تعداد بازدید: 2226

توصیه به دیگران 1

شنبه 19 اسفند 1396-8:10

فرمانده انتظامی مازندران:

جرائم خشن 100 درصد کاهش یافت

سردار محمود میرفیضی: ۸۴نفر از توزیع‌کنندگان مواد محترقه دستگیر شدند و ۵۰۰ هزار قطعه کشف این مواد داشتیم/ طرح ترافیکی نوروز از ۲۵ اسفندماه شروع می‌شود/ کلاهبرداری در مازندران زیاد است/در جرائم خشن کاهش ۱۰۰درصدی و در سرقت مسلحانه کاهش 80 درصدی داریم.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: سردار محمود میرفیضی در نشست خبری اظهار کرد: چهارشنبه آخر سال را در پیش داریم و مسائلی که اتفاق می‌افتد و از مواد محترقه و منفجره استفاده می‌کنند از فرهنگ ما دور است. البته پلیس به چهارشنبه آخر سال نگاه تلاملی دارد نه تقابلی.

  وی افزود: اگرچه با قداماتی که از طریق رسانه‌ها و نخبگان جامعه انجام داده شاهد کاهش حوادث هستیم اما هر جا آسایش و امنیت مردم به مخاطره افتد پلیس از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نمی‌کند.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: تلاش می‌کنیم محیط امنی برای مردم ایجاد شود و به نحوی برنامه‌ریزی شده که خسارتی به مال و جان مردم وارد نشود.
 
این مسئول با اشاره به اینکه حوادث ناگواری در چهارشنبه آخر سال اتفاق می‌افتد و خانواده‌هایی به سوگ می‌نشینند، تصریح کرد: تاکید ما بر رعایت مسائل ایمنی و اجرای آن بر اساس محله‌محور است تا خانواده‌ها در کنار فرزندان خود، این برنامه را مدیریت کنند.

میرفیضی با بیان اینکه انتظار داریم مردم به هشدارهای پلیس توجه کنند چراکه با هنجارشکنان به شدت برخورد می‌کنیم، ادامه داد: ۸۴نفر از توزیع‌کنندگان مواد محترقه دستگیر شدند و ۵۰۰ هزار قطعه کشف این مواد داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که خانواده‌ها برای تحصیل و کسب علم فرزندان، برنامه‌ریزی می‌کنند برای  تخلیه نشاط و شادی فرزندان خود هم برنامه‌ریزی کنند.

فرمانده انتظامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طرح ترافیکی نوروز از ۲۵ اسفندماه شروع می‌شود و مازندران جزو سه استان‌های خاص و گردشگرپذیر است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به افزایش سفرها با افزایش تصادفات و سرقت مواجه شویم به همین دلیل نیروی انتظامی، طرح انتظامی ترافیکی را اجرا می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه سفرهای مازندران، ملی است و از همه جای کشور مسافران وارد استان می‌شوند، افزود: بیش از ۷هزار نفر نیرو را در اجرای طرح نوروزی به‌کارگیری می‌کنیم.

میرفیضی گفت: در این ایام ۵۶۸ گشت خودرویی و ۲۱۹ گشت موتوری و ۶۹۴ گشت پیاده  فعالیت می‌کنند و مابقی گشت‌های نظارتی و تلفیقی بوده و ۷۳۳ گشت ترافیکی به منظور روان‌سازی در محورهای مواصلاتی است.

وی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، ۷۶۲ واحد گشتی داریم، تصریح کرد: ۸۰ نقطه قرارگاه پلیس در سراسر استان فعال است و همه واحدهای ما در آمادگی کامل قرار دارد.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه امسال ۱۴۱ هزار گواهینامه صادر کردیم که افزایش ۱۴ درصدی داشت، ادامه داد: ۶۷۰۰ دستگاه شماره‌گذاری جدید شد، ۵۴۰ میلیون تردد در استان انجام شده است و ۹۹۷۱ مورد تصادف داشتیم که از این تعداد ۴۶ درصد داخل شهرها و مابقی برون‌شهری است، ۵درصد تصادفات فوتی بود و ۸۵ درصد منجر به جرح شده و ۱۰ درصد خسارتی است.

این مسئول با بیان اینکه ۲.۲ تصادفات کل کشور مربوط به مازندران است و نشان می‌دهد مردم این استان قانون‌مند هستند، خاطرنشان کرد: ۵۶۷ نفر در تصادفات فوت شدند که نسبت به سال گذشته ۵درصد کاهش فوتی داریم،  حدود ۴درصد فوتی‌های کشور مربوط به مازندران است.

میرفیضی با اشاره به اینکه نرخ تصادفات در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۳۰۴ است، اظهار کرد: در مازندران این رقم ۲۶۰ نفر کمتر از نرخ تصادفات کشوری است. به ازای هر 100 هزار نفر، ۱۷ نفر جانباخته در استان داریم و در کشور این رقم ۱۸.۵نفر است.

وی با بیان اینکه در حوزه قاچاق امسال ۲۲۶۷ پرونده تشکیل دادیم، افزود: ۱۱ باند شبکه ای را متلاشی کردیم و ۳۵۰ میلیون تومان ارزش ریالی قاچاق کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه قاچاق چوب از مسائل مهم مازندران است، گفت: ۲۲۹ تن چوب قاچاق کشف کردیم که ۴۷ درصد افزایش عملکردی داشتیم.

این مسئول با بیان اینکه کلاهبرداری در مازندران زیاد است و ۱۵۱۹ نفر را در این حوزه دستگیر کردیم که ۱۴۳ نفر کلاهبردار حرفه‌ای بودند و ۳۲ میلیارد تومان ارزش مالی کشف شده است، تصریح کرد: در جرائم خشن کاهش ۱۰۰درصدی و در سرقت مسلحانه کاهش 80 درصدی داریم.

میرفیضی با اشاره به اینکه در سرقت خرد و سرقت از منزل افزایش داریم و مردم موارد ایمنی و خودمحافظتی را رعایت کنند تا سهم خود در مقابله با این جرائم را اجرا کنند، ادامه داد: ۷۷ درصد سرقت‌ها منجر به کشف شده و در این زمینه ۱۶۷ باند حرفه‌ای سرقت دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه امسال ۳۳۰۰ کیلو کشف مواد مخدر با رشد کشف ۲۰ درصدی داشتیم، خاطرنشان کرد: مازندران در بحث معتادان  در بین استان‌ها در ردیف بیستم به بعد قرار دارد.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه ۱۹۳۵ مرحله طرح پاکسازی انجام دادیم، اظهار کرد: ۷۶ باند فروش مواد مخدر متلاشی شدند.

این مسئول با بیان اینکه پلیس فتا به چشم و گوش همیشه بیدار جامعه در  فضای مجازی تبدیل شده است، افزود: ۱۷ درصد افزایش جرائم را داشتیم و ۷۳ درصد جرائم کشف شده است.

میرفیضی با اشاره به تشکیل ۱۳۲۰ فقره پرونده در پلیس فتا، گفت: ۲۹ درصد پرونده‌ها مربوط به مسائل مالی و برداشت‌های غیرمجاز، ۲۴ درصد پرونده ها نشر اکاذیب، ۹درصد کلاهبرداری، ۴درصد تهدید، ۱۳ درصد مزاحمت اینترنتی و ۲درصد هک سایت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ۶۱ فقره قتل، ۵۹ مورد (معادل 99 درصد) کشف شد.

 


  • شنبه 19 اسفند 1396-12:14

    با تشکر از نیروی انتظامی.
    کاهش 100 درصدی جرایم خشن یعنی اینکه به صفر رسیده است؟؟ و دیگر جرایم خشن نداریم؟!
    یا 73 درصد تخلفات فضای مجازی کشف شده است ،مگر کل تخلفات را میدانید چقدر است که73 در صد آنرا کشف کردید؟ !اینم از عجایب روزگاره؟


    ©2013 APG.ir