تعداد بازدید: 3126

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 23 شهريور 1396-19:36

حجت الاسلام نقویان در مراسم سوم درگذشت زنده یاد اصغری آقمشهدی در ساری:

سوء استفاده نکردن از بیت المال جای تعجب دارد/ گشت ارشاد جامعه را باحجاب نمی کند

حجت الاسلام ناصر نقویان: با گشت ارشاد نمی توان جامعه را باحجاب کرد، چرا که اگر این گونه بود در این چهل سال جواب می داد/ سوء استفاده نکردن از بیت المال در ایران که شتر را با بار می برند جای تعجب دارد/در مناظره تبلیغاتی ترامپ و کلینتون در مورد سواستفاده تبلیغاتی او از وسیله دولتی جهت خرید سیب زمینی در راه برگشت به منزل اشاره شد که متاسفانه این مباحث از رسانه های ما پخش نمی شود، چرا که همیشه باید به آمریکایی ها دشنام داد/ نماز در حالت مستی نهی شده است، اما این مستی را می توان بسط داد؛ اگر مست قدرت و میز و یا درجه آیت اللهی و مانند این ها هستید نماز نخوانید چرا که در پشت نماز خود را پنهان کرده اید.


 مازندنومه، سرویس اجتماعی: حجت الاسلام ناصر نقویان در مراسم سومین روز درگذشت مرحوم حجت الاسلام فخرالدین اصغری آقمشهدی -رییس سابق دانشگاه مازندران- در مسجد محمد رسوالله(ص)ساری با بیان اینکه تفسیر ما از دین نادرست است و دائم آن را به شبکه های ماهواره ای نسبت می دهیم، افزود: اگر این گونه باشد امام زمان (عج) با چه سلاحی قلوب مردم را به خود معطوف خواهد کرد؟!

این خطیب برجسته مازندرانی ابراز داشت: ما تنها به نماز، روزه و حج و زکات اکتفا کردیم و فکر کردیم دین همین است.

وی با بیان اینکه به همین دلیل است که برداشت ما از دین روسری کردن بر سر عده ای با ابزار زور است، افزود: با گشت ارشاد نمی توان جامعه را باحجاب کرد، چرا که اگر اینگونه بود در این چهل سال جواب می داد.

این واعظ مذهبی با اشاره به عملی بودن دستورات دین ابراز داشت: دین باید با رفتار عملی در جامعه ترویج شود.

نقویان با بیان اینکه سوء استفاده نکردن از بیت المال در ایران که شتر را با بار می برند جای تعجب دارد، افزود: در مناظره تبلیغاتی ترامپ و کلینتون در مورد سواستفاده تبلیغاتی او از وسیله دولتی جهت خرید سیب زمینی در راه برگشت به منزل اشاره شد که متاسفانه این مباحث از رسانه های ما پخش نمی شود، چرا که همیشه باید به آمریکایی ها دشنام داد.

وی گفت: در قرآن آمده است که  باید از خوبی های قبیله و گروهی که با او دشمنی هم داریم؛ تعریف کنیم که متاسفانه ما از دین آنچه که خود می پسندیم را ترویج می کنیم.

نقویان ابراز داشت: نماز در حالت مستی نهی شده است، اما این مستی را می توان بسط داد؛ اگر مست قدرت و میز و یا درجه آیت اللهی و مانند این ها هستید نماز نخوانید چرا که در پشت نماز خود را پنهان کرده اید.

وی با بیان اینکه باید به دنبال خوب بودن باشیم، افزود: بهشت و جهنم بهانه است چرا که اگر انسان بد باشد در همین دنیا در جهنم است و اگر خوب باشد در بهشت زندگی خواهد کرد.

حجت الاسلام نقویان با بیان اینکه اگر نمازی خوانده شد که توانستیم از دروغ فاصله بگیریم آن عبادت واقعی است، گفت: در غیر این صورت نبابد به آن نزدیک شد مگر آنکه از آن در راستای رسیدن به خوب بودن بهره برد.

وی گفت: هدف  دین پرورش انسان های مومن و متعهد است، چنانچه بسیاری از دوستان مرحوم اصغری تایید می کنند که اخلاق او در زمان مباحثه طلبگی و ریاست دانشگاه هیچ تغییری نداشته است.

این خطیب توانا اظهار داشت: برای معجزه حتما نیاز نیست که در جوار علی ابن موسی الرضا به دنبال بیماری گشت که شفا یافته است بلکه این زندگی سراسر تعهد، عین معجزه است.

وی گفت: مرحوم حجت الاسلام اصغری نمونه عینی شاگردان واقعی امام باقر (ع) و امام صادق(ع) بوده است که امیدواریم روح ایشان در جوار آنها آرامش یابد.

نقویان با بیان اینکه حوزه و دانشگاه  بسیار بابد خون دل بخورد تا مانند ایشان پرورش یابد افزود:  ایشان از رنج ها رها شد اما برای دانشگاه، دانشجویان و خانواده تحمل این داغ  بسیار  سخت است.

 



    ©2013 APG.ir