تعداد بازدید: 2851

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 22 فروردين 1397-8:13

نایب رییس شورای شهر ساری در جلسه علنی شورا:

شورا را به حساب نمی آورند/ در شهرداری اراده‌ای برای اجرای کار وجود ندارد

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد: از ورودی گردشگران به شهر ساری باید منابع درآمدی برنامه‌ریزی شود که این اتفاق تاکنون نیفتاده است/به خاطر از دست دادن پلاژ شهرداری ساری گلایه‌مند هستیم/شهرداری مشغول به چه کاری است؛ همه حرف می‌زنیم و در مقام عمل، کاری نمی‌کنیم/ پروژه زباله‌سوز ساری امسال هم به بهره‌برداری نمی‌رسد/فاز دوم ملل که از ۳ سال قبل شروع شده اما اراده‌ای برای انجام کار وجود ندارد/شهرداری، شورای شهر ساری را به حساب نمی‌آورد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: ناصر معیل در جلسه علنی شورای شهر ساری اظهار کرد: از۵ سال گذشته  تاکنون گردشگری محور توسعه شهر ساری قرار گرفته است.

وی افزود: گردشگران استقبال خوبی از مازندران دارند و برنامه ما به شکلی بود که میزبانی خوبی داشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهردار ساری گفت: شرح وظایفی را در اختیار شهرداری‌ها و سازمان‌های تابعه مرکز استان قرار دادیم تا بر اساس آن عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه ۴ کمپ نوروزی دائر کردیم، تاکید کرد: سازمان اتوبوسرانی امسال ۸ دستگاه اتوبوس را برای پروژه ساری‌گردی در اختیار ما قرار داد.

معیل با بیان اینکه ۱۵هزار نفر از پارک‌ها و ۱۰هزار گردشگر از مراکز تفریحی ما بازدید کردند، گفت: ۶۱۲۷ کیلو زباله خشک در ایام نوروز جمع‌آوری شد.

* از ورودی گردشگران باید منابع درآمدی برنامه‌ریزی شود

در ادامه این نشست سعید نجاریان اظهار کرد: نباید واقعیت‌ها را کتمان کرد، از ورودی گردشگران به شهر ساری باید منابع درآمدی برنامه‌ریزی شود که این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

این عضو شورای شهر ساری با بیان اینگه برگزاری بازارچه در دیگر شهرها منبع درآمدی شهرداری‌هاست اما ما مکان را رایگان در اختیار یک فرد قرار می‌دهیم که هزینه آن مکان را از غرفه‌داران دریافت می‌کند و عایدی هم برای شهرداری ندارد، خاطرنشان کرد: اگر مکان را در اختیار کسی قرار می‌دهیم حق ندارد مبالغ کلان از غرفه‌داران دریافت کند.

نجاریان با اشاره به اینکه نرخ کرایه تاکسی هم در ابتدای سال ساماندهی شود تا با مشکل مواجه نشویم، یادآور شد: برخی نقاط شهر در ایام نوروز وضعیت نامناسبی داشت و مسیر اصلی تردد گردشگران هم در این مناطق بود.

*اسکان در مدارس و چادرهای مسافرتی را نمی‌توان گردشگر محسوب کرد

اسفندیار عشوری در این جلسه با اشاره به اینکه آمار گردشگران از طریق ترددشمار خودروها است، اظهار کرد: به افراد عبوری نباید واژه گردشگر اطلاق کرد.

عضو شورای شهر ساری افزود: با وجود ویژگی‌های طبیعی، مازندران نقطه هدف گردشگری نیست.

وی با بیان اینکه بخش عمده ساحل ما در اختیار بخش‌های دولتی است و در دسترس گردشگران قرار ندارد، تصریح کرد: گردشگر واقعی باید از هتل استفاده کند و اسکان در مدارس و چادرهای مسافرتی را نمی‌توان گردشگر محسوب کرد.

عشوری با اشاره به اینکه گردشگری باید در اقتصاد مردم منطقه تاثیر داشته باشد که در ساری این گونه نیست، گفت: به ازای هر سه گردشگر باید یک شغل ایجاد شود در حالی که مازندران در صدر استان‌هایی قرار دارد که معضل بیکاری در آن مشهود است.

*شهرداری مشغول به چه کاری است؛ همه حرف می‌زنیم و کاری نمی‌کنیم

در ادامه این جلسه علی‌اکبر زلیکانی با اشاره به اینکه به خاطر از دست دادن پلاژ شهرداری ساری گلایه‌مند هستیم، اظهار کرد: تا این لحظه هیچ اقدام قضایی برای استیفای حقوق از دست رفته مردم انجام نشد.

نائب رئیس شورای شهر ساری با بیان اینکه از این موضوع کوتاه نمی‌آیم و تا رسیدن به نتیجه، این سوال را مطرح می‌کنم، افزود: تا زمانی که هستم سکوت نمی‌کنم تا حق مردم ساری را برگردانیم.

وی با اشاره به اینکه زمین صفرآباد ساری به مساحت یک هکتار فنس‌کشی و شخم زده شده است، گفت: سند این زمین به نام شهرداری ساری است و دهیاری روستای صفر‌آباد از آن بهره‌برداری می‌کند و صدایی از شهرداری بلند نشد.

این عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه بارها درباره اصلاح ساختار معیوب و فسادانگیز شهرداری ساری صحبت کردم، ادامه داد: شهرداری مشغول به چه کاری است؛ همه حرف می‌زنیم و در مقام عمل، کاری نمی‌کنیم.

زلیکانی با اشاره به اینکه پروژه زباله‌سوز ساری امسال هم به بهره‌برداری نمی‌رسد، تصریح کرد: پروژه فاز دوم ملل که از ۳ سال قبل شروع شده اما اراده‌ای برای انجام کار وجود ندارد، در گذشته مشکل آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی بود اما امروز که استاندار و دادستان قول همکاری داده‌اند دیگر مشکل کجاست که کار انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه چرا شهرداری گزارش هفتگی تهاتر را ارسال نمی‌کند، شهرداری، شورای شهر ساری را به حساب نمی‌آورد، گفت: به نظر می‌رسد اولویت‌های دوستان شهرداری با اولویت مردم و نمایندگان مردم در شورا خیلی متفاوت است.

زلیکانی با اشاره به اینکه کلیات بودجه تصویب شده و جزئیات تصویب نشده، گفت: شهرداری الان چه منبع درآمدی دارد؟ اگر شهرداری ساری خود را ملزم به قانون می‌داند الان بر چه مبنایی حرکت می‌کند؟ در حالی که جزئیات بودجه هنوز تصویب نشده است، گویا بودجه کاغذ پاره است.

 وی تصریح کرد: تاکنون سعی کردم انتقاد علنی نکرده و در فضای صمیمی این نکات را عنوان کنم اما به نظر می‌رسد شهرداری در حال سوءاستفاده از این وضعیت است.

زلیکانی با ابراز گلایه از روند احداث تالار مرکزی ساری، افزود: تالار مرکزی ساری کم کم دارد به تاریخچه تخت جمشید نزدیک می‌شود.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه از سازندگان پایتخت تشکر می‌کنم چراکه سریال خوبی بود و لهجه ما را نشان داد، گفت: کسانی که تصور می‌کنند این سریال در حال مسخره کردن زبان مازندرانی است موج‌سوار هستند و امیدوارم تولید سریال پایتخت با لوکیشن مازندران ادامه یابد.

*کارخانه زباله‌سوز مشکل تامین اعتبار مالی دارد

محمد محبوب -معاون فرهنگی شهردار ساری- در این جلسه گفت: ۳هزار نفر در تورهای ساری‌گردی شهرداری شرکت کردند.

عباس رشیدی هم در سخنانی درباره وضعیت آسفالت ورودی شهر ساری و برخی خیابان‌ها اظهار کرد: آسفالت‌تراش در پایان سال توسط شهرداری مناطق انجام شد و کارخانه‌های آسفالت در این ایام تعطیل بودند و به همین دلیل با این وضع مواجه شدیم.

معاون عمرانی شهردار ساری با اشاره به اینکه کارخانه زباله‌سوز مشکل تامین اعتبار مالی دارد، افزود: مطالبات پیمانکار در این پروژه فهرست شده است.

وی با بیان اینکه قرار بود ۳۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یابد اما تا امروز رقمی تخصیص پیدا نکرد، تصریح کرد: قرار بر این است ۱۰ میلیارد تومان به شکل اوراق این ماه اختصاص دهند.

رشیدی گفت: پروژه نیروگاه زباله‌سوز نخوابیده اما بخش مهم آن که اعتبارات دولتی است باید انجام شود.

*شورای شهر ساری با افزایش قیمت آب بها مخالفت کرد

مسعود مدینه در این نشست اظهار کرد: دولت ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای زباله‌سوز در کل کشور اختصاص داد و سازمان همیاری متولی اختصاص این اعتبار به شهرداری‌ها است.

رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی در آینده نزدیک به پروژه اختصاص می‌یابد، افزود: قرار بر این شد فونداسیون تا خرداد تحویل پیمانکار چینی داده شده تا تجهیزات نصب شود، تا پاییز امسال کارهای ساختمانی این پروژه به نتیجه می‌رسد.

وی گفت: نرخ آب بها باید به تصویب شورای شهر برسد و شورای شهر ساری با افزایش قیمت آب بها مخالفت کرد.


  • معجزه خاموشپاسخ به این دیدگاه
    پنجشنبه 30 فروردين 1397-9:56

    سلام
    جناب آقای علی‌اکبر زلیکانی
    بهتر است شما به امورات شهری، شهرداری و معضلات آن پرداخته و اظهار نظر نمایید و فکر کنم سریال پایتخت ربطی به حوزه کاری شما نداشته باشد.

    • دوشنبه 27 فروردين 1397-21:10

      با وجود اقاي ... در سال گذشته باتفاق...مدير ساري (اصلاح قبض و اين حرفها)تعرفه ي افزايش و بر مردم تحميل شد..خدا قوت لابي ها

      • لطفا اقای عشوری بخواندپاسخ به این دیدگاه 4 1
        شنبه 25 فروردين 1397-2:39

        سلام اقای عشوری شما فقط شعار میدهید؟؟چرا از شعار انتخاباتی که قبل از انتخاب شدن به شورا صحبت میکردید کاری نمیکنید؟؟؟شما همیشه نالان و به بحث و جدل و ا شوب میپردازید هم با شما موافقم هم مخالف لطفا طرح بازسازی و سنگ فرش پیرامون برج ساعت و زیبا سازی و ترمیم اماکن تاریخی میدان ساعت کاروانسرا و خانه تاریخی سردار جلیل و زیبا سازی خیابان نادر را شروع کنید شورا جای بحث راجع به سازندگی ساری است لطفا توجه کنی.ممنون.


        ©2013 APG.ir