تعداد بازدید: 3286

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 19 شهريور 1396-22:36

در گفتگو با دکتر عباسعلی بهاری مطرح شد:

نامه حمایت از شهردار ساری را امضا نزدم/ باید به توافق برسیم، وگرنه تغییر ایجاد نمی شود

فعال اصلاح طلب مرکز مازندران: هر 4 گزینه پیشنهادی استانداری را به تهران معرفی کنند تا یکی از آن ها انتخاب شود و پایتخت نگوید در مازندران تشتت وجود دارد/  نامه حمایت از شهردار ساری را امضا نزدم، آن ها از طرف من امضا زدند/ اگر عبوری برای کمال علیپور سخنرانی کرد، خب دیگران هم می آمدند و او برای شان سخنرانی می کرد!/ باید در استان به توافق برسیم، وگرنه یا تغییر ایجاد نمی شود و یا گزینه ای غیر بومی به ما تحمیل می شود.


مازندنومه، سرویس سیاسی: حجت الاسلام دکتر عباسعلی اردشیر بهاری، نماینده دور اول و دوم مجلس شورای اسلامی از حوزه ساری و صاحب امتیاز روزنامه قدیمی بشیر مازندران است.

او از اصلاح طلبان شناسنامه دار و پیشروی استان است که این روزها امضایش در حمایت از شهردار ساری، سبب انتقاد برخی هم کیشان او شده است. بهاری در گفتگو با ما اعلام کرده نامه حمایت از مهدی عبوری را امضا نزده است. به همین بهانه با او هم کلام شدیم.

*در هفته های اخیر برای معرفی استاندار آینده مازندران، چند نشست در استان و تهران برگزار شده است؛ از جمله نشست روسای ستاد انتخاباتی روحانی در سال 96 و نشست شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان مازندران که شما در دو نشست تهران و ساری حضور داشتید. اول بفرمایید تشکیل چنین جلساتی را برای معرفی شخصی به عنوان استاندار قبول دارید؟ به نظر شما این روند مطلوب و کارشناسی است؟

- در اصل باید گفت خیر، این روند صحیح به نظر نمی رسد. بنده زمانی که نماینده بودم بعضی از نماینده ها می گفتند از دولت بخواهیم فلان کار را انجام دهد. اما من جواب می دادم صحیح نیست، ما وقتی رییس جمهوری تعیین کردیم و رای دادیم، این یعنی تفویض اختیار. دولت خودش باید تصمیم بگیرد. این جا هم همین طور است. ما اگر رییس جمهوری و نماینده مجلس تعیین کردیم، به آن ها باید اعتماد کنیم و به تشخیص شان احترام بگذاریم و اجازه دهیم خودشان انتخاب و انتصاب داشته باشند.

*خب تصور می کنید این روش یعنی به قول شما اعتماد احزاب و گروه ها و رسانه ها به دولت و نماینده ها، در کشور ما جواب می دهد؟

-در کشور ما متاسفانه اعتمادها کمرنگ است. افراد و گروه های سیاسی بر این باورند که بالایی ها بدون در نظر گرفتن انتظارات پایینی ها و مردم و فعالان سیاسی تصمیم گیری می کنند.

اساسا" انتخاب افراد بر مبنای وابستگی است و نه شاسیتگی. وابستگی هم دو بخش دارد: وابستگی خویشاوندی و وابستگی سیاسی. بسیاری از افراد لایق و شایسته چون وابستگی سیاسی ندارند، رد صلاحیت می شوند یا  در سیستم انتصابات جایی ندارند. به همین دلایل افراد به خودشان حق می دهند وارد شوند و نظرات شان را اعلام کنند. چون شرایط این گونه است، من هم همراه با سایر دوستان وارد عمل شدم و گرینه معرفی کردم.

*شما در نشست تهران و ساری به شهردار ساری رای دادید که استاندار مازندران شود. رای هرکس در جایگاه خودش محترم است، اما نمی توانیم این قضیه را حل کنم که کجای شهردار ساری به اندیشه اصلاح طلبی می خورد که شما و آقای روزبهی و چند نفر دیگر به او رای دادید! مگر شما از پیشینه فکری و عملکردی این حلقه خبر ندارید؟ ایشان چه هزینه ای برای اصلاحات و آقای روحانی داده است که شما برای او امضای اختصاصی هم زده اید؟

-    من شخصا" از مجموعه نظرات و پیشنهادهای افراد مختلف، به اضافه فکر و تحقیق و شناخت خودم به 3-4 نفر از چند گزینه مطرح شده برای استانداری مازندران رسیدم. همین جا هم اعلام می کنم هر یک از این 3-4 نفر، چه جمعی و چه انفرادی بخواهند من برای آن ها امضا می زنم و حمایت می کنم.

*لطفا" اسم این افراد را هم ذکر کنید.

-    دکتر کریمی مله، آقای رحمان زاده، آقای عبوری و اقای طاهرنژاد. این چهار نفر خروجی  لیست ها هستند. من ممکن است به بعضی از این 4 نفر نزدیکتر باشم یا دورتر، اما به انتخاب گروه های سیاسی احترام می گذارم.
پیشنهادم این است که هر 4 نفر را به تهران معرفی کنند تا یکی از آن ها به عنوان استاندار آینده انتخاب شود و پایتخت نگوید در مازندران تشتت وجود دارد.

*نگفتید داستان آن امضا چیست که شما تکذیب کردید؟

-  در آن نامه، جمعی شهردار ساری را برای استانداری مازندران مطرح کردند. من نبودم و نامه را امضا نزدم. آن ها از طرف من امضا زدند.

*یعنی آن امضایی که پای نامه است، امضای شما نیست؟

-  خیر، اما از طرف من است. همان طور که گفتم من از هر سه یا چهار نفر منتخب اصلاح طلبان، با هم یا تک تک حمایت می کنم.

*اما همین امضای به قول شما «از طرف»، با واکنش محافل اصلاح طلب مواجه شده است.

-این را بگویم که ما در این فرایند حتی از امثال آقای حسین زادگان هم غافل نبودیم.  خلاصه بعد از چند دهه ما تمایل داشتیم استاندار ساروی باشد. گله من این است که برخی اصلاح طلبان جوانی می کنند و نسبت به ما واکنش نشان داده اند. من از نظر سنی بزرگ تر از بقیه هستم، از 32 سالگی وارد این فعالیت ها شدم، سابقه جبهه دارم، روزنامه ام در خدمت اصلاحات است و... خب ما شاید دلایلی برای خودمان داریم. اصلا" گیریم من و آقای روزبهی اشتباه کردیم. چوب تکفیر که نباید به ما بزنند و بگویند اصلاح طلب نیستیم! هرچند این دوستان منتقد هم درد اصلاح طلبی دارند.

من در تهران که عضو مجمع تعاون و توسعه هستم یک شان دارم و در استان که عضو شورای سیاست گذاری هستم هم یک شان دیگر. من روی نظرم هستم و تاکید می کنم که نمایندگان این تشکل های استانی و تهران نشین جلسه بگذارند و نامه ای تنظیم کنند و اسم هر چهار نفر را به تهران بفرستند.

عده ای گفته اند نام یک گزینه را بنویسیم، این نظر اشکال دارد، چون آمرانه می شود و ما نمی توانیم به وزارت کشور امر و نهی کنیم.

*چرا اصلا" اسم شهردار ساری در نشست اصلاح طلبان مطرح شد؟ مگر ایشان اصلاح طلب هستند؟

- این را بروید از آن هایی که اسم اش را مطرح کردند و به او رای دادند بپرسید.

*از شما می پرسیم که یکی از آن 14 نفر هستید. شما چرا وقتی نام مهدی عبوری را در نشست شورای سیاست گذاری مطرح کردند، مخالفت نکردید؟

- من وی را اصولگرا نمی دانم، هر چند اصلاح طلب هم نیست.

*اگر یادتان باشد شهردار ساری در انتخابات مجلس در سال 94 در قائم شهر برای کمال علیپور که نامزد جبهه پایداری بود، سخنرانی غرایی کرد. در انتخابات ساری هم از عباسعلی ابراهیمی اصولگرا حمایت کرد و برایش ستاد زد. بله، ممکن است یکی دو معاون مثلا" اصلاح طلب هم داشته باشد، اما پرونده اصولگرایی او قطورتر است.

-اگر فرد اصولگرا صالح و عادل و منصف باشد، چه اشکالی دارد مطرح شود؟ البته منظورم از این صفت ها شخص شهردار ساری نیست، کلی گفتم. اگر او برای کمال علیپور سخنرانی کرد، خب دیگران هم می آمدند و او برای شان سخنرانی می کرد!


*حاجی من هنوز پر از ابهام هستم و قانع نشدم. یک چیز بگویید من مصاحبه را تمام کنم. آقای عبوری اصلا" توانمند و کاری و تودل برو و همه چیز، او اما هیچ رزومه اصلاح طلبی ندارد که در جلسه اصلاح طلب ها مطرح می شود و رای می گیرد. البته ما شنیدیم فردای رای گیری، رای دهنده ها با آقای شهردار ناهار هم خوردند! نوش جان شان!

-    ببین رفیق جان، انتخاب من دکتر کریمی، رحمان زاده، عبوری و طاهرنژاد است. ما در زمان دولت روحانی هستیم که هر اتفاقی ممکن است در آن بیفند. زمان خاتمی که نیست. ما باید در استان به توافق برسیم، وگرنه یا تغییر ایجاد نمی شود یا گزینه ای غیر بومی مثل دانشگاه علوم پزشکی به ما تحمیل می شود.

*به این پرسش هم پاسخ بدهید که به تازگی پس از 17 رای دکتر کریمی مله خط تخریبی علیه او آغاز و در رسانه های خریداری شده از سوی طیف مقابل، این تخریب ها انجام می شود. نظر شما چیست؟

-من تخریب چهره ها را اسلامی و عقلانی و انسانی نمی دانم. هیچ کس حق ندارد در دفاع از گزینه مدنظر خود به تخریب چهره دیگر بپردازد. دکتر کریمی چهره ای فرهیخته و دانشمند و پاکدست است که از این دروغ ها منزه است. او انسان شرافتمند و قابل احترامی است.


  • پنجشنبه 23 شهريور 1396-22:14

    عبوری از خیلی از افرادی که اسمشون اصلاح طلبه اصلاح طلب تره من سوال دارم اقای دامادی مگه اصلاح طلب بود که حمایتش کردین؟؟؟؟ کار هایی که عبوری تو ساری کرد و بررسی کنید میبینید لایق ترین فرد تو استان هست . متاسفم برای خودم که به اصلاح طلب ها رای دادم حالا دارن فقط برای منافع حذبشون سنگ به سینه می زنند نه مردم و پیشرفت استان

    • جمعه 24 شهريور 1396-12:22

      عبوری اصلاح طلبه؟خخخ عبوری جاه طلبه. شهر ساری رو گرون ترین شهر کرده. پروژه یک تومنی رو 5 تومن داده پیمانکارا. کل پیمانکارها هم طلب دارند. کلا 5 تا پروژه رو با سروصدای زیاد اجرا کرده که بشه استاندار. اصلا به روحانی رای هم نداده.

    • چهارشنبه 22 شهريور 1396-8:38

      از خصوصیات اقای بهاری حتی در زمان مرحوم شجاعی همین بود که یک کاری بکند که بتواند تکذیب نماید والا ما در حضو.رشان بودیم که گفت عبوری نفوذی که دارد استان را می سازد با کتاب و مدرسه و تحلیل و تئوری استان درست نمی شود حتی به شوخی گفت ... . باز هم تکذیب کنید مشکلی نیست ما اصلاح طلبان جوان مقلد شما نیستیم ما معیارمان خاتمی است

      • سه شنبه 21 شهريور 1396-8:38

        اقاي بهاري بنده تقريبا ٣٠سال پيش با سن كم براي شما پوستر ميچسباندم.الان پشيمانم،چون تفكر من با شما مقابل هم هستش....

        • استاد دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 2 12
          دوشنبه 20 شهريور 1396-19:16

          با سلام حاج آقای عزیز
          شما و دکتر روزبهی اگرچه با دکتر کریمی مله بسیار آشنا هستید ولی باز هم رای به آقای عبوری دارید
          شما آبروی اصلاح طلبان را بردید. برای خودتان فکری کنید و اصلاح کنید خودتان را زیرا دیگر همه شما را شناختند


          ©2013 APG.ir