تعداد بازدید: 3172

توصیه به دیگران 2

جمعه 29 دی 1396-22:7

عصر جمعه در ساری؛

دومین کنگره حزب کارگزاران سازندگی مازندران برگزار شد

دومین کنگره حزب کارگزاران سازندگی مازندران، عصر جمعه با حضور اعضای این حزب و جمعی از فعالان سیاسی استان، همراه با سخنرانی دلاور بزرگ نیا، افشین علا و علی ظفرزاده در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: دومین کنگره حزب کارگزاران سازندگی مازندران، با حضور چشمگیر اعضای این حزب و جمعی از فعالان سیاسی استان، عصر جمعه در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد.

دلاور بزرگ‌نیا در این کنگره که در سالن کنفرانس باشگاه فرهنگیان در ساری برگزار شد، اظهار کرد: کارگزاران سازندگی در مازندران در کنار فعالیت‌های سایر احزاب، تلاش می‌کند حزب را که به عنوان یک سازمان برتر در دنیا شناخته می‌شود، به عنوان یک ساختار دموکراتیک رقم بزند.

وی افزود: تشکل‌های مدنی و حزبی می‌توانند جامعه را از چند قطبی شدنی که موجب فروپاشی یک نظام شود، حفظ کند.

دبیر اول حزب کارگزاران سازندگی مازندران گفت: جامعه مدنی، مشارکت‌پذیر بوده و رقابت را می‌پذیرد و انسان‌ها با تفکرات فردی خود در این جامعه پذیرفته می‌شوند.



بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه حزب کارگزاران سازندگی تجربه نزدیک به دو دهه فعالیت را پشت سر می‌گذارد و با استراتژی مشخصی در کنار سایر کارکردهایی که احزاب دارند مسیر را طی می‌کند، تصریح کرد: بر این باوریم با هم می‌توانیم به آموزه‌های جامعه مدنی دست یابیم.

* جای هاشمی بسیار خالی است،

افشین علا در این همایش اظهار کرد: تجربه نشان داده در کشور ما اگر اداره امور به دست صاحبان خرد و تدبیر و اهل مدارا باشد که توانمندی جذب آحاد مردم را دارند، باید به فال نیک گرفت.

وی افزود: کارگزاران را حزب ریشه دار و تشکل علمی با پشتوانه مطالعاتی و عملگرا با تکیه بر نخبه گرایی می شناسم و امیدوارم دوره جدید فعالیت حزب کارگزاران، برای کشور ما منشا خیر باشد.

این شاعر مازندرانی با بیان اینکه سال قبل در این ایام روزگار بسیار سختی بر ما گذشت، گفت: در تابستان سال گذشته شخص من، عزیزی را از دست دادم که از او به عنوان دختر قرآن یا مادر شعر و ادب ایران یاد می کنند، بانو مهدیه الهی قمشه‌ای؛ وقتی در بستر بیماری بود هاشمی و فرزندانش به ملاقات می‌آمدند و در مصیبت آن بانو هم فاطمه هاشمی بسیار خالصانه و با تمام وجود حضور پیدا کرد.

علا با اشاره به اینکه چندی نگذشت که ضایعه درگذشت آیت الله برای ملت ایران اتفاق افتاد، تصریح کرد: انگار سایه مادری در حوزه فرهنگ و سایه پدری در حوزه سیاست و دانش و تقوا از سر ما رفت.

وی ادامه داد: شاید بعضی اقشار مردم فقط هاشمی را به عنوان سیاستمدار زیرک می‌شناختند، اما بعد معلوم شد این طور نبود، خیلی از سیاسیون از کنار ما رفتند و اتفاقی در نهاد مردم نیفتاد، هاشمی از زلال ترین و صمیمی ترین چهره های سیاسی تاریخ کشور است بر خلاف پیچیدگی هایی که برای او می ساختند.

علا با بیان اینکه برای کسانی که دوست شان دارم در زمان حیات آنها شعر می‌گویم و منتظر نمی‌شوم از میان ما بروند و بعد شعری بسرایم، خاطرنشان کرد: برای هاشمی هم در زمان حیاتش شعر گفتم، با اینکه در فضای مجازی که فضای مسمومی است خیلی ها طعنه می‌زدند که چرا برای خطبه های هاشمی شعر سرودم.

این شاعر یادآور شد: فقدان هاشمی را در تریبون نماز جمعه مصیبت و فاجعه برای جامعه می دانستم. شاید هاشمی از تریبون بی نیاز بود اما ما به آن تریبون نیاز داشتیم.

وی اظهار کرد: صاحبان تریبون به جای ایجاد نفرات‌پراکنی و انشقاق و افزایش کدورت‌ها، فضا را با زبان خوش و روی گشاده، حکمت‌آمیز کنند.

این شاعر نوری  با بیان اینکه امثال هاشمی یک عمر عبودیت کردند، به ذکر خاطره‌ای از آیت‌الله هاشمی پرداخت و گفت: از هاشمی سوال کردم که شما فرمودید در زیر این آسمان آبی هیچکسی را به اندازه آقای خامنه‌ای دوست ندارم، به من بگویید حقیقتا حس شما همین است یا جمله‌ای از سر مصلحت گفتید؟ اشک از چهره این مرد سرازیر شد و گفت به والله قسم هنوز که هنوز است که هیچکسی در عالم را به اندازه ایشان دوست ندارم.

علا با اشاره به اینکه این اخلاص و صداقت با وجود برخی اختلاف نظرها که بدیهی است و بدخواهان جامعه این مسائل را بزرگ‌نمایی می‌کنند، افزود: مگر می‌شود دو انسان مثل هم فکر کنند؟ حتی در یک خانواده هم چنین اتفاقی نمی‌افتد، رهبر انقلاب با هوشیاری تمام در پیام تسلیت اشاره کردند «برخی اختلاف‌ها در اجتهاد»، این نهایت حرمتی است که برای هاشمی قائل بودند.

وی با طرح این سوال که پیام رفتار هاشمی و رهبری چیست، خاطرنشان کرد: یعنی تکثر و تنوع سلیقه و دیدگاه نه تنها مذموم نیست، یک ودیعه الهی است که باید از آن استفاده کرد و دچار افراط و تفریط نشد.

علا با بیان اینکه هاشمی را در حالی از دست دادیم که به حق به او نیاز داشتیم و جای هاشمی بسیار خالی است، تصریح کرد: می‌گویند هاشمی، امیرکبیر زمانه بود اما من فراتر می‌روم و شباهت هاشمی در صدر اسلام را بیش از همه به سلمان فارسی می‌دانم.

وی افزود: مفتخریم رهبری در جامعه داریم که به متون ادبی آگاه هستند و قطعا هاشمی هم از این گنجینه بی‌بهره نبود.

این فعال فرهنگی و سیاسی  با بیان اینکه دشمنی کردن هم قواعد و آدابی دارد، اظهار کرد: هاشمی از کسانی که او نفی می‌کردند حمایت می‌کرد اما هرگز از کسی انتقام نگرفت. سعی کرد کشور را زیر پرچم رهبر انقلاب، متحد نگه دارد جای او بسیار خالی است و کارگزاران مفتخر است چنین پدر معنوی دارد و انتظار داریم در عمل هم اینگونه رفتار کند.

وی با اشاره به اینکه در گزینش افراد دنبال کسانی باشیم که برازندگی حضور در جامعه داشته باشند و  باند و رانت و رفاقت نه تنها کفایت نمی‌کند بلکه فاجعه است، ادامه داد: امروز بسیاری از بزرگان ما خانه‌نشین بوده و دستشان از قدرت و تریبون خالی است، تمام کسانی که دستشان به قدرت و تریبون می‌رسد از نیکویی خلق بگویند.

وی با بیان اینکه آنچه در شورای شهر گذشت برازنده جریان اصلاحات نبود و آسیب آن را امروز می‌بینیم‌، گفت: فقط خطاهای رقیب را نبینیم ما هم در درون خود خطاهایی داریم و در بزنگاه های تصمیم گیری، افراد شایسته را زیر پا له کرده و کسانی که نزدیک به ما هستند را می‌پذیریم، اینها باید آفت‌زدایی شود.

* برای اداره کشور استراتژی داریم

در ادامه این نشست عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران، اظهار کرد: کارگزاران تنها تشکل دارای دانش و استراتژی در کشور است و با همه مشکلاتی که برای کارهای حزبی وجود دارد فعالیت می‌کنیم.

علی ظفرزاده با بیان این که حزب کارگزاران امروز دارای برنامه بوده و برای اداره کشور، استراتژی دارد، افزود: تا زمانی که نهادهای مدنی قوی نداشته باشیم به توسعه دست نمی‌یابیم.



وی با اشاره به اینکه احزاب باید تقویت شوند، با حزب کاغذی و حزبی که عضو ندارد نمی‌توان کاری کرد، گفت: امیدواریم چند حزب قوی از جناح‌های مختلف داشته باشیم.

گفتنی است در بخش دوم این کنگره با رای مخفی اعضا، شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی مازندران تعیین شدند.

ویژه نامه ی کنگره دوم حزب کارگزاران نیز در 8 صفحه چاپ و در اختیار حاضران قرار گرفت. فایل  pdf این ویژه نامه را در کانال مازندنومه دانلود کنید.

 

 



    ©2013 APG.ir