تعداد بازدید: 2641

توصیه به دیگران 0

جمعه 7 ارديبهشت 1397-23:6

نصرالله دریابیگی:

پشیمان نیستیم به روحانی رای دادیم

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران: ۸ بیمارستان از حق بیمه کارگران در مازندران ساخته شده اما ۲ بیمارستان را به وزارت بهداشت هبه کردند- از رای دادن به روحانی پشیمان نیستیم/ استاندار مازندران: نساجی که روزی افتخار ما بود امروز به وضعیت غیرقابل تحملی تبدیل شده است-اصل اهلیت، اصل نیاز و اصل استقرار سه موضوع مهم در راستای حمایت از تولید داخل است.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: استاندار مازندران به مناسبت هفته بزرگداشت کارگر، با کارگران دیدار کرد. دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در این نشست گفت: مازندران فقیرترین استان از نظر جریان خصوصی‌سازی است.

نصرالله دریابیگی اظهار کرد: ۸ بیمارستان از حق بیمه کارگران در مازندران ساخته شده اما ۲ بیمارستان را به وزارت بهداشت هبه کردند و این ۲ بیمارستان باید به تامین اجتماعی برگردد.

وی با بیان اینکه بازنشستگان مازندران در بدترین شرایط معیشتی زندگی می‌کنند، افزود: آرزوی ما قانون همسان‌سازی حقوق است.

دریابیگی با اشاره به اینکه از دولت تقاضا داریم بند ز تبصره ۷ را اجرا نکند، گفت: ما از رای دادن به روحانی پشیمان نیستیم و از دولت انتظار داریم به مشکلات حوزه کارگری رسیدگی کند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها که یک پارچه نوشته برای هفته کارگر نصب نمی‌کنند ما را به سیاسی‌کاری متهم کرده‌اند. اگر حمایت از دولت و محرومان و کارگران، سیاسی‌کاری است تصور کنند ما سیاسی‌کار هستیم.

*اصل اهلیت، اصل نیاز و اصل استقرار سه موضوع مهم در راستای حمایت از تولید داخل است

استاندار مازندران در این نشست اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم به جامعه کارگری افتخار کنیم، با جامعه کارگری است که زندگی جریان دارد و تولید می‌شود.

محمد اسلامی با بیان اینکه با ضایعه فرهنگی مواجه هستیم که بخشی به کیفیت محصول مربوط است و بخش مهمتر به رقابت نابرابر که با نفوذ فرهنگی، مصرف کالای خارجی را بر تولید داخل ترجیح داده است، افزود: با تلاش فراوان باید با این ضایعه مقابله کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه ایجاد توان رقابتی، سهم قابل ملاحظه‌ای در کیفیت دارد، گفت: وجدان مشترک و به هم پیوسته کارگران برای رونق کار و توسعه کیفیت، را نیازمندیم.

اسلامی با بیان اینکه اجرای شعار سال، شامل سه بخش است، تصریح کرد: تولیدکننده داخلی باید کیفیت تولید را ارتقا دهد، در فرهنگ ما استفاده از کالای داخلی  نهادینه شود و دولت هم مشوق درنظر بگیرد.

وی با اشاره به اینکه خریداری محصول داخلی به معنای تداوم اشتغال است، خاطرنشان کرد: در این شرایط نابرابر باید تولید را ارتقا دهیم، نساجی که روزی افتخار ما بود امروز به وضعیت غیرقابل تحملی تبدیل شده است.



استاندار مازندران با بیان اینکه سه اصل را برای حمایت از تولید حاکم کردیم، اظهار کرد: اصل اهلیت، اصل نیاز و اصل استقرار سه موضوع مهم در راستای حمایت از تولید داخل است.

این مسئول با اشاره به اینکه توجه کنیم کسی که وارد کار می‌شود اهلیت داشته باشد، افزود: کسی که تولید می‌کند باید بداند این تولید در تراز عرضه و تقاضای کشور چه جایگاهی دارد و اگر با بازار همخوانی ندارد از شروع آن کار جلوگیری کنیم.

اسلامی با تاکید بر مهم بودن اصل استقرار و اینکه واحد در کجا احداث شود، گفت: این سه اصل باید مراقبت شود و ما سعی کردیم همه واحدها را شناسایی کرده و هر هفته تیم کارشناسی و مدیران کل برای بررسی اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های مغفول مانده در اشتغال داریم که مردم باید به وجود بیاورند و دولت هم حمایت می‌کند.

استاندار مازندران گفت: در اشتغال فراگیر و روستایی و با نگاه دولت به اشتغال، گسترش یافته و دست ما برای حمایت از فعالان اقتصادی باز است، اقدامات مکملی دولت ۶هزار میلیارو تومان سرمایه‌گذاری در مازندران رقم زده است و ساماندهی کارگران در مازندران به شکل ویژه باید انجام شود.

*زنان نخستین قربانی تعطیلی واحدهای تولیدی هستند

در این نشست صادقی مسئول جامعه زنان کارگر مازندران در این نشست گفت: ۱۸ هزار عضو زن در جامعه کارگری داریم و زنان نخستین قربانی تعطیلی واحدهای تولیدی هستند.

شیرافکن مسئول انجمن اسلامی کار مازندران تصریح کرد: سال ۹۶ سال خوبی برای جامعه کارگری نبود، شعبده‌بازی است که کارگران با این حقوق زندگی کنند، به همین قدر هم قانع هستند اما امنیت شغلی ندارند. اغلب مشکلات اجتماعی که در شاهد هستیم به دلیل بیکاری است.

سید هادی ساداتی مسئول انجمن کارگران ساختمانی مازندران اظهار کرد: بیمه کارگران ساختمانی روند خوبی را در استان طی می‌کند.

وی با بیان اینکه برای دریافت سهمیه در کشور، مشکل داریم، افزود: کم‌کاری شهرداری در معرفی کارفرمایان به تامین اجتماعی برای پرداخت حق بیمه مواجه هستیم. این آمار در دریافت سهمیه موثر است. به شهرداری ها در این زمینه دستور موکد داده شود

ساداتی گفت: بعضی شهرها درباره ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی به خوبی وارد نشده‌اند و این کار در میادین شهرها انجام می‌شود.

 



©2013 APG.ir