تعداد بازدید: 2416

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 5 فروردين 1397-14:4

جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران:

برگزاری نمایشگاه‌ها، رونق جدیدی به گردشگری استان داده است

علی نبیان: برگزاری نمایشگاه‌ها، رونق جدیدی به گردشگری استان داده است و در ایام نوروز ۳۹ نمایشگاه را در بخش‌های استان دائر کردیم/ احد جاودانی: با اجرای ۷۲ برنامه موسیقی در نوروز، گردش مالی ۴ میلیارد تومانی داشتیم.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، کلثوم فلاحی: جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در این نشست اظهار کرد: تمهیدات لازم برای استقبال بی‌نظیر از گردشگران، تدبیر شده و این تمهیدات باعث افزایش گردشگران در مازندران شد.

علی نبیان افزود: تعداد گردشگران در روز پنجم فروردین به یک میلیون و ۱۷۵ هزار نفرشب اقامت رسید.

وی گفت: 6 میلیون ۲۵۰هزار نفر از اقامتگاه‌ها و مراکز تفریحی استان استفاده کردند و ۱۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل داریم.

معاون عمانی استاندار مازندران تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها، رونق جدیدی به گردشگری استان داده است و ۳۹ نمایشگاه را در بخش‌های استان دائر کردیم و تولیدات روستائیان در این نمایشگاه‌ها ارائه می‌شود، علاوه بر این ۷ نمایشگاه سیاه‌چادر شکل دادیم و در هر شهرستان هم یک نمایشگاه فعال است.

 نبیان در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: در مازندران شاهد ترافیک در غرب استان بودیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در سراسر مازندران شکل گرفت و باعث رونق شد، افزود: کالای ایرانی در این نمایشگاه‌ها با حضور اقوام‌مختلف ارائه می‌شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران تصریح کرد: ۹.۴ درصد از کل ترددهای کشور مربوط به مازندران است.

نبیان با اشاره به اینکه از ۲۷ اسفند تا ۴ فروردین ۵ میلیون و ۶۳ هزار و ۳۵۳ نفرشب اقامت داشتیم که ۱۳ درصد رشد نسبت به سال قبل رشد  دارد، گفت: مازندران به رتبه نخست در جذب گردشگر در سطح کشور دست پیدا کرد.

گردش مالی ۴ میلیارد تومانی از اجرای ۷۲ برنامه موسیقی در نوروز

احد جاودانی  با اشاره به اجرای جشنواره موسیقی زنده، محلی، پاپ و جنگ شادی در شهرهای رامسر، تنکابن، کلارآباد، چالوس، نور، محمودآباد، آمل، بابلسر و ساری، اظهار کرد: از دوم تا هشتم فروردین ۷۲ اجرای موسیقی و جنگ شادی با گردش مالی ۴ میلیارد تومان صورت گرفت و ۵۳ هزار نفر از این برنامه‌ها استقبال کردند.

وی با اشاره به اکران فیلم های نوروزی در 15 سینمای مازندران، افزود: گردش مالی سینماها با قیمت بلیت پنج تا هفت هزار تومان در مجموع از ابتدا تا نهم فروردین 70 میلیون تومان بوده است.

جاودانی با اشاره به اینکه با هماهنگی نیروی انتظامی و استانداری جشنواره موسیقی در شهرهای مازندران برگزار شد، گفت:  امسال در تمام  شهرها و روستاهای مازندران برنامه نوروزخوانی برگرفته از فرهنگ این استان برگزار شد.

 جاودانی گفت: برای آشنایی هر چه بهتر گردشگران با استان مازندران بروشورهایی تهیه و توزیع شده است.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران با اشاره به اینکه در اجرای تمامی برنامه های فرهنگی نقاط ضعف و قوتی وجود دارد تصریح کرد: این طرح ها از فکر و اندیشه بوده و وحدت نظر در تحلیل این رخدادها وجود ندارد.

جاودانی گفت: دهیاران در روستاهای مازندران ورود پیدا کنند تا گردشگران با جاذبه های فرهنگی مازندران آشنا شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در مازندران از استقبال خوبی برخوردار بوده و گردش مالی خوبی در فروش آثار صنایع دستی انجام شده است.

وی از برگزاری برنامه طرح آرامش بهاری در 240 بقعه متبرکه استان خبر داد و افزود: برنامه های فرهنگی در تمامی مجتمع‌های فرهنگی و سالن‌های آمفی‌تئاتر در حال اجرا است.

 جاودانی از پیش بینی و اجرای 43 نمایش طنز خیابانی در ایام نوروز در مازندران خبر داد. و گفت: سینماها در ایام تعطیل فعال هستند و 11 هزار نفر از فیلم های در حال اکران دیدن کردند.




    ©2013 APG.ir