تعداد بازدید: 3026

توصیه به دیگران 0

شنبه 12 اسفند 1396-9:25

دلایل درستی انتصاب حسین زادگان

دولت روحانی متهم به به کارگیری سالمندان در پیکره ی دولت است، حسین زادگان سن متعادل و انرژی بالا دارد/ بدنه ی اجتماعی حامی دولت روحانی، اصلاح طلبان و اعتدالیون بوده اند. حسین زادگان از همین جریان سیاسی بوده وهمواره دارای مشی اعتدال بوده است/ جای شگفتی است که برخی افراد در اظهارات شفاهی و کتبی خود، هویت انقلابی و اعتقادی کسی را زیر سوال می برند که خاندان ایشان به حضور درصحنه های انقلاب از آغاز اشتهار دارند وخودش در نوجوانی در دفاع از میهن وآیین ،پیشگام بوده است...


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، اسحاق کشاورز:  انتصاب احمد حسین زادگان به سمت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، واکنش های متفاوتی را در پی داشته است.

انبوه بدنه ی اجتماعی طرفدار دولت و کنشگران سیاسی طیف اصلاحات و اعتدال، از این اتفاق ابراز خوشحالی کردند و از میان مخالفان هم، معدودی از افراد با رویکرد تندروانه ی متداول، نارضایتی خود را اعلان کردند.

در همین باره نکاتی به عنوان دلایل درستی گزینش آقای حسین زادگان به این سمت به نظرم رسید که به شرح زیر اعلام می کنم:

۱- دولت روحانی متهم به به کارگیری سالمندان در پیکره ی دولت است، حسین زادگان سن متعادل و انرژی بالا دارد.

۲-بدنه ی اجتماعی حامی دولت روحانی، اصلاح طلبان و اعتدالیون بوده اند. حسین زادگان از همین جریان سیاسی بوده وهمواره دارای مشی اعتدال بوده است.

۳-مزیت دولت روحانی نسبت به دولت های پیشین، اولویت استفاده از کارکنان وزارت کشور برای کسب تجربه و البته با دانش مرتبط بوده است، حسین زادگان، سه بار فرماندار بوده است که دو مرحله در مرکز استان گذشت. جایی که خود در اندازه ی معاونت استاندار، توان و تجربه ایجاد می کند. ضمن اینکه تجربه ی مدیریتی ارزشمند او در وزارت ورزش وجوانان ، بسیار مهم است.

۴-جای شگفتی است که برخی افراد در اظهارات شفاهی و کتبی خود، هویت انقلابی و اعتقادی کسی را زیر سوال می برند که خاندان ایشان به حضور درصحنه های انقلاب از آغاز اشتهار دارند وخودش در نوجوانی در دفاع از میهن وآیین ،پیشگام بوده است.

۵-برخی افراد، به رد صلاحیت وی در انتخابات مجلس در گذشته اشاره می کنند. اغلب مردم ساری می دانند که پذیرش اجتماعی و محبوبیت حسین زادگان در آن زمان به نحوی بود که وفق قرائن، درصورت گذر از دالان اختصاصی «تنگ» شورای نگهبان، بیشترین و بالاترین رای تاریخ انتخابات این شهرستان را به خود اختصاص می داد.

پرسش این است که آیا رد صلاحیت یکی از محبوب ترین سیاست مداران جامعه، دلیل بر فقدان صلاحیتش است یا برعکس؟ بدیهی است محبوبیت بی واسطه ی اجتماعی، می تواند ناشی از پاکیزگی افراد باشد و به نظر می رسد مردم، بهترین داور برای تشخیص این امر باشند. (مازندنومه: البته حکایت رد صلاحیت آقایان حسین زادگان و عشوری در آن انتخابات، به واسطه فردی بوده که بعدها خودش قافیه را باخت و... )

۶- چهار مولفه ی عقلانیت برای مدیریت، عبارتند از: الف: دانش   ب: قدرت تفکر  ج: عمق فهم و  د: تجربه ...

همچنین برای امر خطیر مدیریت به مولفه های سلامت عقلانی و سلامت اخلاقی و روانی نیازمندیم. آیا کسی در دو زمینه ی عقلانیت و وجدان اخلاقی حسین زادگان دلیل یا دلایل نقیض دارد؟!

تحصیلات او علوم سیاسی است. قدرت تفکر و تصمیم گیری اش در تجارب مکرر مدیریتی بارور و پخته شده است و ژرفای فهم حسین زادگان در تشخیص مسائل سیاسی اجتماعی درخور احترام است.

نیز سلوک اجتماعی او با سه منبع اخلاق؛ یعنی صداقت ، فروتنی و احسان آمیخته است؛ به گونه ای که در جامعه به افرادی از طیفهای متنوع اجتماعی بر می خوریم که به سادگی می گویند: حسین زادگان «رفیق» من است.  جای شگفتی نیست که یک کارگر ساده چنین ادعایی کند یا یک مدرس دانشگاه یا یک مدیر سطح بالا و....

 می توان به دلایل بیشتری در اثبات درستی و راستی انتصاب حسین زادگان در سمت معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی اشاره کرد اما به گمان نگارنده، یکی از درست ترین وسنجیده ترین اقدانات دولت تدبیر و امید همین انتصاب بوده و حامیان دولت دکتر روحانی در مازندران مراتب سپاس و قدردانی خود را از استاندار مازندران ابراز می دارند.

 


  • جوان دارابكلاييپاسخ به این دیدگاه
    دوشنبه 14 اسفند 1396-9:30

    اسحق كشاورز منشا خير در بخشداري مياندرود بود كاش قدر ايشان را در مياندرود ميدانستند به اميد روزي كه اسحق فرماندار شود..واقعا قلم زيبا و اخلاق بدون تملق او بر كسي پوشيده نيست.

    • ابوذر رضاييپاسخ به این دیدگاه
      دوشنبه 14 اسفند 1396-7:48

      سلام ضمن تقدير و تشكر از سايت مازند نومه و تشكر وافر از جناب دانشمند و استاد اخلاق دكتر كشاورز ..ان شاالله از اينگونه عزيزان استفاده بهينه شود..واقعا حق كشاورز معاون فرماندار هست..درود خدا بر كشاورز و همه انسانهايي كه دنبال كاهش درد مردم هستند. ..

      • يکشنبه 13 اسفند 1396-9:42

        مطلب شایسته و درستی بود. ممنون از نویسنده


        ©2013 APG.ir