تعداد بازدید: 2972

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 3 اسفند 1385-0:0

دريابيگي:وزارت كار چوب حراج به اموال كارگران زده است

دبير اجرايي خانه كارگر مازندران گفت‌‏: استراحتگاه كارگران محمودآباد پس از 47 سال تعطيل و به شهرداري محمودآباد واگذار شد و در حال حاضر دستگاه هاي مكانيكي در حال تخريب آن هستند.


"نصراله دريابيگي"، با اشاره به اينكه استراحتگاه محمود آباد در 47 سال پيش به وسيله وزارت كار در بهترين نقطه سواحل محمود آباد احداث شده‌‏است، گفت‌: در آن زمان استراحتگاه محمودآباد با هدف آسايش و رفاه كارگران احداث شد، اما دولت عدالت محور مهرورز اين استراحتگاه كارگري را تخريب مي‌‏كند.


وي با اشاره به اينكه در دوران جنگ تحميلي از اين استراحتگاه به عنوان محل اسكان جنگ‌‏زدگان استفاده مي‌‏شد، افزود: پس از جنگ و در دوران رياست‌‏جمهوري هاشمي رفسنجاني, حسين كمالي وزير كار وقت، در سال 1370 دستور داد تا 24 دستگاه ويلا در 4 هكتار زمين اين مجتمع احداث شود كه در سال 71 اين مجتمع ساخته و افتتاح شد تا مورد استفاده محرومترين قشر كشور يعني كارگران و خانواده‌‏هايشان قرار گيرد.


وي نحوه اداره اين مجتمع را به صورت 3 جانبه و هيات امنايي، متشكل از نمايندگان كارگر، كارفرما و دولت اعلام كرد و گفت‌‏: رياست هيات امناي اين استراحتگاه بر عهده وزارت كار است كه متاسفانه در دولت نهم با شعارهاي زيباي عدالت محوري و مهرورزي به شهرداري واگذار شد، تا تخريب شود.


وي از هشدارهاي فراوان نمايندگان كارگري متشكل از دبير اجرايي خانه كارگر مازندران و مسوول كانون شوراهاي كار استان به مسوولين وزارت كار خبر داد و گفت‌‏: استراحتگاه محمود آباد در قبل از انقلاب به اتحاديه و سنديكاهاي كارگري تعلق داشت و به نظر مي رسد سندش نيز به نام كارگران كشور باشد.


وي از اينكه بدون مطرح كردن در هيات امنا، اين استراحتگاه به شهرداري واگذار شده است، انتقاد كرد و گفت‌‏: وزارت‌‏كار طي هماهنگي با نماينده نور و محمودآباد در مجلس شوراي اسلامي, شوراي شهر محمود آباد و شهرداري, تنها جايگاه استراحتي كارگران را واگذار كرده ا ست.


وي با اشاره به اينكه انتظار داشتيم در دولت عدالت محور مهرورز نهم، 24 ويلاي اين استراحتگاه به 240 ويلا افزايش يابد، گفت‌‏: با دستورات غير قانوني وزارت كار, شهرداري محمودآباد در حال تخريب اين استراحتگاه است.


دريابيگي با اشاره به اينكه استراحتگاه محمود آباد از محل بودجه ماده 154 يعني پول ورزش كارگران كه توسط كارفرمايان به حساب وزارت كار واريز مي‌‏شد، خريداري شده است، گفت‌‏: به عنوان نماينده كارگران استان مازندران، به كانون عالي كارگري كشور و ساير نمايندگان كارگري هشدار مي دهم كه اگر براي احقاق حقوق حقه كارگران اقدام نكند، عليه وزارت كار در مراجع صلاحيتدار شكايت مي كنم و جور كم كاري‌‏هاي كانون‌‏هاي استاني و عالي كارگري را يك تنه بر دوش مي‌‏كشم.


وي با اشاره به اينكه ويلاهايي همچون ويلاهاي استراحتگاه محمودآباد با شبي 100 هزار تومان اجاره داده مي شود گفت‌‏: در حالي وزارت كار چوب حراج به اموال كارگران زده است كه هيات امناي اين استراحتگاه, هر ويلا را شبي 10 هزار تومان به كارگران اجاره مي‌‏داد.(ilna)



    ©2013 APG.ir