تعداد بازدید: 2058

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 8 مرداد 1397-8:17

تعداد مشترکان اینترنت همراه در مازندران:

2500000 نفر!

 در نشست خبری مدیران فناوری اطلاعات، بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری مازندران مطرح شد: دو میلیون و ۵۰۰ هزار مازندرانی از اینترنت همراه استفاده می‌کنند/ پهنای باند استان ۱۸۰ گیگ و پهنای باند زیر بار ۸۰ گیگ است/۴ میلیون و ۲۰۰ هزار سیم کارت فعال در مازندران داریم/۴ میلیون دلار صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان است که در دولت تدبیر و امید به آن دست یافتیم/در مازندران ۲۰۰ دانشگاه به شکل‌های متفاوت داریم.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: نشست خبری مدیران فناوری اطلاعات، بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری مازندران در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

مدیرکل فناوری اطلاعات مازندران در این نشست گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مازندرانی از اینترنت همراه استفاده می‌کنند.

یدالله طهماسبی با بیان اینکه از ۴۴ درصد پهنای باند استان استفاده می‌شود، اظهار کرد: پهنای باند استان ۱۸۰ گیگ و  پهنای باند زیر بار ۸۰ گیگ است.

وی با بیان اینکه ۷ میلیون و ۶۲۱ هزار سیم کارت در استان داریم، افزود: از این تعداد، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار سیم کارت فعال است.

این مسئول با بیان اینکه در مازندران ضریب نفوذ اینترنت ۷۹ درصد است، تصریح کرد: ۱۰هزار کیلومتر فیبر نوری و ۹۸ درصد پوشش جاده‌ای تلفن همراه داریم.
طهماسبی با اشاره به اینکه ۲۳۴۵ روستا پوشش تلفن همراه دارند، ادامه داد: ۶۴درصد از سیمکارت‌های فعال مازندران از اینترنت همراه استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی کسب و کار اینترنتی در مازندران، تصریح کرد: بهمن سال ۹۵ به تعداد ۵۷۹ و مرداد ۹۶ تعداد ۷۴۵ استارتاپ در استان برگزار شد و در رتبه هفتم کشور قرار گرفتیم.

طهماسبی با بیان اینکه ۱۴ درصد دانشجویان مازندران در حوزه آی سی تی تحصیل می‌کنند، گفت: سالانه هفت‌هزار دانشجوی این حوزه در استان فارغ‌التحصیل می‌شوند.

*۴ میلیون دلار صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس پارک علم و فناوری مازندران در این نشست گفت: سهم محصولات دارای فناوری بالا از کل درآمد ناخالص ملی حدود نیم درصد است.

علی معتمدزادگان با بیان اینکه این رقم در برنامه ششم باید به ۱۰ درصد برسد، افزود: در حال حاضر این رقم در برخی کشورهای اروپایی بیش از ۲۵ درصد است.

وی با اشاره به اینکه سال قبل موفق شدیم پارک مازندران را به سطح ۲ ارتقا دهیم، گفت: ۴ میلیون دلار صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان است که در دولت تدبیر و امید به آن دست یافتیم.

این مسئول با اشاره به فعال کردن کارگروه ارزیابی صلاحیت دانش‌بنیان بومی، تصریح کرد: رشد ۲۹۵ درصدی اعطای تسهیلات را هم در پارک‌های علم و فناوری داشتیم.

*در مازندران دانشگاه به شکل‌های متفاوت داریم

رئیس بنیاد نخبگان مازندران هم در سخنانی اظهار کرد: ۵۰ هزار نفر در مازندران زیر طرح شهاب قرار گرفتند و این طرح برای رصد و شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است.

محمود جهانشاهی افزود: خروجی‌های بنیاد ملی نخبگان، ورودی‌های پارک علم و فناوری هستند و ارتباط تنگاتنگی داریم.

وی با بیان اینکه مازندران استان متفاوتی است و ۲۰۰ دانشگاه به شکل‌های متفاوت داریم، تصریح کرد: این حجم از فارغ‌التحصیلان را باید به شکلی هدایت کنیم که دغدغه اشتغال نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در ثبت اختراعات پس از تهران، مازندران به لحاظ اختراعات سطح ۲ در رده دوم قرار دارد.

*سخنان شما در حوزه نخبگی را تایید می‌کنم

جهانشاهی در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر اینکه با توجه به تعدد مراکز نخبه‌یابی، نخبگی به سطح رسیده و به نظر می‌رسد با توهم نخبگی در جامعه مواجه هستیم، گفت: تعدد تصمیم گیری اگر در کشور وجود دارد فقط در حوزه نخبگی نیست و معضل کلانی است که در کشور شاهد هستیم و بزرگان کشور باید در این زمینه تدبیر کنند.

وی تاکید کرد:سخنان شما در حوزه نخبگی را تایید می‌کنم و ما هم داریم آسیب می‌بینیم، تکالیف باید مشخص شود،  تنها نهاد مسئول مربوط به نخبگی، بنیاد ملی نخبگان است اما انجمن‌های مختلفی داریم.
 
رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران با بیان اینکه ما باید بگوییم فرد نخبه است یا نه، ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان معاونت علمی ریاست جمهوری، عضو ندارد هرجا اسم عضو شنیدید انجمن است.

وی با اشاره به اینکه ما نخبگان را تحت پوشش داریم، یادآور شد: یک بار تکلیف باید مشخص شود و قانون در این زمینه، مشخص است بنیاد ملی نخبگان تنها متولی نخبگان در کشور است و ما هم از موازی‌کاری‌ها آسیب می‌بینیم.

جهانشاهی با بیان اینکه طبق استانداردهای جهانی، ما کشور نخبه‌فرستی نیستیم، گفت: ضمن اینکه تعدادی از نخبگان که به خارج از کشور مهاجرت کرده بودند به کشور بازگشتند و نمونه این ادعا را در دانشگاه نوشیروانی بابل شاهد هستیم.

 



    ©2013 APG.ir