تعداد بازدید: 2499

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 3 ارديبهشت 1397-21:48

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

صداوسیما ما را تحویل نمی‌گیرد/ تامین اجتماعی در آستانه ورشکستگی است

نصرالله دریابیگی: در ماه شعبان قرار داریم جامعه کارگری عزادار است/ راضی نیستیم صدای ما از رسانه‌های بیگانه شنیده شود اما صداوسیما ما را تحویل نمی‌گیرد/ درخواست دادیم ۱۱ اردیبهشت راهپیمایی سراسری برگزار شود، اما وزارت کشور تاکنون با مجوز راهپیمایی موافقت نکرده است/ تامین اجتماعی ۱۴۸ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد و در آستانه ورشکستگی است/وزیر بهداشت که مالک یکی از بزرگترین بیمارستان‌های چشم در کشور است ابتدا بیمارستان خود را به دولت هبه کند و بعد دنبال اموال تامین اجتماعی باشد.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: نصرالله دریابیگی در نشست خبری اظهار کرد: با وجود اینکه در ماه شعبان قرار داریم جامعه کارگری عزادار است و مشکلاتی بر ما تحمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه صداوسیما در جلسات ما حضور نمی‌یابد و فقرا را درنمی‌یابند، افزود: راضی نیستیم صدای ما از رسانه‌های بیگانه شنیده شود اما صداوسیما ما را تحویل نمی‌گیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: درخواست دادیم ۱۱ اردیبهشت همزمان با روز کارگر راهپیمایی سراسری برگزار شود و صدای مظلومیت کارگران را به گوش همه برسانیم اما وزارت کشور تاکنون با مجوز راهپیمایی موافقت نکرده است.

این مسئول با بیان اینکه ۳۹۴هزار و ۱۹۰ نفر کارگر بیمه شده اجباری در مازندران داریم، تصریح کرد: ۱۹ هزار و ۵۸۵ نفر هم بیمه اختیاری هستند.

دریابیگی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۱هزار نفر بیکار شدند و بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، ادامه داد: ۴۲هزار و ۸۱۱ بیمه شده کارگر ساختمانی و 125 هزار نفر مستمری بگیر در استان داریم که حدود ۱۷۴ میلیارد تومان مستمری از تامین اجتماعی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۲ میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی ۱۴۸ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد و در آستانه ورشکستگی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به اینکه متوسط دریافتی ما در مازندران یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مستمری در ماه است، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد زیر خط فقر مستمری می‌گیرند.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته مجلس قانون الزام تامین اجتماعی را تصویب کرد که می‌توان به عنوان یکی از بهترین قانون‌ها از آن نام برد، افزود: وزیر بهداشت به دنبال یکپارچه کردن درمان است و ما مخالف این وضعیت هستیم، ۷ بیمارستان تامین اجتماعی داریم که متعلق به کارگران است اما  ۲ بیمارستان به وزارت بهداشت هبه شد.

دریابیگی گفت: وزیر بهداشت که مالک یکی از بزرگترین بیمارستان‌های چشم در کشور است ابتدا بیمارستان خود را به دولت هبه کند و بعد دنبال اموال تامین اجتماعی باشد.

وی با بیان اینکه ما این مسئله را ضد مسائل کارگری می‌دانیم و از وزیر کار می‌خواهیم مقابل این موضوع ایستادگی کند، تصریح کرد: از روحانی انتظار داریم به مشکلات جامعه کارگری رسیدگی کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به اینکه امنیت شغلی، معیشت و درمان سه درخواست جامعه کارگزی است، ادامه داد: کدام مسئول می‌تواند با حقوق یک میلیون و یکصدهزار تومانی زندگی کند اما کارگران ما با این حقوق زندگی می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه در مازندران نسبت به خصوصی‌سازی ظلم کرده‌اند، خاطرنشان کرد: جریان خصوصی‌سازی به خصوصی‌خوری در مازندران تبدیل شده است.

دریابیگی با اشاره به اینکه سازمان گسترش باید ادامه فعالیت نساجی قائمشهر را بر عهده گیرد، گفت: در غیر این صورت همان بلایی که سر چیت‌سازی و نساجی مازندران آمد بر سر نساجی قائمشهر هم می‌آید.

*صداوسیما توجهی به تولیدکنندگان ایرانی ندارد

در ادامه این نشست رئیس انجمن اسلامی کار مازندران اظهار کرد: صداوسیما توجهی به تولیدکنندگان ایرانی ندارد.

محمود خان‌میرزا با بیان اینکه کارفرمایان هم در حوزه تولید مشغول ایثار هستند و مشکلاتی دارند، افزود: یکی از مسائل مهم واردات و قاچاق است، کشتی کشتی بار وارد می‌کنند و به اسم کوله‌بری وارد کشور می‌شود.

وی ادامه داد: کسانی که دنبال رفاه‌طلبی هستند طاقت ندارند با کارگر حرف بزنند و با واردات و فرار مالیاتی به کارگران ضربه می‌زنند.

خان‌میرزا با اشاره به اینکه تقاضا داریم جلوی قاچاق گرفته شود تا مردم سراغ جنس ایرانی بیایند، گفت: اگرچه کالای ایرانی باید به کیفیت توجه کند.


  • سه شنبه 4 ارديبهشت 1397-22:9

    يادت مياد تدبير تدبير ميكردي اقاي خانه ي كارگر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


    ©2013 APG.ir