تعداد بازدید: 2766

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 9 ارديبهشت 1397-7:53

شهردار پل سفید خبر داد:

آغاز طرح تفکیک زباله از مبدا در پل سفید

رمضان پاریاو: تمام شهروندان باید به صورت چهره به چهره آموزش بینند. از طرفی مردم به آموزش سمعی و بصری عادت دارند. باید به دو روش بصری و چهره به چهره طرح تفکیک زباله از مبدا را شروع کنیم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، حلیمه خادمی: نخستین جلسه آموزشی، توجیهی طرح تفکیک زباله از مبدا، با حضور مدیران و معلمان مدارس شهر پل سفید و با مدیریت شهرداری این شهر برگزار شد

در این جلسه رمضان پاریاو -شهردار پل سفید- از اجرایی شدن طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر پل سفید خبر داد و گفت: آموزش شهروندان از هفته جاری آغاز می شود.

شهردار پل سفید با بیان اینکه  شهرداری ها به تنهایی قادر نخواهند بود این طرح را در شهرها اجرا کنند، ادامه داد: باید همه ی شهروندان، مدیران و مسئولان در این امر سهیم باشند.

پاریاو با اشاره به اینکه تفاهمنامه همکاری شهرداری و سازمان پسماند استان به امضای طرفین رسیده است، گفت: تمام شهروندان باید به صورت چهره به چهره آموزش بینند. از طرفی مردم به آموزش سمعی و بصری عادت دارند. باید به دو روش بصری و چهره به چهره فعالیت مان را شروع کنیم .

 وی  مدیران و معلمان را  عصاره فرهنگ، علم، تربیت و تعلیم شهر معرفی و خاطر نشان کرد: با کارشناسان برای آموزش موضوع پسماند در مدارس شهر حضور پیدا می کنیم و با همکاری شما آموزش های لازم به دانش آموزان داده خواهد شد. قبل از اینکه استارت طرح زده شود، باید فرهنگ سازی انجام گیرد.

پاریاو با بیان اینکه 4 هزار جعبه کارتن پلاست برای توزیع رایگان به در منازل شهروندان و 200 کارتن پلاست در سایز بزرگ برای داخل ادارات، مدارس و سازمان ها تهیه شده و در زمان آموزش در منازل شهروندان، رایگان به آن ها تحویل داده می شود، ادامه داد : 10 هزار بروشور آموزشی تفکیک زباله و برنامه هفتگی جمع آوری زباله خشک در هر منطقه آماده شده که رابطان بهداشت و کارشناسان مربوط به طرح تفکیک زباله از مبدا در اختیار شهروندان قرار می دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه 27 مرکز دفن زباله در استان وجود دارد که طبق قانون برنامه این تعداد باید به 9 مرکز کاهش پیدا می کردند، افزود: شهرستان های سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ جزو شهرهای اقماری شهر هدف (قائم شهر) هستند و مرکز کمپوست قائم شهر با 70 درصد پیشرفت فیزیکی درحال تکمیل است که با بهره برداری این مرکز، مراکز سنتی شهرها تعطیل خواهد شد.



    ©2013 APG.ir