعضای هیأت رئیسه نیز پاسخ نگفت. 

عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه «شنیده‌ایم قرار است مشایی برکنار شود»، گفت: شنیده‌ایم که مشایی به این دلیل به مجلس نمی‌آید که نگران است به هنگام حضور مطالبی درباره حوزه مسئولیتش مطرح شود که وی جوابی برای آنها نداشته باشد.

عضو ائتلاف آبادگران در مورد وضعیت آبگیری در سد سیوند و نظر کمیسیون در این مورد گفت: مجلس از 8 ماه پیش خواهان پاسخ سازمان میراث فرهنگی درباره آبگیری سد سیوند و امکان تخریب آثار باستانی منطقه شده است که به رغم این زمان هنوز نظر خود را به ما اعلام نکرده‌اند. 

ابوطالب تأکید کرد: ظاهرا" مدیران این سازمان همه کار می‌کنند جز مدیریت مربوط به فعالیت‌های خود.(aftabnews)



    ©2013 APG.ir