تعداد بازدید: 3027

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 7 آبان 1396-19:21

در استقبال از سفیر جدید روحانی در مازندران

مهمترین کار-ویژه مهندس اسلامی برای توسعه مازندران چیست؟

 دولت برای توسعه استان مازندران یک گام اساسی برداشت و با انتخاب استانداری آینده نگر، زمینه رشد و تعالی استان مازندران رابه نحو احسن تدبیر کرد که از این بابت از رییس جمهوری محترم سپاسگزاریم/خواسته های ما مازندرانی ها از او به جای انتظارات محلی، مطالبات ملی و کلان باشد و مهمترین کار‌ویژه مدیریت ارشد استان را باید اجماع سازی کنشگران توسعه و گروه های مرجع برای رشد و تعالی استان دانست.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، ایرج نیازآذری: بالاخره پس از گمانه زنی های مختلف، هیات محترم وزیران به مهندس محمد اسلامی، اصفهانی  61 ساله، برای تصدی استانداری مازندران رای اعتماد داد و او را برای ایفای رسالتی خطیر به یکی از استان های مهم کشور مامور کرد. استانی که دوبار به دکتر روحانی اعتماد کرد و رای قابل توجهی به او داد.

بررسی سوابق تخصصی، اجتماعی و مدیریتی مهندس اسلامی نشان از توان اجرایی و حرفه ای او در سطح ملی دارد و بدون شک اشراف این مدیر توانمند بر حوزه های مختلف برای توسعه استان حرکت آفرین و امید بخش خواهد بود.  

مهندس اسلامی در کنار فعالیت های آموزشی، پژوهشی، صنعتی و اجرایی در آخرین سمت دبیر ستاد توسعه سواحل مکران بوده است که  تجربه مدیریتی ذی قیمتی برای اقدامات مشابه در سواحل استان مازندران خواهد بود.

به اعتقاد این قلم دولت برای توسعه استان مازندران یک گام اساسی برداشت و با انتخاب استانداری آینده نگر، زمینه رشد و تعالی استان مازندران رابه نحو احسن تدبیر کرد که از این بابت از رییس جمهوری محترم سپاسگزاریم.

مهندس محمد اسلامی دارای سوابق ارزشی و انقلابی، مدیری متخصص و با سوابق حرفه ای و چهره ای معتدل، ملی و فراجناحی یک فرصت برای تحول برای استان مازندران است، به شرطی که با همگرایی حامی اش باشیم و با مناقشات سیاسی سد راهش نشویم.

نگارنده با دو پرسش کلیدی در استقبال از سفیر دولت تدبیر و امید به_مازندران بر این باور است که خواسته های ما مازندرانی ها از او به جای انتظارات محلی، مطالبات ملی و کلان باشد و مهمترین کار‌ویژه مدیریت ارشد استان را باید اجماع سازی کنشگران توسعه و گروه های مرجع برای رشد و تعالی استان دانست.

اگر بخواهیم به تنهایی از استاندار انتظار معجزه داشته باشیم و هریک از ما به دنبال تحصیل منافع شهری و رقابت جناحی باشیم، نتیحه ای حاصل نخواهد شد، بلکه همه کسانی که دل در گروه توسعه استان دارند تصمیمات کارشناسی را مبنای قضاوت و انتظارات خویش قرار دهند و باهمدلی و همصدایی پشتیبان استاندار جدید باشیم.

اما سمت دیگر این وجیزه متوجه مهندس اسلامی است. او مسوولیت استانی را پذیرفته که طیف وسعیی ازظرفیت ها و مزیت‌ها، مشکلات و چالش ها را در بر گرفته است و قطعا جناب ایشان اطلاعات لازم را درباره استان از مراحع مختلف کسب کرده و با دستی پر وارده استان شده است.

استان سه میلیونی ما با برخورداری ازتاریخ و تمدن گران سنگ، مردمی انقلابی و شهید پرور، دیندار و مهمان نواز، مواهب طبیعی ارزشمند خدادادی نظیر دریا، جنگل و اراضی حاصلخیز کشاورزی، موقیعت های کم نظیر گردشگری همجواری با پایتخت، همسایگی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اتصال به کریدور حمل و نقل شمال جنوب دارای پتانسیل بسیار خوبی برای پیشرفت است.

البته این استان مثل سایر نقاط کشور با مشکلات و چالش های زیست محیطی، بیکاری جوانان ، مهار نشدن آب ، پروژه های نیمه تمام عمرانی، رکود واحدهای تولیدی و صنعتی و متاسفاته روند رو به تزاید ناهنجاری های اجتماعی مواجه است.  

به باور نگارنده استاندار جدید مازندران می‌تواند با سوابق و تجربیاتی که دارد برای مسائل مختلف استان چاره اندیشی نماید و با دیپلماسی عمومی به روند توسعه در استان شتاب بخشد.

 ملی سازی مسائل_استان، تمرکز روی طرح های محرک توسعه، اهتمام به آمایش سرزمین، توجه ویژه به مسئله صادرات در راستای اقتصاد مقاومتی، گسترش روابط بین الملل، ایجاد صنایع دریایی، پیگیری برای احداث خط آهن ساحلی، بهبود فضای کسب و کار، جذاب سازی سرمایه گذاری و بر طرف ساختن موانع اداری و اجتماعی آن، رونق تولید، افزایش درآمد عمومی استان، افزایش سهم مازندران از اعتبارات ملی،  مدیریت منابع_آبی، مدیریت پسماند و حفظ محیط‌زیست، توجه بایسته و همه جانبه به مسائل مدیریت شهری و عمران روستایی و مدیریت مسائل اجتماعی از مهمترین  کارویژه های پیش روی استاندار جدید در چارچوب اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه است.
 
آنچه که اشاره شد نیازمند مدیریت و تدبیر استاندار و مشارکت و همکاری ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، نخبگان حوزوی و دانشگاهی، دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی، شوراها، تشکل های مردم، فعالان سیاسی و اجتماعی، رسانه های گروهی با وحدت گفتمانی و همدلی و سختکوشی میسر است.

« کایری» یکی از با ارزش ترین مختصات فرهنگ بومی مازندران در تعاون و امور اجتماعی است. در آستانه 14 آبان -روز مازندران- برای ساختن و آبادانی زادبوم همدل و همراه شویم و به تصمیم دولت احترام گذاشته استقبال شایسته ای از سفیر دکتر روحانی کنیم  و یا علی گویان برای بر طرف کردن مشکلات بکوشیم.

 

 


  • چهارشنبه 10 آبان 1396-20:35

    در پاسخ به سوال مازندنومه که بیان داشته (مهمترین کار-ویژه مهندس اسلامی برای توسعه مازندران چیست؟) میتوان این پاسخ رو داد که یکی از اهداف مهم ایشان شاید انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی ایران باشد.
    در ضمن در مازندران انقدر تحصیلکرده و نخبه وجود داشت که اصلا نیازی به استاندار غیر بومی نبود.اگر گزینه بومی انتخاب میشد با توجه به اینکه شرایط استان را بهتر میدانست بهتر عمل میکرد

    • دوشنبه 8 آبان 1396-13:13

      اینکه مدیریت ارشد بومی باشد یا غیر بومی تنها در جهان سوم معنی و مصداق دارد. در جهان پیشرفته که توسعه به معنی آزادی از قید و بندهای متعدد است، طبیعی است که مدیر عضوی از همان جامعه است!
      این نوع نگاه ما را به دهه 20 و 30 خودمان هل می دهد! زمانی که برای مدیریت جامعه پراکنده شده ابزاری جز زور متصور نبود.
      بدون قضاوت در مورد توانایی و استحقاق استاندار جدید، تعجبم از رویکرد و نگاه به مدیریت در سطح دولتی است که حداقل در شعار مدرن می نمود و تعجب انگیزتر تلاش برای توجیه این امر توسط نماینده ای که در افکار عمومی (یا بخشی از آن) وجهه دانشگاهی دارد.
      آیا واقعا دولت چنین نگاهی به مدیریت کشور دارد. آیا استانداران استانهای مرکز کشور - استانهایی که بیشترین مدیران دولتی تولید می کنند- نیز غیر بومی هستند؟
      دوست نماینده من! فلسفه "کایری" با فلسفه انتخاب مدیری خارج از جامعه از زمین تا آسمان فرق می کند. کایری وقتی برپا بود و کارکرد داشت که اشتراکات بسیار دیگر وجود داشت. می دانیم که با تغییر الگوها و کم شدن اشتراکات "کایری" به "قرضی" و درنهایت امروز به "مزی یا کار در برابر مزد" تغییر یافت. کایری مرده است نمونه اش همین انتخاب و شاید مهمتر از آن همین تلاش در جهت توجیه یا ماستمالی یا پنهان کردن ضعف و ناتوانی جامعه است. بیایید حداقل با خودمان صادق باشیم .
      باز هم می گویم به توان، قدرت و شخصیت مدیر جدید استان کاری ندارم. چرا نباید در استان کسی باشد که بتواند با "کایری" کار کند و نیاز به مزی باشد.

      • دوشنبه 8 آبان 1396-8:30

        استاندار جدید مازندران یقین بداند ، که موفقیتش در گرو عزل فوری معاون سیاسی امنیتی فعلی استانداری مازندران است!

        • دوشنبه 8 آبان 1396-8:8

          دیو چو بیرون رود ، فرشته درآید

          • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 4 4
            دوشنبه 8 آبان 1396-7:5

            سلطنت بابلیها بر تخت استانداری تمام شد و رفت. سلام مازندران... با ارزوی پیشترفت و موفقیت مازندران.

            • يکشنبه 7 آبان 1396-23:58

              خب خدارو شکر. به برکت نامه نگاریها و تلاشهای بی وقفه ی جامعه اصلاح طلبی مازندران و نیز عزیزان مازندنومه و همچنین رابطه‌ی نزدیکشان با رئیس جمهوری از سرزمین نمک و نمک پرورده ی مردمان مازندران، ابرمردی از سلاله ی کویریان در تراز ملی،سکاندار استانداری مازندران شدند.باشد که به امید حق هر خانه‌ای در مازندران،تبدیل به یک سایت موشکی شود.

              • چهارشنبه 10 آبان 1396-8:42

                جویباری توی احمدی نژادی اصل که از سال 84 دنبال موشک پرانی و هسته ای بودی؟! تو که باید خوشحال باشی توی جویبار موشک دربیاد!!

              • يکشنبه 7 آبان 1396-21:14

                مازندنومه تحویل بگیر
                انقدر امثال شما جو سازی کردید تا استاندار غیر بومی به مازندران راه پیدا کرد
                حال منتظر انتقاد شما از عملکرد ایشان هم خواهیم بود
                واقعا خسته نباشد
                لطفا دیدگاه بنده رو قرار بدید و مثل قبلی پاک یا ویرایش نکنید
                رسانه باد انتقاد پذیر هم باشد

                • يکشنبه 7 آبان 1396-19:44

                  دمش گرم. فلاح بالاخره رفت. بعضیا عزا گرفتند


                ©2013 APG.ir