تعداد بازدید: 3799

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 11 آبان 1396-8:17

عضو کمیسیون عمران شورای پنجم شهر ساری در برنامه زنده تلویزیون:

شهرداری ساری هزار میلیارد تومان بدهی دارد/ مديران شهري كمتر در شهر حضور دارند

اسفندیار عشوری: شهرداری ساری هزار میلیارد تومان بدهی دارد/ در طول چهار سال پرسنل شهرداری سه برابر و ماهانه ده میلیارد تومان تعهد مالی ایجاد شد/ در طول ٣ ماه گذشته به دليل انتخاب استانداران متاسفانه مديران شهري كمتر در شهر حضور داشتند/پیش بینی تحقق برآورد چهار صد و بیست و هفت میلیارد تومان اعتبار را در سال جاری داشتند که تاکنون بعد از بیش از شش ماه تنها صد و ده میلیارد تومان محقق  شد و به نظر می رسد که این مبلغ به بیش از 250 میلیارد نرسد.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضاشریعتی: اسفندیار عشوری -عضو شورای شهر ساری- برای بررسی موضوع برنامه های شورای پنجم شهر در توسعه مرکز استان، چهارشنبه شب مهمان برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه مازندران شد.

در ابتدای این برنامه مجری تلویزیون گفت: بر طبق اصول صد تا صد وهفت قانون اساسی شوراها برای بهبود وضعیت اداره و مدیریت شهرها  تشکیل شدند و طبق آن این نهاد اجتماعی در ریل گذاری  توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در وضعیت امور شهرها نقش به سزایی دارند. از طرفی داشتن برنامه برای ایجاد در آمد پایدار، حفظ محیط زیست، بسترسازی مناسب جهت آرامش شهروندان و ایجاد زیر ساخت های مناسب برای توسعه از وظایف این نهاد است.

در ادامه عضو کمیسیون عمران شورای پنجم شهر ساری با بیان اینکه موضوع درآمد پایدار تنها مشکل شورای شهر ساری نیست، گفت: شما به موضوع مهم و اساسی اشاره کردید که تمام شهرداری های کشور با آن مواجه هستند.

عشوری با بیان اینکه بخشی از درآمد شهرها از محل عوارض ارزش افزوده توسط دولت دریافت و به شهرداری ها پرداخت می شود، اظهار کرد: بخش دیگر در آمد از محل ساخت و ساز تامین می شود و درآمد پایداری خارج از دریافت عوارض نداریم.

این عضو شورای پنجم شهر با انتقاد از اینکه مازندران تنها اسم مقصد گردشگری را به یدک می کشد، خاطرنشان کرد: شهرداریهای مازندران برخلاف اصفهان و یزد از محل گردشگری هیج عوایدی ندارند، چراکه سواحل استان در دست بخش خصوصی یا دولتی است.

عشوری با بیان اینکه در اصفهان  برای هر فرد از اسکان تا مخارج دیگر حدود پنج میلیون تومان هزینه می شود، افزود: اما در مازندران مسافرات اب معدنی را هم با خود می آورند که باید ببینیم اشکال کار کجاست.

عضو کمیسیون عمران شورای پنجم شهر ساری با تاکید بر اینکه مطابق تعاریف استاندارد مقصد گردشگری باید زیر ساخت لازم را داشته باشد، افزود : با توجه به اینکه در مسیر مشهد قرار داریم گردشگری هدف مناسبی است اما شهرداری به تنهایی نمی تواند ساری را مقصد گردشگری تعریف کند.

عشوری با اشاره به تشکیل پنج جلسه شورای شهر ساری گفت: برخی خیابان های ساری مطابق با استاندارد بیست تا سی سال قبل ساخته شدند اما ما امروز بدون رعایت اصول ساختمان های نامنظم می سازیم.

وی با اشاره به بالا رفتن میزان ترافیک به دلیل برخی اقدامات غیرکارشناسانه و بلندمرتبه سازی ها در نقاط حساس و پرتردد گفت: منطقه ششصد دستگاه ساری پنجاه سال پیش طرح ریزی شد اما بسیاری از سرانه هایش بهتر از مناطق ساخت امروزی است.

عضو کمیسیون عمران شورای پنجم شهر ساری با بیان اینکه تراکم فروشی منظر شهری را دچار مشکل می کند، افزود: اگرچه این  موضوع در طرح جامع اجازه داده شد اما منطق آن است امسال بعد از یکسال از تصویب آن طرح های تفصیلی مرتبط هم تصویب شوند.

وی با اشاره  به دورنمای1405 که در آن پیش بینی شده است بیش از چهارصد هزار نفر در محیط شهری ساری زندگی خواهند کرد، گفت: امروز ما آیندگان را نمی بینیم و معضلات را بیشتر می کنیم.

عشوری با بیان اینکه ساری نیازمند شهرک های مسکونتی با امکانات کامل در اطراف شهر است، خاطر نشان کرد: شهرداری در گذشته درآمدی را از محل مساعدت بانک ها، مخابرات و برخی دستگاهها داشت که امروز آن درآمدها با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و قوانین موجود دیگر وجود ندارد.

این عضو اصلاح طلب شورای شهر با تاکید بر اینکه باید مشکلات را طبقه بندی می کردیم، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در راستای حل مشکلات نظیر حل معضل جمع آوری آب سطحی انجام شد اما کافی نیست.

وی با بیان اینکه در طول چهار سال تعداد پرسنل شهرداری تا حدود سه برابر بالا رفت، گفت: تعداد پرسنل از هزار و هفتصد نفر به پنج هزار نفر رسید که ماهانه تعهد مالی حدود ده میلیارد برای حقوق پرسنل ایجاد شده است و چون از عهده تعهد برنیامدند ناچار شدند که حقوق پرسنل را تا میزان یک میلیون تومان کاهش دهند.

عشوری با بیان اینکه پیش بینی تحقق برآورد چهار صد و بیست و هفت میلیارد تومان اعتبار را در سال جاری داشتند، اظهار کرد: تاکنون بعد از بیش از شش ماه تنها صد و ده میلیارد تومان محقق  شد و به نظر می رسد که این مبلغ به بیش از 250 میلیارد نرسد.

این عضو شورای شهر در بخش بعدی سخنانش با اشاره به بدهی 160 میلیاردی شهرداری به بانک ها، بدهی 250 میلیاردی به سازمان عمران و بدهی صد میلیارد تومانی شهرداری به تامین اجتماعی گفت: با یک حساب سر انگشتی می توان دید که شهرداری بالغ بر هزار میلیارد تومان بدهی دارد و به همین دلیل اعتبار شهرداری توسط مردم تامین می شود

 در بخش بعدی این برنامه مردم از ترافیک شهری، طولانی شدن روند برخی پروژه ها و نبود جای پارک و پارکینگ همچنین کمبود تجهیزات بازی برای کودکان گلایه کردند.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر ساری با بیان اینکه مردم هر شهر به تاریخش شناخته می شوند و ما المانی در این راستا در ساری نمی بینیم، اظهار کرد: در حال حاضر برخلاف اصفهان و یزد چیزی از معماری و فرهنگ ساری باقی نمانده است و یک شخص به تنهایی نمی تواند با این موضوع مقابله کند.

عشوری با انتقاد از اینکه مجوز برای ساخت پاساژ آن چنانی به فلان اقا داده می شود، تاکید کرد: در ایام انتخابات هم گفتم که باید ساعت را به وقت فرهنگ و تاریخ ساری کوک کنیم و با تکیه بر معماری کهن فضای گردشگری را تعریف کنیم تا مردم تفریح داشته باشند.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه اعضای شورا همدلی خوبی دارند، افزود: سوالاتی مطرح کردم اما با توجه به آنکه در طول ٣ ماه گذشته به دليل انتخاب استانداران متاسفانه برخی مديران شهری كمتر در شهر حضور داشتند و ان شالله گزينش ها كه تمام شد تعامل بيشتری ايجاد می شود.

 


  • چهارشنبه 17 آبان 1396-9:57

    چه خوب شد عبوری رو هیچ استانی قبول نکردند و مجبوره همین شهرداری رو داشته باشه. حالا بیاد به این سوالات عشوری جواب بده.

    • سه شنبه 16 آبان 1396-18:27

      ...
      جناب عشوری حیف شد، زمانی که مدیر کل اداره راه بودید، شورای راه نداشتیم!

      • مهندس علیپاسخ به این دیدگاه 1 0
        پنجشنبه 11 آبان 1396-11:16

        افزایش بی دلیل سه برابری تعداد پرسنل شهرداری در دورانی که شهرهای پیشرفته جهان از شهر الکترونیکی صحبت می کنند ، بدهی هزار میلیارد تومانی شهرداری ، هرج و مرج در ضوابط شهرسازی و الی آخر . . . یعنی یک شهرداری ورشکسته از نظر مدیریتی و مالی و این مردم بخت برگشته که باید جبران سوء مدیریت آقایان را بنمایند . تازه آقای شهردار ادعای مدیریت استان را نیز در سر می پروراند .

        • پنجشنبه 11 آبان 1396-11:14

          سلام. تو واحد ما تو شهرداري سال 92 سه نفر بوديم با حجم كار بيشتر. الان شديم 11 نفر با حجم كار كمتر. ميزها 2 برابر و ژشت هر ميز دو نفر. حقوق ها با كاهش 700 تا 1200 روبرو شد. برخي سازمانها مه 2 ماه معوقات دارند. چرا كسي جلوي ورود نيروي بي رويه را نمي گيره؟ فكر كنم با اين روند 5000 بشه 6000 تا.
          مسولان بيدار بشيد. تخلفات تو تمامي واحدها از جمله كارپردازي به وفور هست.


          ©2013 APG.ir