تعداد بازدید: 2667

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 3 بهمن 1396-10:44

بدهی های مالی و مخالفان شورا، دو چالش شهردار جدید قائمشهر

پنج شنبه هفته جاری مراسم معارفه شهردار جدید قائم شهر برگزار می شود، اما چهار روز مانده به این جلسه، مخالفان بهمن معین پور در شورای شهر، در جلسه علنی یک شنبه خود، به انتقاد از او پرداختند و حتی اعلان کردند طرح استیضاح شهردار جدید را پی گیری خواهند کرد. بهمن معین پور که از سوی طیف اصللاح طلبان شهر حمایت می شود، هنوز نیامده، غیر از چالش های مالی و بدهی های شهرداری، با طیف مخالف خود در شورای شهر نیز روبروست که از روز نخست، شمشیر را از رو بسته اند و جلسه این هفته شورا، محکی برای این تقابل دوسویه بود.


مازندنومه، سرویس سیاسی: پنج شنبه هفته جاری مراسم معارفه شهردار جدید قائم شهر برگزار می شود، اما چهار روز مانده به این جلسه، مخالفان بهمن معین پور در شورای شهر، در جلسه علنی یک شنبه خود، به انتقاد از او پرداختند و حتی اعلان کردند طرح استیضاح شهردار جدید را پی گیری خواهند کرد.

محمدعلی شیرسوار -یکی از متتقدان شهردار معین پور- به اخراج برخی نیروها در شهرداری قائمشهر واکنش نشان داد و گفت: 17 روز از فعالیت شهردار جدید قائمشهر می‌گذرد اما انتقادات بسیاری به عملکرد وی وارد است.

وی با بیان اینکه شهردار نباید در تصمیم‌گیری‌ها، اقدام عجولانه داشته باشد، اظهار کرد: در این میان شاهد سکوت نمایندگان و دستگاه‌های ناظر دولتی هستیم.

شیرسوار سه سوال مطرح کرد و از شهردار خواست تا درباره تعدیل نیرو، برنامه وی درباره پرداخت بیمه تامین اجتماعی کارکنان کارخانه نساجی شماره یک و شهرداری و برنامه وی درباره کارخانه پاسخ دهد.

اما ایمان پویامهر -عضو دیگر شورای شهر قائمشهر و از حامیان شهردار- در پاسخ گفت: رانندگان خودروهای استیجاری که شهرداری قائمشهر با آنها قطع همکاری کرده، قرارداد  با شهرداری نداشتند.

 وی درباره پل میدان جانبازان اظهار کرد: به خاطر تردد مردم ساری و بابل، این پل احداث می‌شود، در حالی که کمکی به رفع ترافیک شهر قائمشهر نمی‌کند اما هزینه آن را مردم این شهر می‌پردازند.

وی همچنین از کند بودن روند فعالیت‌های عمرانی قائمشهر انتقاد کرد و افزود: شورا در هر موضوعی که بخواهد وارد شود تنش ایجاد می‌شود و زمانی برای توجه به امور عمرانی شهر نداریم.

در جلسه این هفته شورای شهر قائم شهر، بهمن معین‌پور هم صحبت کرد: از نقد استقبال می‌کنم چراکه رسانه‌ها چشم و گوش جامعه هستند و می‌توانند به ارائه نقد به موقع و کارگشا، مشکلات را کاهش دهند.

شهردار جدید قائم شهر که کمتر از سه هفته از حضورش در شهر می گذرد، با بیان اینکه شهرداری قائمشهر 150 میلیارد تومان بدهی دارد، افزود: عضو شورا انتقاداتی را اعلام کرد و باید بگویم من هم معتقد به فضای گل و بلبلی نیستم.

وی با اشاره به اینکه از محل حق بیمه کارکنان نساجی شماره یک، 11 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکاری داریم، گفت: در این زمینه با مشکلات حقوقی مواجه هستیم و رایزنی‌هایی با تامین اجتماعی در استان و تهران انجام دادیم تا مشکل رفع شود.

شهردار قائمشهر با بیان اینکه در شهرداری تعدیل نیرو نداشتیم، تصریح کرد: با ارزیابی بخش‌های مختلف شهرداری، کمیته ساماندهی و مدیریت هزینه تشکیل دادم.

وی در پاسخ به انتقاد شیرسوار، با اشاره به اینکه شهرداری قائمشهر به 30 خودروی استیجاری نیاز دارد، ادامه داد: اما با 53 خودروی استیجاری همکاری می‌کرد که همکاری  با نفر از صاحبان خودروهای استیجاری را قطع کردیم و این افراد هیچ نوع قراردادی با شهرداری نداشتند.

شهردار قائمشهر که از سوی طیف اصللاح طلبان شهر حمایت می شود، هنوز نیامده، غیر از چالش های مالی و بدهی های شهرداری، با طیف مخالف خود در شورای شهر نیز روبروست که از روز نخست، شمشیر را از رو بسته اند و جلسه این هفته شورا، محکی برای این تقابل دوسویه بود.



    ©2013 APG.ir