تعداد بازدید: 4241

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 31 ارديبهشت 1397-11:11

افشاگری اسفندیار عشوری علیه تخلفات شهرداری ساری

اسفندیار عشوری -عضو شورای شهر ساری- به همراه علی اکبر زلیکانی -عضو دیگر این شورا- و جمعی از خبرنگاران به تلمادره رفتند تا اسناد تخلف شهرداری ساری را در زمینه واگذاری زباله به پیمانکار افشا کنند.


مازندنومه، سرویس اجتماعی: مرداد سال قبل قرارداد خاکبرداری محل دفن زباله در تلمادره ساری بسته شد که مساحت آن ۱۵۰۰ متر مکعب خاکبرداری و مجموع هزینه مورد نیاز ۴۲۰ میلیون تومان بوده است. این خبر را اسفندیار عشوری -عضو شورای شهر ساری- در جلسه علنی هفته گذشته این شورا بیان کرده بود.

او اوایل هفته جاری به همراه چند خبرنگار و نیز علی اکبرزلیکانی -عضو دیگر شورای شهر ساری- به تلمادره رفت تا تخلف شهرداری مرکز استان را در این جمع بازخوانی کند.

به گفته عشوری سه ماه پیش از عقد قرارداد با پیمانکار اصلی زباله (عمادی)، او با گرفتن پیمانکار جزء، مشغول کار شده، چرا که از قبل می دانسته پروژه به او واگذار خواهد شد!

 عشوری پیش تر گفته بود اگر این قرارداد باطل و تخلف پیگیری نشود، شخصا با اسناد به دادگاه شکایت می کنم.

به گفته او شهرداری ساری قرارداد پروژه خاکبرداری از معدن زباله تلمادره را با ٥ برابر قیمت واقعی اش منعقد کرده است.

 این عضو شورای اسلامی شهر ساری با غیر قانونی خواندن برخی قراردادهایی که شهرداری با پیمانکاران منعقد می کند، اعلام‌ کرده بود: در پروژه تعریض خیابان امامزاده عباس هم دو قرارداد در یک روز بسته شد.

عشوری خطاب به اعضای شورا گفت: این قرارداد را بررسی مجدد کرده و اگر به صحت ادعایم رسیدید جلوی آن را بگیرید، اما اگر خلاف آن ثابت شد به رسانه ها و مردم بگویید عشوری حرف بی ربطی زده است.

در بازدید اخیر، عشوری اسناد تخلف شهرداری را به خبرنگاران نشان داد و زلیکانی هم اقدام قانونی را در این زمینه خواستار شد.

*مدئافعان شهردار به صف شدند!

پس از افشاگری اسفندیار عشوری درباره یکی از تخلفات شهرداری در تلمادره که با حضور خبرنگاران و زلیکانی -عضو دیگر شورای شهر ساری- انجام شد، کانال های مدافع شهرداری ساری، از صبح سه شنبه ویدئویی را انتشار داده اند که در آن علی اکبر زلیکانی گفته: شهرداری نقشی در انتخاب چهاردانگه به عنوان محل دفن زباله نداشت و اهالی منطقه باید به فرمانداری و معاونت سیاسی استانداری اعتراض کنند.

درباره این فرافکنی توضیح زیر ضرروی است:

1. زلیکانی -عضو شورای شهر ساری- در بازدید اخیر خبرنگاران از تلمادره حضور داشت و همان جا تقاضا کرد موضوع به صورت قانونی و مکتوب پیگیری شود.

2. اصل قضیه و افشاگری اخیر مهندس عشوری، جانمایی مکان زباله ساری و اعتراض اهالی آن منطقه نیست و مدافعان شهرداری با فرافکنی تلاش کرده اند در موضوع انحراف ایجاد کنند.
طبیعی است که موضوع جانمایی و مکان یابی زباله ربطی به شهرداری ندارد و فرمانداری و شورای تامین دخیل هستند. اصل موضوع آن است که سه ماه پیش از عقد قرارداد با پیمانکار اصلی زباله (عمادی)، او با گرفتن پیمانکار جزء، مشغول کار شده و از قبل می دانسته پروژه به او واگذار خواهد شد! غیر از این به گفته مهندس عشوری قرارداد پروژه خاکبرداری از معدن زباله تلمادره را با ٥ برابر قیمت واقعی اش منعقد کرده اند. بهتر است مدیریت شهری ساری به این ابهامات مطروحه از سوی عضو شورای شهر پاسخ دهد و فرافکنی و فرار به جلو نکند.

3. تا کنون انتقادهایی متعددی از سوی مهندس عشوری در جلسات مختلف شورای شهر مطرح شده که همه آن ها از سوی شهردار بی پاسخ مانده است. مهدی عبوری نه در جلسات شورا شرکت می کند و نه با رسانه های مستقل و منتقد گفتگو می کند. افکار عمومی منتظر شفاف سازی و پاسخ مستدل به این اتهامات است. این سکوت کشدار مدت زیادی نمی تواند ادامه یابد.


  • چهارشنبه 2 خرداد 1397-7:19

    یک نفر پیدا شد پس از دهها سال در ساری و حتی مازندران دارد کار می کند چرا تخریبش می کنند . نمی دانم ؟ مجسمه عبوری را باید در همه شهرهای مازندران نصب کنند تا اسطوره خدمت ماندگار شود . حتی در شهر شما « قائم شهر » آقای صادقی که آدم وقتی میخاد توی خیابان هایش راه برود به در و دیوار می خورد ! عزت زیاد

    • الف میم پاشاپاسخ به این دیدگاه 2 0
      پنجشنبه 21 تير 1397-23:32

      خوابی شما

      • چهارشنبه 2 خرداد 1397-9:46

        فرافکنی نکن آقای محترم. جواب بده چرا سه ماه زودتر پیمانکار شروع به کار کرده و 5 برابر بیشتر پول گرفته؟ اینو جواب بده. و جواب بده چرا عبوری نمیره جلسه شورا و پاسخ نمی ده؟ احمدی نژاد هم یه زمانی منم منم می کرد. بعد که رفت ملت فهمیدن چقدر غارت کرده. کمی بفهمیم بد نیست.

      • قایمشهری وچهپاسخ به این دیدگاه 7 4
        چهارشنبه 2 خرداد 1397-2:43

        مردم ساری به هوش باشن تا خیلیها نمیتونن پیشترفت ساریو ببینن تا حالا هیچ وقت اینقدر ساریو در حال پیشترفت ندیده بود پارک ملل و ولایت افتخار ما مازندرانیهاست.

        • میانکوهیپاسخ به این دیدگاه 4 4
          چهارشنبه 2 خرداد 1397-13:49

          تو به اینا میگی پیشرفت؟ اینکه سر یه پروژه 5 برابر بیشتر به طرف پول میده پیشرفته؟ این پولا از کجا میرسه؟ دوتا پارک زدن این همه بوق و کرنا داره؟ تو همین قائمشهر شهردار روگذر و زیرگذر زده و یکی دیگه داره میزنه. اما بوق نمی کنه اینا رو. ملت رو جمع می کنن که ایهالناس بیایید واسه شما پارک زدم!! خب وظیفه ته. با پول ما زدی. خوشحالم یکی پیدا شده که داره از تخلفات عدیده میگه. یکی بیاد جواب عشوری رو بده. سند چی میگه؟ تشریفات صوری و پیمانکاری اقای خاص موضوعش چیه که عشوری داره میگه؟ متاسفانه ابهام وجود داره تو برخی قراردادهای شهردرای. دوتا کامنت نویس مواجب بگیر هم هست مرتب میان این زیر عشوری رو تخریب می کنند. مردم فهمیده اند بابا. بسه دیگه. احمدی نژاد چپاولگر و بی ابرو براتون درس عبرت نشد؟

          • الف میم پاشاپاسخ به این دیدگاه 2 0
            پنجشنبه 21 تير 1397-23:34

            بعضی از دوستان کوتاه نظرند
            پوپولیستی به شیوهی احمدی نژاد


        ©2013 APG.ir