تعداد بازدید: 2137

توصیه به دیگران 1

شنبه 5 اسفند 1385-0:0

كار از تكذيب گذشته است

آنفولانزاي پرندگان بيخ گوش ماست. چند مورد ابتلا به آنفلوآنزای مرغی در آمل کشف شد.


به نوشته"آينده نو"كار از تكذيب و انكار گذشته است، آنفلوآنزاي مرغي در ايران شايع شده است. عزت‌الله يوسفيان، نماينده مردم آمل و لاريجان مي‌گويد: مواردي از ابتلاي مرغان خانگي به بيماري آنفلوآنزاي پرندگان در آمل ديده شده است و همه مردم و مسوولان منطقه اين مساله را مي‌دانند دستگاه‌هاي دولتي هم اين مساله را منكر نشده‌اند.

 البته بروز مواردي از بيماري آنفلوآنزاي پرندگان در برخي از پرندگان اين منطقه هنوز نگران‌كننده نيست، اما انتظار ما از مسوولان سازمان دامپزشكي و وزارت بهداشت اين است كه اقدامات جدي‌تري را براي پيشگيري و كنترل اين بيماري انجام دهند.

"بازتاب" هم نوشت:رئيس سازمان دامپزشكي كشور دستور معدوم‌سازي حدود يكصد هزار قطعه طيور در آمل را فقط با جنبه پيشگيرانه اعلام كرد و گفت: دراين معدوم‌سازي تا كنون مواردي از ابتلاي طيور به آنفلوآنزاي پرندگان در واحدهاي توليدي ثابت نشده است. 

مجتبي نوروزي روز پنج شنبه در آمل گفت: اين سازمان موظف است در نقاطي از كشور كه مشكوك به هرنوع بيماري است، اقدام به معدوم‌سازي ماكيان كند و اين موضوع دليلي بر وجود آنفلوآنزا نيست.

وي با اشاره به افزايش بيماري‌هاي ويروسي و تنفسي در بين طيور كشور تصريح كرد: متاسفانه به محض اينكه مردم تلفاتي را در طيور مشاهده كنند، آن را آنفلوآنزا تلقي مي‌كنند.

رئيس‌ سازمان دامپزشكي كشور افزود: در كشورهاي آسياي ميانه و حوزه درياي خزر نيز تلفات ماكيان مشاهده شده و گزارشهاي ضد و نقيضي از شيوع آنفلوآنزاي پرندگان در اين مناطق وجود دارد.



    ©2013 APG.ir