تعداد بازدید: 3108

توصیه به دیگران 0

شنبه 19 اسفند 1396-8:10

حضور شاهنامه پژوه برجسته در روستای میانرود قائمشهر

استاد ادبیات دانشگاه از مجسمه فردوسی در روستای میانرود قائم شهر بازدید کرد. دکتر کزازی که از برپایی این مجسمه و برگزاری کلاس شاهنامه‌خوانی در یک روستا اظهار خرسندی و شگفتی می‌کرد، گفت: چنین چیزی تا کنون در ایران ندیده و از کسی نشنیده و آرزو کرد تا این روستا الگویی برای دیگر آبادی‌های ایران شود.


 مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: استاد دکتر میرجلال‌الدین کزّازی، هفته گذشته پس از سخنرانی در همایش دانشجویی دانشگاه مازندران با موضوع شاهنامه، به همراه چند تن از ادیبان و فعالان فرهنگی استان، به روستای میانرود قائم‌شهر رفت و ضمن بازدید از مجسمه نصب شده‌ی فردوسی در این روستا، در کلاس شاهنامه‌خوانی که نزدیک به دو سال به صورت هفتگی در این روستا برگزار می‌شود، حاضر شد.

این استاد صاحب‌نام ادب فارسی پس از تماشای ۲ نقالی که توسط ۲ نوجوان اجرا شد، برای حاضران دقایقی از شاهنامه و فرهنگ ایران سخن گفت.

کزازی که از برپایی مجسمه فردوسی و برگزاری کلاس شاهنامه‌خوانی در یک روستا اظهار خرسندی و شگفتی می‌کرد، گفت: چنین چیزی تا کنون در ایران ندیده و از کسی نشنیده و آرزو کرد تا این روستا الگویی برای دیگر آبادی‌های ایران شود.

هم‌چنین با پیشنهاد اهالی روستا دکتر کزّازی درختی را به مناسبت هفته درختکاری به نام خود در این روستا کاشت.

میرجلال‌الدین کَزّازی استادِ دانشگاه، نویسنده، مترجم، شاهنامه‌پژوه و پژوهشگرِ برجستهٔ ایرانی در زبان و ادبِ فارسی است. او از چهره‌های ماندگار فرهنگ و ادبِ ایران در پنجمین همایشِ چهره‌های ماندگار به سالِ ۱۳۸۴ است. وی نام‌بردار به بهره‌گیری از واژه‌های پارسی سره در نوشته‌ها و گفتارِ خود است. هم چنین کزّازی، عضو هیئت امنای بنیاد فردوسی است.

 


  • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 1 2
    يکشنبه 20 اسفند 1396-0:13

    خخخخ.فردوسی ره خامبی چه کنیم.اما شه امری خوندمبی امه جان مزه کنده.

    • قطعا سواد کوهی نیستیپاسخ به این دیدگاه
      پنجشنبه 24 اسفند 1396-8:57

      متاسفانه عده ای معلوم الحال گیلکی و مازنی یاد گرفتند و سعی می کنند نقشه پان ترکیسم را در سبز دیار ایران اجرا کنند از جمله این کاربر.

    • شنبه 19 اسفند 1396-11:23

      درود بر استاد کزازی و اهالی بافرهنگ روستای میانرود که میراث کهن سرزمین‌مان را پاس می‌دارند.


      ©2013 APG.ir