تعداد بازدید: 3249

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 2 آذر 1396-9:7

عصر دهم آذرماه در قائمشهر؛

دومین همایش حمایت از جنگل های هیرکانی برگزار می شود

بررسی اهمیت و وضعیت درختان شمشمادهای هیرکانی و ارائه راهکارهای مناسب برای حفظ این میراث طبیعی، پخش فیلم هایی از تخریب جنگل ها، بررسی ابعاد حقوقی تخریب جنگل ها و پنل تخصصی از بخش های دومین همایش حمایت از جنگلهای هیرکانی است.


 مازندنومه، سرویس محیط زیست و گردشگری، عباد طیبی: محمد عظیمی -دبیر ستاد اجرایی دومین همایش حمایت از جنگلهای هیرکانی- گفت: در این همایش علاوه بر حضور کارشناسان و فعالان بخش محیط زیست، چند مهمان ویژه نیز سخنرانی خواهند کرد..  

وی افزود: محمدرضا زمانی درمزاری -وکیل پایه یک دادگستری و فعال حقوق شهروندی و محیط زیست- یکی از سخنران های همایش است که در خصوص ابعاد حقوقی تخریب جنگل ها و منابع طبیعی و مسئولیت قانونی تخریب محیط زیست سخنرانی می کند.

عظیمی با بیان این که دکتر هادی کیادلیری -رئیس انجمن جنگلبانی ایران و استاد دانشگاه منابع طبیعی- نیز در خصوص اهمیت شمشادهای هیرکانی و خطر انقراض این گونه ی ارزشمند سخنرانی می کند، ادامه داد: خانم مژگان جمشیدی -مسئول سایت دیده بان محیط زیست ایران- هم دیگر سخنران همایش است که  در خصوص چگونگی آگاهی بخشی به مردم در مورد اهمیت جنگلهای هیرکانی سخنرانی خواهند کرد.

مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی هوتو با بیان اینکه در شرایط اضطراری امروز و وجود بلایای طبیعی و انسانی، ضرورت دارد تمام هموطنان نسبت به حفاظت از جنگل ها فعال باشند، تاکید کرد:باید با توجه جدی مسئولان و نهادهای مرتبط بتوانیم از مرگ جنگل ها و عوارض ناشی از آن جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به این که متاسفانه بحران تخریب و سهل انگاری چند سویه جنگل های هیرکانی علاوه بر بخش قابل دیداری و مشاهده ی مستقیم، دور از چشم مردم در دل جنگلها وجود دارد، تصریح کرد: در بخش هایی پوشش گیاهی نوار جنگلی عملا وجود ندارد.

مسئول پویش پاسداری از میراث فرهنگی و طبیعی مازندران با بیان این که از رامسر تا گلوگاه که شامل بخشی از جنگل کهنسال هیرکانی می شود، نمونه های نگران کننده ای مشاهده می شود، افزود: انتظار می رود دستگاههای نظارتی و اجرایی با وجود قوانین مصوب و مشخص، به این فاجعه ها پایان داده و مسیر ثبت جهانی جنگلهای هیرکانی را جهت حفاظت پایدار فراهم کنند.

این فعال حوزه فرهنگ و منابع طبیعی تصریح کرد: باتوجه به مسئولیت قبلی نمایندگانی از مازندران در بخش محیط زیست و جنگلها انتظار می رود تا با کارشناسی و آسیب شناسی عالمانه بتوانیم حافظ شایسته ای برای منابع تاریخی و طبیعی خود باشیم و با ایجاد صنعت اکوتوریسم در کنار آثار تاریخی، به اقتصاد پایدار در صنعت گردشگری برسیم.

گفتنی است دومین همایش حمایت از جنگلهای هیرکانی از ساعت 14:30 تا 18 روز دهم آذرماه در سالن حر قائم شهر برگزار می شود.

بررسی اهمیت و وضعیت درختان شمشمادهای هیرکانی و ارائه راهکارهای مناسب برای حفظ این میراث طبیعی، پخش فیلم هایی از تخریب جنگل ها، بررسی ابعاد حقوقی تخریب جنگل ها و پنل تخصصی از بخش های این همایش است.

 



    ©2013 APG.ir