تعداد بازدید: 2180

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 26 تير 1397-8:13

مرکز اوژانس اجتماعی ۱۲۳ سوادکوه افتتاح شد

معاون امور مسکن و اشتغال اداره‌ کل بهزیستی استان مازندران در مراسم افتتاح اوژانس اجتماعی ۱۲۳ سوادکوه گفت:  آسیب‌های اجتماعی فراتر از تصور است و خروجی ما بعد از این سال‌ها می‌توانست بهتر باشد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، حلیمه خادمی: نورالدین علاء‌الدینی در مراسم افتتاحیه اورژانش اجتماعی شهرستان سوادکوه، گفت: این شهرستان با وجود سرسبزی و زیبایی، چالش‌های خاص خود را دارد که نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

معاون امور مسکن و اشتغال اداره‌ کل بهزیستی استان مازندران از افتتاح ۱۱۰ واحد پروژه مسکن با هزینه یک میلیارد تومان در هفته بهزیستی خبر داد و افزود: ۱۱۵ پروژه اشتغال نیز با اعتبار دو میلیارد تومان در هفته بهزیستی اجرا می شود.

 وی افزود: آسیب‌های اجتماعی فراتر از تصور است و خروجی ما بعد از این سال‌ها می‌توانست بهتر باشد.

معاون امور مسکن و اشتغال اداره‌ کل بهزیستی استان مازندران با اشاره به اینکه  تا از خود شروع نکنیم تحولی رخ نمی‌دهد و ایجاد مراکز اورژانش اجتماعی در همین راستا است، خاطر نشان کرد: همه ما تنها نظاره‌گر آسیب‌ها و دردهای اجتماعی و به نوعی مقصر هستیم.

علاءالدینی بر حمایت از ارائه تسهیلات مورد نیاز در شهرستان تأکید کرد و افزود: در بحث مسکن نیز اگر شهرستان دارای خانواده دو معلول به بالا است، تعهد می‌کنیم که در نوبت نمانند. در شهرستان سوادکوه هیچ پرونده اشتغالی در خصوص تعهدات قرض‌الحسنه در نوبت قرار ندارد،

وی گفت: در صورت پذیرش، سوادکوه می‌تواند پایلوت پرداخت قرض‌الحسنه برای زوجینی باشد که دوباره به زندگی برگشته‌اند. در مورد با بسته تشویقی زوجینی که به خانواده برگشته‌اند نیز در حال رایزنی با تهران هستیم.
 
وی  با بیان اینکه میزان وام بلاعوض مسکن برای خانواده‌های دو معلول به بالا در روستا ۱۸ میلیون تومان در شهر ۳۰ میلیون تومان است  افزود: برای خانواده تک معلول و زنان بی‌سرپرست نیز برای هر خانواده در فضای شهری ده میلون تومان در نظر گرفته شده است و دیگر خدمات معافیت پروانه آب، برق و گاز و وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی است .

علاءالدینی  با بیان اینکه امسال پیش‌بینی ما برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان در فضای شهری و ۲۳ میلیارد تومان در فضای روستایی است، به ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برای ۲ هزار و ۳۵۰ نفر جامعه هدف بهزیستی شامل زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست، فرزندان بهزیستی و معتادان بهبود یافته  مبلغ 51 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی می شود.

*حذف آسیب‌های اجتماعی ممکن نیست

حاتم دادمهر -رئیس سازمان بهزیستی شهرستان سوادکوه- هم در مراسم راه اندازی اورژانس اجتماعی این شهرستان با اشاره به شروع فعالیت اورژانس اجتماعی در کشور از سال ۸۳ و در مازندران در سال ۹۴ بیان کرد: مرکز اورژانس اجتماعی سوادکوه علاوه بر این شهرستان به سوادکوه شمالی نیز خدمات‌رسانی خواهد کرد و تشکیل یک مرکز اورژانس اجتماعی دارای شاخص جمعیت صدهزار نفری است .

رئیس بهزیستی شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه مرکز اورژانس اجتماعی این شهرستان از اول مهر ماه ۹۶ آغاز به کار کرده است، افزود: حذف آسیب‌های اجتماعی ممکن نیست اما با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان آن را کنترل کرد. اهداف افتتاح نمادیین این مرکز هم آگاهی مردم از این اورژانس و خدمات آن است.

وی  اذعان کرد: از زمان شروع به کار مرکز در مهر ۹۶ تا کنون، این مرکز ۳۲ مورد ارجاع به روان پزشک، ۸ مورد خدمات ترک اعتیاد و ۴۳۵ مورد تماس داشته است.

این مسئول عملکرد اورژانس اجتماعی سوادکوه را ۱۳۵ مورد مداخله در بحران، ۲ نفر با اختلال هویت جنسی ، ۶۵۰ مورد خدمات سیار، ۶ مورد ساماندهی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، اقدام برای شناسنامه ۲ نفر و معرفی ۲ نفر مشکوک به ایدز را به مرکز استان برشمرد و با تاکید بر ظهور  آسیب‌های جدید  در شهرستان، وجود مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان را ضروری دانست.

رئیس بهزیستی شهرستان پرسنل این مرکز را 8 نفر اعلام کرد و با اشاره به اینکه با همکاری فرمانداری شهرستان که قرار شد تا یک دستگاه ون هم به مرکز تعلق گیرد، ادامه داد: یکی از اولویت‌های اورژانس اجتماعی به موقع و در دسترس بودن است.

دادمهر با اشاره به ۵ مرکز سرپایی درمان اعتیاد در شهرستان افزود: از این تعداد دو مورد نیز زیرمجموعه سازمان بهزیستی و سه مورد زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی هستند.

این مسئول با بیان اینکه کار مشترک با دادگستری انجام شده که تا کنون ۱۰۷ مورد پرونده طلاق از دادگستری سوادکوه به اورژانس اجتماعی ارجاع داده شد، و از این تعداد ۱۴ مورد طلاق و نبود سازش، ۱۸ مورد منجر به سازش، ۱۳ مورد بازدید از منزل موارد طلاق و ۸ مورد نبود همکاری بوده است.



    ©2013 APG.ir