تعداد بازدید: 6641

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 8 اسفند 1396-9:8

بررسی واکنش های انتصاب معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران(1)

یک انتصاب، چند واکنش

مازندنومه چند روز پس از انتصاب احمد حسین زادگان در جایگاه سرپرستی معاونت سیاسی و امنیتی استانداری مازندران، برخی واکنش های محافل و جریان های سیاسی را بررسی می کند. در این بسته برخی پیام ها، بیانیه ها و اظهارات منتشره در فضای سیاسی استان مازندران، مطرح است.


مازندنومه، سرویس سیاسی: انتصاب احمد حسین زادگان به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران، مهم ترین تصمیم مدیریتی محمد اسلامی از زمان تصدی اش در استانداری مازندران است.

او در اقدامی غافلگیرکننده در جلسه شورای اداری، حسین زادگان را به عنوان سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی جدید استانداری مازندران معرفی کرد.

 احمد (مجید) حسین زادگان در آستانه 50 سالگی به جای علیرضا یونسی رستمی بازنشسته آمد که بالاخره رفت و در مراسم تودیع خود نیز حاضر نشد.

 حسین زادگان که اهل ساری است، کارمند وزارت کشور است وکارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه تهران دارد.

او در آغاز جوانی در جبهه های جنگ حضور یافت و از جمله سوابق  شغلی و حرفه ای او می توان به این موارد اشاره کرد:

-  مشاور سازمان همیاری شهرداری های مازندران
-  عضو موسس موسسه آموزش عالی و غیر انتفاعی پیوند مازندران
-  فرماندار ساری
-  قائم مقام مرکزو مدیرکل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان مازندران
-  نماینده استاندار در شورای هیئت هفت نفره استان مازندران
-  عضو ستاد عالی برگزاری مسابقات کشتی آزاد جام جهانی و جام بین المللی تختی
-  عضو شورای راه اندازی بورس منطقه ای مازندران
-  عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران
-   مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پیام ارتباطات  لیگ برتر کشور
-  مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی نوژن لیگ دسته یک سراسری کشور
-  مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی مازیران لیگ دسته دو سراسری کشور
-  فرماندار نوشهر
-  عضو هیئت رئیسه فدراسیون اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران
-  معاونت اداره کل بهزیستی مازندارن
-  مشاور امور شهرستانهای اداره کل بهزیستی مازندران
-  رئیس هیئت ورزش های رزمی استان مازندران
-  ریاست اداره بهزیستی شهرستان  ساری
-  ریاست اداره بهزیستی شهرستان بهشهر

حسین زادگان با روزنامه نگاری نیز بیگانه نیست و سال هاست صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه قارن است.

از سوابق اصلاح طلبی او هم می توان فرماندار ساری در دولت اصلاحات، رئیس ستاد انتخاباتی  اصلاح طلبان حامی دکتر حسن روحانی در مازندران، جانشین ستاد انتخاباتی آقای خاتمی(کارگزاران سازندگی در مازندران)در هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و موسس و قائم مقام حزب کارگزاران سازندگی در مازندران را نام برد.

*واکنش ها؛ استقبال و تبریک ها:

پس از معرفی احمد حسین زادگان، افراد حقیقی و حقوقی محتلف، احزاب و نیروهای اغلب اصلاح طلب از این انتصاب استقبال کردند.
 
مصطفی سوادکوهی -دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و رییس خانه احزاب استان مازندران- در پیام تبریک خود خطاب به استاندار مازندران نوشت: «حسن انتخاب حضرتعالی در معرفی برادر ارجمندم جناب آقای حاج مجیدحسین زادگان

که از فرزندان پاکباخته و از سیاسیون نام آشنای استان مازندران به سمت معاونت سیاسی - امنیتی، نشان از تسلط و اشراف شما به سرمایه های انسانی استان دارد.  بی تردید واگذار کردن امور به مدیران کارآزموده ، مردمی ، خوشنام و همسو با دولت تدبیر و امید، حرکت در مسیر میانه روی و اعتدال و همچنین گامی عملی در تحقق اهداف و شعارهای دولت و خدمت به شهروندان است .»

مهدی احمدی فولادی - دبیر انجمن اسلامی معلمان استان مازندران و شهرستان ساری- هم به استاندار مازندران نوشت: «ازآن عزیز در حسن  انتخاب شخصیت متعهد آقای حسین زادگان در مسئولیت معاونت سیاسی استانداری کمال تشکر و امتنان را دارم و برخود فرض می دانم  به نمایندگی از ۲۰ شعبه انجمن اسلامی معلمان در استان با بیش از ۴۰۰۰ عضو رسمی به هر نحو مقتضی از اقدامات سازنده جنابعالی در سطخ استان حمایت و قدردانی نماییم. ما را حامی و پشتیبان جدی خود بدانید.»

اما پیام تبریک استاندار اسبق مازندران نیز در نوع خود جالب توجه است. علی اکبرطاهایی درحاشيه انتصاب احمدحسين زادگان به عنوان معاون سياسى - امنيتى استاندارى مازندران نوشت: «الحمد لله؛ اميدوارم با سعه صدر كه لازمه مديريت توحيدى و جهادى و فطرت پسند و انسانى و نوعدوستانه و كمالگرا و دين باورانه وعاقلانه مى باشد، به انجام وظائف قانونى و با رعايت مشى اعتدالگرايانه و مدبرانه همراه با جناب اسلامى -استاندار محترم- در خدمت به مردم فهيم ونجيب و شهيد پرور مازندران، بيش از پيش، توفيق يابید.»

در همین راستا بیانیه ی مجمع روسای ستادهای انتخاباتی روحانی در انتخابات ۹۶ (روسای ستاد سابق روحانی در شهرستان های مازندران)خطاب به استاندار مازندران صادر شد که در بخشی از آن آمده: «بی شک انتخاب و انتصاب مدیرانی با تجربه، شایسته، عالم و صدالبته همسو با دولت تدبیر و امید نوید تحولی اثر بخش در جهت اصلاح و بهبود اوضاع استان و پاسخ به دغدغه های بحق مردم شریف و فهیم استان است.

لذا ضمن سپاس از سعه صدر و درایت آنجناب در ایفای نقش مدیریت عالی دولت در استان ، تدبیر جنابعالی در انتصاب برادر ارجمند جناب آقای حسین زادگان به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران را ارج نهاده و برای شما‌ توفیقات روز افزون و برای آقای حسین زادگان در این مسئولیت خطیر سربلندی و خدمت صادقانه به مردم شریف و آگاه مازندران عزیز  آرزومندیم.»

 ستاد مرکزی اصلاح طلبان غرب مازندران هم خطاب به معاون جدید استاندار مازندران نوشت: «انتصاب به جا و شایسته جنابعالی به مقام معاون سیاسی استاندار مازندران بیانگر تعهد، لیاقت و کارآمدی بر جسته شما در صحنه‌های خدمت صادقانه به نظام و میهن اسلامی است.

این انتصاب را به حضرتعالی و حامیان دولت تدبیر  و امید و جامعه اصلاح طلبی خطه مازندران به ویژه استاندار مازندران  تبریک عرض نموده ، موفقیت و سربلندی شما و استواری گامهایتان را در راه تعالی و قرب الهی از خداوند بلند مرتبه مسالت داریم.

مطمئناٌ مدیریت  اثر بخش و توانمند توأم با تجارب برجسته و گرانقدر جنابعالی، موجب توسعه سیاسی و اقتصادی و حفظ سرمایه های اجتماعی حامی دولت در استان مازندران خواهد شد .»

حزب کارگزاران سازندگی مازندران در پی انتصاب معاون سیاسی استاندار مازندران بیانیه ای کوتاه صادر کرد که در بخشی از آن خطاب به حسین زادگان چنین آمده: «انتصاب جنابعالی به عنوان مدیری  با تجربه ارزشمند به مقام معاون سیاسی استاندار مازندران بيانگر شايستگي و کارآمدی شما در این عرصه می‌باشد .

با سپاس و کمال قدردانی از استاندار محترم استان مازندران -مهندس اسلامی- این انتصاب شایسته  را به حضرتعالی و حامیان دولت ‌و جامعه اصلاح طلبي استان مازندران  تبريك عرض مي نماييم

اميدواريم حضورتان  در این مسئولیت به عنوان خادمی صدیق  با کوله باري از تجربه ، نوید بخش نشاط و تحرک بیش از پیش در جهت توسعه اقتصادی  و‌سیاسی و  حفظ سرمایه های اجتماعی دولت در استان مازندران باشد. دوام توفیقات و مزید عزت و سلامت شما را از خداوند بلند مرتبه مسالت داريم.»

در ادامه واکنش ها، حزب مردمسالاری مازندران نیز بیانیه ای صادر کر و خطاب به استاندار مازندران نوشت: «حسن تدبیر حضرتعالی در انتصاب جناب آقای حاج مجید حسین زادگان که به حق از سرمایه های اصیل و از نامداران عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی استان مازندران می باشد، به عنوان معاونت سیاسی و امنیتی استانداری مازندران را ارج نهاده و آن را به فال نیک خواهیم گرفت.

این انتخاب مدبرانه حضرت عالی که از بدو ورود خویش به استان مازندران حقیقتا با رفتار و گفتار خویش نشان داده اید که مدیری لایق و پخته  برای استان هستید ، نشان از ارزیابی صحیح شما از نیروهای مجرب استان داشته و یقینا در راستای توسعه سیاسی و تحقق آرمانهای مدنظر دولت کمک شایانی خواهد بود و یقین داریم همچنان که سابقه شما نیز حاکی از آن است ، به هیچ وجه زمزمه هایی که این روزها از تحرکات منفعلانه  برخی افراد در راستای تاثیر گذاری بر شما جهت تجدیدنظر در این انتخابتان به گوش می رسد، هیچ تاثیری بر این انتخاب هوشمندانه تان  که قطعا ماحصل بررسی های کارشناسانه حضرتعالی ست ، نخواهد گذاشت .

حزب مردم سالاری مازندارن با تبریک این انتخاب به عموم مردم شریف استان  ، برای جناب حاج مجید حسین زادگان عزیز در سنگر جدید خدمت آرزوی توفیق روز افزون داشته  و امیدواریم با حضور ایشان شاهد نشاط و پویایی بیشتر در فعالیت احزاب و تعمیق مردم سالاری دینی و گسترش جامعه مدنی و توسعه روز افزون سیاسی استان باشیم.

موفقیت شما و همه خدمتگزاران به مردم و ایران عزیز آرزوی ماست.»

رضا زرین کمر –فعال سیاسی-اجتماعی مرکز استان مازندران- هم نوشت: «اولین باری که مجید حسین زادگان را دیدم، نوجوان بودم. او نیز جوانی بود که تازه از مرزهای سی سالگی گذشته و برای انتخابات مجلس ششم آماده می شد و چشمان پرامیدش چنان روزهای شکوه دوم خرداد می درخشید. چندسالی دیدار ما به تآخیر افتاد، اما پیگیر اخبار پیشرفتهای سیاسی او بودم.

 هنگام دیدار بعدی ما او تجربه فرمانداری نوشهر و سپس ساری را از سرگذرانده بود و پس از چشیدن مهر دولت مهرورز که داس زمستانیش در درودن جوانه های امید و پیشرفت ایران لحظه ای درنگ نداشت، باز هم برای انتخابات مجلس آماده می شد. گرچه هنوز جوان بود اما تجربه ی موفق فرمانداری، سلامت مدیریتی، مردمداری و مواضع شفاف از او نامزدی پراقبال برای انتخابات مجلس ساخته بود.

 کارنامه ی این فعال سیاسی با راه اندازی هفته نامه ی قارن وزن بیشتری یافته بود و همه چیز برای انتخاب نماینده ای مؤثر و توانا -که می توانست مشکلات بسیاری از شهر ساری را حل کند- فراهم بود. مجید حسین زادگان امکان ورود به انتخابات را پیدا نکرد.

 این اتفاق در دوره ی بعدی نیز تکرار شد؛ او که در دوران محنت و مهجوری –برخلاف مدیرانی که دقیقا در دوران مدیریت، استعداد تحصیلی شان گل می کند- فراغتی برای تحصیلات عالی پیدا کرده بود باز هم پیش از ورود به انتخابات متوقف و خانه نشین شد.

 در سال 92 او رییس ستاد اصلاح طلبان حامی روحانی در مازندران بود، ستادی که به قول دولتیان پیروز، حماسه ی مسجد جامع را رقم زد، اما پس از انتخابات بازهم از استعداد و تجربیات او در مدیریتهای کلان استفاده نشد. تنها هنگامی که استانداری دولت اول روحانی درگیر مشکلات و چالشهای جدی قرار گرفت، مجید حسین زادگان به جایگاهی دعوت شد که یک دهه پیش آن را ترک کرده بود. البته او با با انگیزهی خدمت آن جایگاه را پذیرفت و تا هفته گذشته به انجام وظایف خود پرداخته است.

 نخستین روزهای اسفند 1396 در میان امواج اخبار ناامیدکنندهی مربوط به بحرانهای محیط زیست، ناکارآمدی مدیران و جنجالهای سیاسی، خبر خوش انتصاب مجید حسین زادگان به معاونت سیاسی-امنیتی استانداری مازندران منتشر شد. گرچه این انتصاب بسیار دیر اتفاق افتاد و ما سالهای زیادی در دولتهای مختلف از حضور مدیری سالم، مردمدار، محبوب، باتجربه، برنامه و مواضعی روشن محروم بودیم، اکنون امیدواریم تا این انتصاب ارزشمند و مغتنم از مشکلات استان مظلوم مازندران بکاهد و زمینه های توسعه ی سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مازندران را فراهم کند.

حسین زادگان اینک دیگر به جوانی سالهای پایانی دهه ی هفتاد نیست اما چشمانش همچنان امیدوار و درخشان است؛ ما به این امیدواری امید بسته ایم. ضمن تشکر از شجاعت و درایت استاندار مازندران، برای معاون سیاسی جدید آرزوی موفقیت می کنم، بی شک توفیق او توفیق همه ی ما است.



*واکنش ها؛انتقادها

در پی این انتصاب که با استقبال حامیان دولت و اصلاح طلبان استان روبه رو شد، برخی افراد و نهادها نیز واکنش منفی نشان دادند که تندترین این انتقادها توسط امام جمعه بابلسر و از تریبون نماز جمعه هفته گذشته این شهر بیان شد.

حجت الاسلام والمسلمین قلی پور با تذکر درباره انتصاب های اخیر در استان، خطاب به استاندار مازندران گفت: استاندار محترم باید در انتصاب های خود مراقب ارتجاع و بازگشت به عقب باشد، بهتر است در بکارگیری افراد با دیگران مشورت شود.

وی با اشاره به سخن امیرمومنان درباره پرهیز از مشورت با انسانهای نادان، فرومایه، بخیل، دروغگو و معلوم الحال اذعان کرد: اگر استاندار محترم درباره این انتصاب ها با کسی مشورت می کنند باید دید طرف مشورت وی چه کسانی هستند.

خطیب جمعه بابلسر بیان کرد: برخی از اتفاقاتی که به تازگی در مازندران رخ داده است شایسته این استان ولایتمدار و شهیدپرور نیست.

وی خطاب به استاندار مازندران تاکید کرد: باید توجه داشته باشید چه کسانی را در پست ها قرار می دهید، افرادی که امتحان خود را پس داده اند، آزموده را آزمودن  خطاست، برخی از رد صلاحیت شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز نباید پست های حساس در این استان داشته باشند و سکوت مسئولان استان در اینباره جایز نیست.

حجت الاسلام قلی پور خطاب به استاندار مازندران گفت: تا زمانی که بنده در این شهرستان حضور دارم، اجازه نخواهم داد کسانی که روحیه اشرافیگری داشته و با ولایت زاویه دارند و یا فاقد روحیه انقلابی هستند و هنوز مرز خود را با فتنه و جریان آن مشخص نکرده اند در پست های مدیریتی بابلسر قرار بگیرند.
این اظهار نظر واکنش های حامیان دولت را در پی داشت.

احمد میری که زمان اصلاحات فرماندار بابلسر بود در متنی نوشت: در زمان صلح چفيه گذاشتن خيلي اسان و ارزان است. ارزش  وقيمت چفيه در جنگ نمايان مي شود. شماها در زمان صلح چفيه گذاشته ايد، اما حسين زادگان  ها در زمان جنگ...»

عالین نجاتی –روزنامه نگار- هم یادداشتی در دفاع از حسین زادگان نوشت که در بخشی از آن آمده: «حسین زادگان شخصیتی شناخته شده دارد و مواضعش روشن است. از جمله مدیرانی است که هرگز حواشی مالی نداشته و در تصمیم گیری های سیاسی نیز توابع قوانین ایران است.

ردصلاحیت وی برای ورود به مجلس نباید مانعی برای استفاده از ظرفیت و توانایی‌های او شود.

همه می دانیم که در آن روزها احمدی‌نژاد و یارانش قدرت مطلق بودند و همان کسانی که نگذاشتند صلاحیت امثال حسین زادگان تأیید شود امروز خودشان در جایگاه اپوزیسیون قرار گرفته اند و صلاحیت شان هم در انتخابات ریاست‌جمهوری تأیید نشده است.
پس آن روزها نمی‌تواند و نباید سنگ محک نهایی باشد.

درباره ماجرای سال ۸۸ و موضعگیری های مختلف و غربالگری رجال سیاسی با الک فتنه نمیخواهم و نمی‌توانم که نظر بدهم. اما در این باره مطمئن هستم که حسین زادگان هیچ پرونده‌ای در آن دوران ندارد و اصلأ نامش در آن چالش ها مطرح نبود...

مجید حسین زادگان هیچ قانونی را زیر پانگذاشته، پرونده قضایی ندارد، در جامعه آدم خوشنامی است، از معتقدان به شعارهای دولتی است که ۲۴ میلیون رأی آورده، کارنامه موفقی داشته و البته ۸سالِ دولت احمدی‌نژاد را کاملاً در انزوا گذرانده....»

شورای هماهنگی اصلاح طلبان و ستاد انتخاباتی دکتر روحانی شهرستان بابلسر نیز در مطلبی با عنوان « سخنی با خطیب و امام جمعۀ محترم شهر بابلسر» این چنین واکنش نشان دادند: «دیر زمانی نیست که آقای قلی پور بر مسند امامت جمعۀ بابلسر تکیه زده و بعضا به سخنان ایشان مستقیم یا  به واسطه استماع و دقت و توجه می کنیم .

شهرستان و شهر دانشگاهی ما به جهات مختلف، مهجور و مظلوم واقع شده است. قریب به اتفاق مدیران سیاسی تا سایر دوائر و نهادهای دیگر، غیر بومی و نا آشنابه موقعیت شهرستان و بی تعلق به آن هستند و سرمایه های انسانی این شهر و شهرستان، تعمدا تلف می شوند....

در ادامه این مطلب آمده: «آقای قلی پور از کدام جایگاه، تهدید می کند؟ آیا در شرح وظائف ایشان، عزل و نصب مدیران دولتی هم آمده است؟
آیا ایشان از تأکید امام (ره) مبنی برعدم دخالت ائمۀ جمعه در عزل و نصب و تضعیف دولت، بی خبرند یا نظر خود را نافذتر از نظر امام می داند؟ آیا ایشان در عزل و نصب قضات محترم و رؤسای دوائر قضائی هم دخالت کرده و شهامت حمله و تهدید دارند؟»

در ادامه این نوشته چنین آمده: «از نظر ایشان که حامی رقیب آقای روحانی بود و از هیچ تلاشی فروگذار نکرد اکثریت حامی دولت، حق ندارند منطبق بر ارادۀ خویش و رویکرد دولت شاهد نصب مدیران باکفایت همسو با دولت باشند؟ آیا برای نصب مدیران باید از ایشان استعلام شود؟

مثل آقای قلی پور در سطح کشور و استان،  چه تعداد، روحانی و امام جمعه وجود دارند؟ اگر بنا باشد امثال ایشان چنین بی محابا به دولت و مدیران ارشد دولت حمله و آنان را تهدید کنند چه وجاهتی برای مدیریت کشور و استقلال دولت باقی می ماند؟...»


  • پنجشنبه 10 اسفند 1396-9:44

    درود بر حسین زادگان. عجب روکم کنی ای شد!

    • چهارشنبه 9 اسفند 1396-8:47

      تشکر از استاندار بابت این انتصاب خوب

      • احمد شاه حسینی پاسخ به این دیدگاه 1 0
        سه شنبه 8 اسفند 1396-16:12

        امید است که حال سازمان همیاری شهرداری استان مازندران بهبود یابد. آقای استاندار چند ماه است این فریادها بلند است


        ©2013 APG.ir